Doll een andere Skin-Tone geven?

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Raichi
SD
SD

Doll een andere Skin-Tone geven?

Postby Raichi » 23 Jan 2012 21:14

Hoi,

ik heb een yosd'tje die ik graag een enorme lik acrylverf wil geven xD
Maar, aangezien je verf moet verdunnen om het mooi egaal op het 'huidje' te krijgen, krijg je een soort on-even effect. Dit heb ik overigens zelf ervaren met klei, dus niet alleen is verven mij afgeraden, ben bang dat ik verf en moeite ga verspillen aan iets wat toch niet perfect mooi word.

Mij is dan ook geadviseerd hem te spray-painten.
Echter heb ik hier weinig verstand van, en heb zo het idee dat zo'n bus spraypaint verf aardig prijzig is.
Graag heb ik hierover advies. Het liefste ga ik naar een winkel, waar ik hem met msc ingespoten en al als een berg onderdeeltjes aflever, en hem later ophaal met z'n prachtige nieuwe skintone, voor het liefst maar een euro of 5. (want als zo'n bus 20 euro kost, die spuit je toch niet leeg op een yosd, en ik neem aan dat je in 5min de ene helft heb gespote en andere 5min de andere helft)

Maargoed, ik weet niet of dit soort winkels bestaan, (misschien garages die ook auto's en motors spuiten?) of dat er andere manieren zijn een doll een anderer skin-tone te geven.

Graag hoor ik hier advies over!

(wou 't haast op faq posten maar was niet zeker)
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

smeen
YoSD
YoSD

Postby smeen » 23 Jan 2012 21:30

Je kunt ze ook verven met kledingverf, maar ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb gedaan en er alleen maar informatie over heb opgezocht. Ik heb dit gevonden: http://bjd-wtf.livejournal.com/2251.html (even naar beneden scrollen!)

Ik wil zelf ook graag een doll verven, dus als iemand meer info heeft zou dat erg fijn zijn!

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 23 Jan 2012 21:38

Als je het slordig en snel wilt doen dan is met spuitbus 5 min ene helft, 5 min andere helft de methode
Als je wilt dat het langer dan 1 dag blijft, egaal is en er niet uitziet alsof een of ander kind ermee aan de gang is geweest moet je meer tijd ervoor uitnemen

Als je zou willen verven met spuitbus zou je
a. eerst alles grondig schoonmaken
b. alles bespuiten met msc(voor grip, bescherming en egaliteit)
c. dunne laagjes spuiten, goed, grondig en veilig(van stof/wind/dieren/etc) laten drogen
d. als de lagen allemaal egaal zijn nog meer MSC om het te sealen

op z'n minste dat dus allemaal, je bent dus aardige tijd bezig en afhankelijk van de kwaliteit van de verf, hoe goed alles mooi opdroogt en of je dingen dus overnieuw moet doen ben je wel een bus kwijt

En nee die winkels bestaan niet, auto's en motors(en alle andere dingen die worden geverft) zijn totaal anders qua materiaal en hebben ook totaal andere behandeling nodig. Zelfs al zou een bedrijf het voor je willen doen zou ik het je afraden, grote kans dat ze geen flauw idee hebben hoe met doll resin om te gaan en dat je dus een verpeste doll terugkrijgt.

Plus het gigantische nadeel van verven: Het slijt als een gek
het zou me niet verbazen als de verf eraf zou bladeren de eerste keer dat je een joint beweegt

Een meer slijtvaste methode is verven met textielverf, dus in een badje kokend water waar kleurstof bij zit. Ik weet niet of je een DoA account hebt,(ander gewoon googlen) maar er zijn meerdere mensen geweest die tutorials hebben gemaakt, of gewoon stap voor stap processen hebben opgeschreven. Er zijn geloof ik zelfs mensen die tegen betaling je doll voor je zouden kleuren, of er ook mensen in nederland zijn die dat zouden doen weet ik niet.

Een derde optie, die beter is dan spuitbussenverf maar alsnog erg bladerd, is laten airbrushen. Voordeel is dat de kleur dan wel bijna perfect kan worden gemaakt zoals jij wilt(in tegenstelling tot spuitverf die maar in x aantal kleuren komt en textielverf dat makkelijk donkerder uitpakt), nadeel is dat het duur is(duurder dan de andere twee methodes) en het slijt alsnog, zelfs met MSC bescherming

Maar hoe dan ook zal je voor een mooi resultaat geld moeten neerleggen. Als iemand het voor 5 euro zou doen zou ik het niet vertrouwen, want dan is het of iemand zonder ervaring of iemand die de kantjes ervanaf loopt.
Bedenk je ook: je hebt al veel geld uitgegeven aan die doll zelf, waarom zou je dan gaan besparen op verf waarmee je mogelijk je doll beschadigd

En ik weet niet welk merk je doll is, maar misschien is het veiliger, sneller en beter voor je zenuwen om der te verkopen en een nieuwe te kopen in een kleur die je wel aanstaat
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 23 Jan 2012 21:41

Edit: Amaris was me voor :P

Er zijn spuitbussen voor minder dan 5 euro, maar die zijn echter meer geschikt voor hout, metaal etc etc. Eigenlijk veels te dik. Maar..... je rekend nu alleen de bus in als prijs, je vergeet totaal de man uren en materiaal dat er nog bij komt kijken. Airbrush, spuitmasker, stofvrije werkruimte. Als je het bij een winkel wilt doen, reken maar dat ze een paar 100 euro voor willen. Tenzij je een mannetje kent die het wel voor wat minder wilt doen. Er zullen niet veel doen voor maar 5 euro.

