Wie kan er voor mij restingen + een gebroken neus modden?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

EprilDiva
MSD
MSD

Postby EprilDiva » 29 Oct 2011 11:08

Hey!

Na de Dolliverse is er iets verschrikkelijks gebeurd >///<
Remoe's elastiek was erg oud en was nodig aan vervanging toe, dat wist ik. Ik was van plan het zo snel mogelijk te gaan vervangen.
Maar... Onderweg naar huis zei het 'pang'. Haar hoofd vloog 50 cm de lucht in, viel op de grond, precies op haar neus. Nu is het puntje van haar neus gebroken.

Voorlopig ga ik op zoek naar een nieuw hoofdje, aangezien ik die sowieso al voor haar wilde. Maar uiteindelijk wil ik toch wel erg graag haar oude hoofdje laten maken. Dus is er iemand die een neus kan modden?
Ik zal op verzoek foto's maken van de beschadiging.

En dan nu een vraagje die ik het liefste wel snel wil hebben beantwoord... Ik wil haar namelijk weer in elkaar! Doordat haar elastiek geknapt is, ligt onder andere haar arm eraf. Tja, dat blijft natuurlijk niet meer zitten.
Dus is er iemand die voor mij wil restringen?
Dan moet ik alleen nog even elastiek kopen. Maar dat komt wel goed.

Dus.. als iemand kan restringen of modden hoor ik het graag.
En uiteraard heb ik er best wat geld voor over, maar ivm gigantische geldnood, niet al teveel... ^^
Last edited by EprilDiva on 30 Oct 2011 19:32, edited 1 time in total.
@ Home: DollLeaves Flora, DollLeaves male Lilith, DollLeaves Ada, Dollzone Dragongirl, Fairyland Pukipuki Winking Sugar
On Layaway: Blue Fairy Jerome

Starálfur

Postby Starálfur » 29 Oct 2011 12:15

Om haar neusje weer te laten maken zou je Holyvirus kunnen benaderen. Ze heeft als het goed is een commission shop op het forum.

Maar hoe oud was het elastiek dan, dat het zomaar is geknapt? :shock:

EprilDiva
MSD
MSD

Postby EprilDiva » 29 Oct 2011 12:51

Om haar neusje weer te laten maken zou je Holyvirus kunnen benaderen. Ze heeft als het goed is een commission shop op het forum.

Maar hoe oud was het elastiek dan, dat het zomaar is geknapt? :shock:
Bedankt voor de tip ^^ Dan zal ik haar even benaderen binnenkort.
En ik weet niet hoe oud het was.... Kennelijk heel erg oud!

Nu ben ik op zoek naar een betaalbaar nieus hoofdje... Maar die zijn niet te vinden >///< Sowieso weet ik van tevoren natuurlijk nooit of het zal passen. Remoe is een costum made, dus ik heb geen idee welk soort hoofdjes erop kunnen...
@ Home: DollLeaves Flora, DollLeaves male Lilith, DollLeaves Ada, Dollzone Dragongirl, Fairyland Pukipuki Winking Sugar

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 29 Oct 2011 19:14

voor restringen kun je gratis terecht bij Think Pink! in Nijmegen, (je betaaalt alleen het elastiek dat nodig is).
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

EprilDiva
MSD
MSD

Postby EprilDiva » 29 Oct 2011 20:08

Maar ik had van iemand gehoord dat je het dan moest afleveren.. Dat verzenden niet kon. En aangezien ik geen 4 uur wil gaan reizen, werkt dat niet xD
Of was dat maar tijdelijk? Als het nu wel weer kan, stuur ik haar op naar Thinkpink...

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 29 Oct 2011 20:21

Weet je ook zeker dat de neus afgebroken is?
Bij neusduiken gebeurt het ook wel eens dat de neus een beetje indeukt en in dat geval is het voldoende om de neus eventjes in kokend water te houden om het terug in model te laten springen.

Altijd de moeite waard om even te proberen, baat het niet, dan schaadt het niet.

EprilDiva
MSD
MSD

Postby EprilDiva » 29 Oct 2011 22:03

Weet je ook zeker dat de neus afgebroken is?
Bij neusduiken gebeurt het ook wel eens dat de neus een beetje indeukt en in dat geval is het voldoende om de neus eventjes in kokend water te houden om het terug in model te laten springen.

Altijd de moeite waard om even te proberen, baat het niet, dan schaadt het niet.
Hij is wel echt gebroken.. Ik kan het hoe dan ook alsnog proberen :)
Maar aangezien er echt allemaal puntige afgebroken stukjes uitsteken, kan ik me niet voorstellen dat het nut heeft ;p
Ik zal morgen even een foto plaatsen.

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 30 Oct 2011 02:18

Is het iets heel geks als ik denk dat misschien het elastiek juist te strak gespannen was...
Dan vind ik het knappen namelijk een stuk logischer gevolg dan door oudheid.
Als elastiek oud is, is het slap en slap elastiek knapt toch niet?
Misschien ook wel hoor, vind het alleen niet logisch klinken...

Anyhoe, als ik jou was zou ik een member die al langer in de hobby zit en bij jou in de buurt zit zoeken... aangezien sturen nogal prijzig en riskant kan zijn...
De meeste mensen die al langer bjd's hebben weten wel hoe ze moeten restringen en willen je vast wel helpen...
Maar misschien spreek ik nu voor anderen en hebben ze daar helemaal geen behoefte aan... maar dat kan je natuurlijk uitzoeken ;)
Niet geschoten altijd mis.

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 30 Oct 2011 06:20

Je mag haar natuurlijk opsturen om te laten restringen, als je niet langs kunt komen, maar misschien is er iemand bij jou in de buurt die het voor je wil doen, dat scheelt aan verzendkosten.

EprilDiva
MSD
MSD

Postby EprilDiva » 30 Oct 2011 15:01

Bedankt voor de tips :)

En ik ga er wel vanuit dat het van ouderdom is, want ze was helemaal niet te strak gespannen. Ze was heel goed gespannen en poseerde onwijs goed.
Alleen was het elastiek helemaal versleten, totop het blote elastiek (dus dat witte touwlaagje er omheen was eraf) >///<

En ik wil het ook het liefste laten doen door iemand hier in de buurt, vind verzenden doodeng, maar een vriendin van me en ik zijn volgens mij de enigen uit heel Flevoland met BJD's xD

Dus tenzij iemand hier iemand kent uit Dronten, Lelystad, Kampen, Zwolle, Harderwijk of Zeewolde die kan restringen.... zie ik daarin helaas geen oplossing.

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 30 Oct 2011 16:04

Is Deventer ook te ver weg? Holyvirus woont daar en je kan eventueel het lichaam meesturen met het hoofdje om het door haar te restringen als je de neus door haar laat repareren. Als je dat doet, moet je natuurlijk wel wachten tot het het lichaam met het hoofdje terug gestuurd wordt.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

EprilDiva
MSD
MSD

Postby EprilDiva » 30 Oct 2011 19:30

Het probleem is opgelost :)

Holyvirus kan voor mij zowel haar neusje terug modden als haar restringen.
Ik zal het verder met haar afhandelen :)
Bedankt voor de tips allemaal!

Return to “Vragen en tips”