Zo veel twijfel! Advies?
Moderator: Café Mods
-
cyberspacegirl
- Tiny

Zo veel twijfel! Advies?
Binnenkort krijg ik weer wat geld (300-400), maar er is zo veel dat ik zou willen hebben!
Aan de ene kant wil ik heel graag een nieuwe, met name Iplehouse BID Nami in RS. Ze lijkt zo enorm veel op wat ik zocht toen ik voor het eerst naar een pop voor mezelf ging kijken. Of Doll-chateau Alberta. Ze is zo anders! En zo weet ik er nog wel een paar. Eigenlijk vind ik het wel wat decadent om, terwijl ik er al best veel heb, nog een doll te bestellen terwijl mijn Dollshe Bernard nog in bestelling is (sinds mei en dat kan nog wel even duren).
Aan de andere kant heb ik ook nog floating heads die een eigen body willen (MNF, Iple, hybrid body). En kan ik eigenlijk voor alle dolls die ik thuis heb wel iets gebruiken, zoals ander pruikje, andere oogjes, betere kleding etc. Ik ben helemaal verliefd op de flying trapeze outfit van Dollheart, maar die is al bijna 100 dollar zonder verzendkosten.
Of het geld opsparen voor een hele goede professionele face-up voor Bernard?
Maar eigenlijk ben ik ook van mening dat ik eerst eens goed zou moeten uitzoeken wat ik wel en niet wil houden, met name op het gebied van pruikjes, het huis groeit dicht met pruikjes in kleuren die ik nooit ga gebruiken maar bij dolls gekregen heb (meestal roze of paars of zo).
Iemand advies?
Aan de ene kant wil ik heel graag een nieuwe, met name Iplehouse BID Nami in RS. Ze lijkt zo enorm veel op wat ik zocht toen ik voor het eerst naar een pop voor mezelf ging kijken. Of Doll-chateau Alberta. Ze is zo anders! En zo weet ik er nog wel een paar. Eigenlijk vind ik het wel wat decadent om, terwijl ik er al best veel heb, nog een doll te bestellen terwijl mijn Dollshe Bernard nog in bestelling is (sinds mei en dat kan nog wel even duren).
Aan de andere kant heb ik ook nog floating heads die een eigen body willen (MNF, Iple, hybrid body). En kan ik eigenlijk voor alle dolls die ik thuis heb wel iets gebruiken, zoals ander pruikje, andere oogjes, betere kleding etc. Ik ben helemaal verliefd op de flying trapeze outfit van Dollheart, maar die is al bijna 100 dollar zonder verzendkosten.
Of het geld opsparen voor een hele goede professionele face-up voor Bernard?
Maar eigenlijk ben ik ook van mening dat ik eerst eens goed zou moeten uitzoeken wat ik wel en niet wil houden, met name op het gebied van pruikjes, het huis groeit dicht met pruikjes in kleuren die ik nooit ga gebruiken maar bij dolls gekregen heb (meestal roze of paars of zo).
Iemand advies?
-
Proserpine
- *Puppetmaster*

Eigenlijk zeg je het zelf al; denk er eens rustig over na, zet desnoods op papier wat je nog nodig hebt voor je huidige dolls,zo krijg je veel meer overzicht. Aan de ene kant is die dure extravagante outfit waar je normaal gesproken nooit zoveel geld voor zou uitgeven dan ineens wel binnen bereik. En een nieuwe doll is natuurlijk altijd leuk! Maar je huidige dolls die nog niet helemaal af zijn nu eens flink verwennen met pruikjes, oogjes,kleding of een face up geeft ook altijd weer een nieuwe 'boost' in je enthousiasme. Een floating head een lichaam geven; dan heb je weer een comnplete doll erbij. Allemaal 'food for thought' dus
Uiteindelijk zijn het jouw centjes en moet je doen wat je zelf het liefste wilt. Veel succes met het uitvogelen! ( en natuurlijk ook veel plezier haha)
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo
-
Starálfur
Nou al dat geld opsparen voor een face-up lijkt me wel overdreven, zoveel kosten face-ups bij lange na niet (tenzij je het bij een heel gewilde artiest laat doen maar persoonlijk zou ik nooit meer dan 50 euro betalen).
Wat zou je het liefste willen? Nieuwe dolls of je losse hoofdjes een lichaam geven? Zit er een limited doll/lichaam bij?
Wil je graag die outfit of kan dat wel wachten? Hebben je dolls kleding/pruikjes/oogjes echt nodig (als in, ze hebben nu geen geschikte) of wil je ze voor 'erbij'?
Spulletjes verkopen die je niet gebruikt, het laten liggen is ook zonde en je kan er weer spullen voor kopen die je wél gebruikt. Misschien kan je met alle verkochte spullen wel meerdere dingen op je wishlist kopen.
Wat zou je het liefste willen? Nieuwe dolls of je losse hoofdjes een lichaam geven? Zit er een limited doll/lichaam bij?
Wil je graag die outfit of kan dat wel wachten? Hebben je dolls kleding/pruikjes/oogjes echt nodig (als in, ze hebben nu geen geschikte) of wil je ze voor 'erbij'?
Spulletjes verkopen die je niet gebruikt, het laten liggen is ook zonde en je kan er weer spullen voor kopen die je wél gebruikt. Misschien kan je met alle verkochte spullen wel meerdere dingen op je wishlist kopen.
-
FrankenMar
- Hound