Ik zelf airbrush af en toe bjd onderdelen en ik kan zeggen, dat is best wel veel werk. Laagje erop, wachten tot het droog is, nog een laagje erop etc en onder tussen tig keer controleren of er geen stofdeeltje tussen door is gekomen.

Er zijn wel een aantal andere methodes en je zou ze zelf ook kunnen proberen:

1. Met Dylon (textielverf) een verfbadje maken en de onderdelen in onder dompelen. Nadeel is wel, mocht er ergens geschuurd zijn of krassen op zitten, dan komt dat wel duidelijk naar voren. Slijtage in de joints kan voorkomen.

2. Airbrush met acrylverf; Alles wordt dan mooi egaal, maar nadeel hier aan is, dat het gaat slijten in de joints, verf kan gaan chippen. Voordeel wel is, dat je het ook later makkelijker af kan halen, mocht je het niet bevallen.

3. Spuitbus met verf speciaal voor plastics (permanent) De verf bijt dan in het resin en chippen heeft dan ook minder kans, dan met nr 2. Maar ook hier is kan op beschadiging = duidelijk te zien. En ook hier is er kans op slijtage in de joints.

Ps. Ik doe dit soort dingen dus niet. Te veel werk en resultaat kan tegen vallen.

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 24 Jan 2012 09:38

Airbrush met acrylverf lijkt me dan het beste bedankt. 8)
Dan denk ik maar dat ik zo'n airbrush met acrylverf moet gaan kopen. *zucht*
Zit niks anders op en de tijd om er aan te werken heb ik wel, dus het iemand anders laten doen vind ik sonde van m'n geld.
Lijkt me ook het beste met slijtage, dan kan ik met de tubetjes acrylverf die ik heb voor te face-uppen de slijtage bijstippen.

Ik heb me bedacht, heb een airbrush forum gevonden, en ga vragen of iemand daar het misschien voor een vergoeding wilt spuiten.

Zo'n airbrush zelf kost al 13 euro en dan moet ik er nog mee om leren gaan ook >.>; dan heb ik liever dat iemand die het voor z'n hobby vaak doet het doet. Vantevoren en achteraf sealen kan ik zelf wel.
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 24 Jan 2012 10:33

Euhm er is echt heel veel kans dat er vrij wel meteen slijtagen plekken krijgt bij de joints. Mijn Galena heb ik der velugels geblush en bij de schouder joint was het al na 1 dag vol met slijtage plekken. En denk dat het met airbrush niet veel anders is. Als je echt je doll wil kleuren lijkt me het verven met textiel verf een betere optie. Kost niet veel en je kan het zelf doen.
Al laar je het doen door iemand die kan airbrsushen zul je toch al snel 20 euro kwijt zijn. Of je nou zelf seald of niet
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Dark
YoSD
YoSD

Postby Dark » 24 Jan 2012 10:33

Let je er dan wel op dat ze het met airbrushverf op waterbasis doen, zodat de verf je doll niet aantast.
Waar heb je een airbrush voor 13 euro gevonden? Dat is geen geld, of bedoel je 130 euro?
Ik heb geen Doll nodig m'n poppetje leeft al met me samen.

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 24 Jan 2012 13:22

Er zijn hele goedkope airbrushen of starter kits voor weinig, maar inderdaad niet voor 13 euro XD. De compressors alleen zijn al erg prijzig. Reken maar op een 150 euro extra. En voor het lange spuitwerk is een goed werkende compressor wel aan te raden.

Op Doa zijn er wel commissiesshops die je doll voor je willen verven.

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 24 Jan 2012 15:05

het spijt me maar ik heb ook een airbrush thuis en die was ook zo'n 20 euro, maar die werken op drijfgas en niet op een compressor. Dus 1 voor 13 euro wil ik nog wel geloven.

die op drijfgas zijn goedkoper.

http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php ... ts_id=5466
deze heb ik zelf, maar niet in een set zijnde :)
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Chii483

Postby Chii483 » 06 Feb 2012 12:18

Ik weet dat EprilDiva hier op het forum een commission shopje heeft en zij ook skin tones veranderd ;)

Raou
MSD
MSD

Postby Raou » 06 Feb 2012 14:05

Als je een airbrush hebt, je hebt ook bussen met lucht, dat is handig als je het maar heel af en toe wilt doen en dus geen compressor wilt kopen. Nadeel is wel dat je met die bussen niet zo veel controle hebt over de lucht die in je airbrush komt als met een compressor, maar je wilt het toch egaal hebben dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik weet nog(een hele tijd geleden)dat Jubriel haar School C een tan had gegeven, maar ik geloof dat ze heeeel veel laagjes had gedaan en vet veel bussen MSC. Bleef wel erg goed zitten, alleen een klein beetje slijtage rondom de joints, maar verder niet.
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)

Return to “Doll Advies”