Help! beschadiging face up ><*

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Help! beschadiging face up ><*

Postby Proserpine » 08 Nov 2011 21:16

Na de laatste foto's die van Kay gemaakt heb viel me ineens op dat er een chip/beschadiging in de face-up van het puntje van zijn neus zit.
Ik baal behoorlijk want ik ben gek op zijn huidige face up. ( de artist is van Doa en ik ken hem/haar verder niet).
Is deze beschadiging te verbloemen zonder zijn huidige face-up eraf te moeten halen? En kan ik uitbreiding van deze beschadiging verder voorkomen?
Alle tips zijn welkom! <3

Image
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Starálfur

Postby Starálfur » 08 Nov 2011 21:19

Je zou het opnieuw kunnen sealen en dan de lipjes opnieuw glossen, maar je blijft dan sowieso diepteverschil houden. Het chipt dan wel niet meer verder en het glimt niet meer omdat er MSC over zit.

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 08 Nov 2011 23:15

>.< Zo goed mogelijk foto's nemen alvast van z'n face-upje nu zodat deze zo goed mogelijk kan worden nagemaakt in het geval van verergering. (M'n kaytje...het weten en het zien...het blijft horror.)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 08 Nov 2011 23:27

Oh joh, Ark heeft al een hele chip op zijn neus zitten, plus nog wat meer beschadigen op zijn face-up. Heb jij ze gezien? Ik zie ze niet meer ;)

Wat je kan doen is voorzichtig met een droge wonderspons ietsjes zijn neus op poetsen. Zodat de randjes van de chip een beetje weg of egaal wordt. De neus wordt dan iets lichter en glanzend. Dat kan je weer oplossen met een laagje nieuw msc of met een beetje blush als het te veel opvalt. Je kan de ogen en mond afdekken met een papiertje of doek. Zo komt de msc dan niet op de wimpers en lippen. In het begin valt het nog wat op, maar langzaam trekt het weer weg.
Door de tijd heen slijt het toch weer af van de neus, omdat de neus nou eenmaal een gevoelige plek is wat makkelijk kan beschadigen. (Stoot ergens aan, schuurt tegen kleding, de beschermende facekapjes, nose dives)

Mocht het allemaal niet baten, dan kan de face-up opnieuw.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 08 Nov 2011 23:36

Bedankt voor de tips, ik heb nog geen face-up tools maar heb inmiddels wel een bus msc aangeschaft! Dan toch maar met sponsje en spray aan de slag gaan en duimen dat het verdere schade in ieder geval zo lang mogelijk tegenhoud.
Ik begrijp dat een face up niet het eeuwige leven heeft maar hoop nog heeeel lang van deze te mogen blijven genieten ;)
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 08 Nov 2011 23:45

Succes ermee :)
Nou ik ben zelf erg verbaasd over hoelang face-ups mee kunnen gaan. Die van Ark is nu al 3 jaar oud. ^^

Kyoya
YoSD
YoSD

Postby Kyoya » 13 Nov 2011 13:06

Oh dit gebeurt echt vaker, bij mij o.a ook. Daarom probeer ik mijzelf af te leren het hoofdje niet meer te draaien door mate van je duim op hun neus te leggen. Doe je dat wel. Doe het niet met je platte duim maar eronder.
Op je duim zelf kan ofc veel vuil gaan zitten, en het is ruw door eelt o.a. Dusja.. Op ten duur gaat het schuren op de msc laag.

Geen idee of je je dolls hoofden op die manier ook draait tho. Zo wel, zou ik het ten eerste af proberen te leren als je faceups je dierbaar zijn haha.
Ik doe het immers ook zo weinig mogelijk....

Maar, wat ik eigenlijk altijd doe om het op te lossen. Is gewoon beetje magic block gebruiken op te neus (ja ik ben heel erg onvoorzichtig, maarja dit is gewoon een voorkjeur) en doe het licht een schoonmaken. En eventueel egaal krijgen. Dan valt het verschil minder op en zo beschadig je nog niet eens het neusje te erg. Want, bijv op mijn dolls zit er toch geen blushing of wat dan ook op de neus (en jouwe zo te zien ook niet) dus dan moet dat wel kunnen. En dan idd wat al gezegd is, coat het nog eens met een msc laag. En gloss de lippen weer een beetje.

Btw, dit is op eigen risico. Ik doe dit miss zelf, en geef het als advies. Maar wil niet zeggen dat dit het beste werkt. Dit is het eerste waar ik aan dacht. (en ja voor míj altijd werkt)

Unknown User
Hound
Hound

Postby Unknown User » 28 Nov 2011 19:39

als je wilt kan ik het wel voor je proberen te fixen door zijn neusje een beetje te blussen :) Als bedankje voor de mooie poncho van Candy :D
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 28 Nov 2011 22:20

aww dat is erg lief van je :) Ik heb er nu een laagje msc over gespoten, ik zal hem anders wel meenemen als we Trigger voor zijn face up komen droppen ^^

Return to “Vragen en tips”