Resin kwaliteit

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

LunarReverie
Sabik
Sabik

Resin kwaliteit

Postby LunarReverie » 06 Aug 2008 08:47

Omdat er zoveel verschil zit tussen het resin van alle companies, lijkt het me handig als eigenaren van dolls hier hun belevingen over het resin van hun dolls kunnen posten.

Het lijkt me het handigst als deze thread een beetje georganiseerd verloopt, dus stel ik het volgende systeem voor:

company, type doll: jouw feedback

Voorbeeld:

Fairyland, Dark Elf Soo, Vampire Dark Elf Soo, Boy body with Juri A 2008 head, Minifee Marcia:
we zijn gek op white skin poppen en ik zou ze geen van allen kwijt willen, maar het is wel jammer dat de white skin van Fairyland zo groenig/ gelig is. De white skin van andere merken (bambicrony, dollzone, volks) steekt gewoon wit af bij ze :(
Het resin voelt wel lekker aan en is makkelijk te schuren.

Angelregion, Fair Diana en Kai:
het resin van Nariko (Diana) is verschrikkelijk slecht. Op haar achterhoofd is een grote chip weg en langs haar polsen en enkels chippen er ook steeds meer stukjes weg. Bij Takahiro (Kai) is dat gelukkig minder, maar toch ook wel zichtbaar.

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 06 Aug 2008 09:02

Bambicrony
-Cia Bella Roko normal skin: de kleur van de resin is mooi natuurlijk roze en er ziten geen luchtbelletjes in.
Alles is mooi afgewerkt alleen de gietnaden moet je zelf wel weg werken.
Om de dolls een face-up te geven zijn ze erg goed schoon te maken na de face-up.
Ik ben 100% positief over de normal skin van BC.
-Bunny Land Pingping white: mijn pingping is iets minder afgewerkt dan mijn andere BC doll.
Maar deze afwerking kan je heel makkelijk zelf weer oplossen.
Ook in deze resin zitten geen luchtbelletjes en de kleur is mooi egaal en echt wit.

Peak's Woods
-FOC Sky white skin: de kleur van de white skin is erg mooi helder en niet verkleurd dus Zonder groene/gele tint erover heen.
De afwerking over de doll in het geheel vind ik ook erg mooi, de gietnaden over het lichaam heen vallen heel goed mee en kunnen met een beetje schuur werk weg gehaald worden.
Ook in deze resin geen luchtbelletjes dus over peak's woods ben ik 100% positief.

Aerthis
MSD
MSD

Postby Aerthis » 06 Aug 2008 09:55

Dream of doll
Het verschilt heel erg per batch en een match vinden is moeilijk.. Daarintegen vergeelt het resin niet echt maar lijkt juist meer een diepere kleur te krijgen wat best mooi is. Ik vindt het mooi gedetaileers, al zijn de oren wat Meh

Volks
Mooi resin van stevige kwaliteit.. de kleur is erg consistent en de detaisl zijn Wow..

Fairyland
Teleurstellend, het wit vergeelt snel en heeft zowiezo een gelige ondertoon. En het is best dun wat erg triest is. Nee ik ben er niet blij mee.
Ook de NS verschil erg in kleur per batch.. het is net zoals bij DoD een loterij
Mooie details maar bij de mnf heb ik wel dat details het hoofdje nogal "breekbaar' maken
Last edited by Aerthis on 07 Aug 2008 09:10, edited 1 time in total.
At Home // Wanting:
Image Image // Image

Rosered
SD
SD

Postby Rosered » 06 Aug 2008 12:19

Leekeworld
White skin: best wel vergeeld. :(
Mijn Bijou van bijna 2 jaar oud was mooi cremig wit in het begin maar nu zijn haar armpjes en hoofd gelig.
Ik zou nooit meer een witte pop bij Leekeworld willen kopen.
Glad resin. Wel goed schuurbaar.

Fairyland/CP
NS: ik heb mijn Shiwoo nu anderhalf jaar en jep hij is vergeeld. Maar eigenlijk vind ik deze kleur mooier dan toen hij nieuw was. Want die huidskleur vond ik niet zo realistisch.
WS: m'n Chiwoo-elf heb ik bijna een jaar. Ook hij is vergeeld maar het valt nog reuze mee. Ik ben wel blij met het kleurtje.
Heel prettig resin. Alleen bij NS zie je duidelijk verkleuringen als je hebt sand. Wat je geschuurd hebt is altijd iets lichter.

Dollmore
White skin: prachtig! Super wit. Het popje dat ik een half jaar had is in die tijd niet merkbaar vergeeld.
Glad resin, lastig te sanden.
London // Dresden // Dublin // Goggles // Madeline // Melodi // Berry // Gum // Dresje // Asha // Kira
~Deviantart~

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 06 Aug 2008 18:25

Latidoll Censya; sleeping Miel:
Prachtige textuur op resin, maar bij sanden verdwijnt dat. Super details zijn er in verwerkt, ook bij de tinies <3 Door de textuur krijgt de resin een mooie doffe gloed.

Angell-studio (frensh resin): Vera:
hele mooie zachte gloed. Hoewel Frensh resin de reputatie heeft snel te vergelen, is deze resin mooi gebleven na een jaar. Geen vergeling ontdekt nog. Het is wel doorschijnend zodat je het magneet door de headcap kan zien. De mold zelf is eenvoudig, weinig detail.

Angel of dream (versie 1 body): Lichaam MSD girl vs1
Gepolijste afwerking, super glad en lastig te schuren. Versie 1 bodies komen nog met gepolijste laag. Deze is wat gelig vergeleken met de onderlaag. Deze is met flink schuren weer af te halen. De mijne heeft geen enkele bubbel en is zeer dik. Soms te onnodig dik op sommigen plekken. Details zijn erg vlak. Licht valt ook minder mooi op het resin. Joints zitten niet perfect en sluiten niet mooi aan. Veel ruimte over in de sockets. Kan naast die gare joints wel heel goed poseren zonder hulpmiddelen.

Unidoll: Ark:
Op dit moment heb ik er problemen mee en ben er teleurgesteld over. [zie hier meer over] Er komen witte plekken op en naar mijn gevoel is het wit met een laagje kleur. Muisje heeft geen helemaal problemen mee met Einhard. Kans is dat het alleen bij mijn doll zo is. Geweldige realistische details in mold <3

CP/Fairyland: Juri 2006; Shiwoo dreaming vampire; dreaming Moon:
Per batch verschilt de kleur nog al. Ik heb gelige whiteskin en wat creamige whiteskin. Normal skin het zelfde probleem als whiteskin. Sanding en modden gaat prima met deze resin. Sommige molds komen met een textuur laagje, anderen zijn weer glad.

Doll of dream: E-an:
Verliest door de jaren de roze kleur. De mijn heeft nu een zacht roze kleurtje.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”