Ik zou beginnen met lichamen voor de floating heads, maar dat is omdat ik er zelf niet tegen kan als iets 'niet af' is. En wie doet dan een een hele goede professionele face-up voor zoveel geld?!
uiteraard moet iedereen het zelf weten wat hij of zij voor een face up betaald maar er bestaat zoiets als te veel.
"Be yourself. Those who matter don't mind and those who mind don't matter"
Ik zou ook inderdaad eerst alles uitzoeken wat je eventueel weg kan doen of verkopen (weer wat geld). Ik zou zelf ook eerst de dolls afmaken die je al hebt, anders blijven ze nog voor een langere tijd lichaamloos :(. En misschien ook een lijstje maken met alle kosten voor spullen die je wilt gaan kopen voor de dolls die je al hebt en dat plaatsen tegenover de kosten van 1 doll, misschien voor en nadelen zoeken??
Nou ja je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik hoop dat je er uit komt ^-^
Nou ja je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik hoop dat je er uit komt ^-^
-
cyberspacegirl
- Tiny

Staralfur en Frankenmar: Ik ben niet duidelijk geweest, ik bedoel natuurlijk niet al het geld voor een face-up, ik bedoel bij de dollheart outfit, een pruikje, wat oogjes en dan de rest bewaren voor de outfit.
Dominique en Prosperine: Goed op papier zetten wat ik wel en niet meer nodig heb is inderdaad een goed plan. Het zit nu allemaal wel zo'n beetje in mijn hoofd, maar op papier geeft meer overzicht.
Staralfur: In principe heeft iedereen wel iets om aan te trekken, oogjes en een pruikje, maar bijv de oogjes van Melanie (Shushu MNF) zijn zo vergeeld dat ze eruit ziet of ze een leverziekte heeft. Ze heeft nu andere oogjes in, maar die zijn weer niet de goede kleur waardoor ze er niet uit ziet zoals ik wil. Mijn Byuri heeft wel een pruikje, dat ook erg schattig staat, maar de kwaliteit is erg laag, waardoor er kale plekjes in zitten en het haar erg snel statisch is.
Staralfur: Geen van de dolls is limited, alhoewel er bij Ostin wel een limited kledingsetje zit. De dollheart outfit is wel limited, er zijn er nog 7 in stock.
http://www.dollheart.net/md000122-flyin ... -3470.html
Goed, eerst maar eens wat "huiswerk" doen: op papier zetten wat ik wil, uitzoeken wat ik niet meer nodig heb en dat verder verkopen of weggeven.
Dominique en Prosperine: Goed op papier zetten wat ik wel en niet meer nodig heb is inderdaad een goed plan. Het zit nu allemaal wel zo'n beetje in mijn hoofd, maar op papier geeft meer overzicht.
Staralfur: In principe heeft iedereen wel iets om aan te trekken, oogjes en een pruikje, maar bijv de oogjes van Melanie (Shushu MNF) zijn zo vergeeld dat ze eruit ziet of ze een leverziekte heeft. Ze heeft nu andere oogjes in, maar die zijn weer niet de goede kleur waardoor ze er niet uit ziet zoals ik wil. Mijn Byuri heeft wel een pruikje, dat ook erg schattig staat, maar de kwaliteit is erg laag, waardoor er kale plekjes in zitten en het haar erg snel statisch is.
Staralfur: Geen van de dolls is limited, alhoewel er bij Ostin wel een limited kledingsetje zit. De dollheart outfit is wel limited, er zijn er nog 7 in stock.
http://www.dollheart.net/md000122-flyin ... -3470.html
Goed, eerst maar eens wat "huiswerk" doen: op papier zetten wat ik wil, uitzoeken wat ik niet meer nodig heb en dat verder verkopen of weggeven.
Last edited by cyberspacegirl on 21 Dec 2011 16:32, edited 1 time in total.
-
dreamfairy
- *Puppetmaster*

Altijd fijn als je geld binnen krijgt. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook per direct moet uitgeven natuurlijk.
Ik zou in jouw geval een lijstje maken met de dingen die ik er van zou willen doen (en welke dingen je wil wegdoen), en dan kijken wat ik het belangrijkst vindt. Dus eerst een overzicht maken, dan prioriteiten stellen.
En pas het geld uitgeven als je geen twijfels meer hebt.
Ik zou in jouw geval een lijstje maken met de dingen die ik er van zou willen doen (en welke dingen je wil wegdoen), en dan kijken wat ik het belangrijkst vindt. Dus eerst een overzicht maken, dan prioriteiten stellen.
En pas het geld uitgeven als je geen twijfels meer hebt.
-
cyberspacegirl
- Tiny

Je kan ook sparen tot je een supergroot bedrag hebt en dan alles kopen wat je wilt in 1 keer haha xD
Maarja, slecht grapje, neem aan dat weinig mensen dit zouden doen xD
Waarom ik eigenlijk comment is omdat je zij dat je oogjes waren vergeeld o.o;;
Huh? Kan dat? Van welk materiaal moet een oogje zijn om te kunnen vergelen? Want ik weet dat glas gewoon een kleur blijft forevah.
Maarja, slecht grapje, neem aan dat weinig mensen dit zouden doen xD
Waarom ik eigenlijk comment is omdat je zij dat je oogjes waren vergeeld o.o;;
Huh? Kan dat? Van welk materiaal moet een oogje zijn om te kunnen vergelen? Want ik weet dat glas gewoon een kleur blijft forevah.
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)
-
cyberspacegirl
- Tiny

Ik weet eigenlijk niet waarvan deze oogjes gemaakt zijn, ze zijn een beetje rubberachtig, en het oogwit is vergeeld. Ze waren juist zo makkelijk omdat ze een beetje flexibel zijn en daardoor ook in een wat minder regelmatige oogkas passen.Waarom ik eigenlijk comment is omdat je zij dat je oogjes waren vergeeld o.o;;
-
cyberspacegirl
- Tiny

-
cyberspacegirl
- Tiny