Spul om face ups de verwijderen??

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Raichi
SD
SD

Spul om face ups de verwijderen??

Postby Raichi » 24 Dec 2011 11:38

Okee dus ik dacht, ik koop gewoon nagellakremover waar geen aceton in zit.

Maaaaaar toen zij iemand tegen mij dat je BJD hoofdje daarvan geel word...
Tja dat vind ik wel zorgwekkend, dan heeft de bjd straks een geler hoofd dan lijf..

Dus is er ook een ander middel wat ik gewoon in de winkel kan halen wat geschikt is voor face up verwijderen, zonder dat er vreemde bijwerkingen zijn als het geel worden van de resin?
:shock:

Someone help me sil vous plait x33
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 24 Dec 2011 11:57

Nagellak remover zonder aceton en zonder kleuring. Ik weet niet wie zei dat het geel word, maar er is alleen kans op verkleuring als er kleur in de remover zit.
Zelf gebruik ik de nagellak remover van de DA. Werkt erg goed.
Image

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 24 Dec 2011 12:43

AH okay bedankt ^^;;
Kan ik toch nog met een gerust hart naar de DA xD

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 27 Dec 2011 17:28

Je kan ook 96% alcohol halen (Etos, kruidvat). Zitten weinig risico's aan, en heeft altijd voor mij gewerkt.

Nagellakremover heeft nog wel een de neiging om raar te reageren op bepaalde type/soorten/mixen (noem maar op) resin. Heb geloof ik ook erg weinig klachten gehoord over alcohol.

RenzeDakota
Tiny
Tiny

Postby RenzeDakota » 27 Dec 2011 19:18

Misschien een stomme vraag maar als dit werkt voor de face-ups is dit dan ook te gebruiken om tattoo's en die dingen te verwijderen?
Ik neem aan van wel?

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 27 Dec 2011 19:36

yup, face up is pastel krijt en acryl verf, dus als de tatoo met acryl verf is gedaan moet het lukken.

Tenzij het in de resin is getrokken, maar dat doet t alleen als het is geverft zonder dat er eerst MSC op is gespoten :oops:

Hmmm, ik zou niet weten waar ik 69% alcohol moet vinden x_x dus probeer wel gewoon de nagellak remover die gesuggereerd was xD

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 27 Dec 2011 20:00

nou, volgens zegt Amber-kyou dat je dat bij de Etos en Kruidvat kunt halen.

Zelf gebruik ik ook altijd nagellakremover, werkt prima bij mij

CherryBlossom
MSD
MSD

Postby CherryBlossom » 26 Jan 2012 08:10

Hej ik had ook een vraagje. Maakt de procent van de alcohol veel uit? Want hier in de kruidvat bijvoorbeeld hebben ze enkel 70% Of moet het echt 96% zijn? En wat met andere zaken die erin zit? Of heb je dat bij die alcohol niet?

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 26 Jan 2012 08:36

70% alcohol kan wel maar dan ben je in voor heeeel wat schrob werk wat tijdrovend gaat zijn.
De concentratie is vele malen lager en vanwege dat feit werkt het minder goed.

Even een snelle waarschuwing voor de mensen die gaan weken in de 96% alcohol:
Dit kan dus heel erg mis gaan!
Er zijn verhalen dat dit de vergeling van een doll vermindert, dit kan best, ik zeg niet dat dit niet waar is.
Bij mijn Soom deed het niets, bij de Kiddelf van Dragonwings brokkelde de resin af.
Dus als je gaat weken; houd het in de gaten! De MSC laat goed los, dat is een feit, maar sommige resinsoorten reageren dus nogal heftig op dit weken.

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 20 Feb 2012 20:30

Op DoA heeft zowat iedereen het over Winsor & Newton Brush Cleaner and Restorer, maar om één of andere reden wordt dat spul alleen in de VS verkocht. Ik heb dus maar eens een lokale versie gekocht - Amsterdam (Talens) Acryl Remover - en die eens uitgeprobeerd op mijn projecthoofd.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, om eerlijk te zijn... Met een beetje schrobben (niet veel) ging alle kleur er vrij vlot af, en ze smeerde niet zo uit als met nagellak-verwijderaar. (Ik heb tot nu toe nagellak-verwijderaar zonder aceton gebruikt, maar het goedje is roze en mijn niet-projecthoofden zijn bijna allemaal wit; daarom ben ik op zoek naar iets anders.)

MAAR de acryl remover laat witte vlekken achter. Het is mij niet duidelijk of dat resin is dat aangetast wordt (O_O) of MSC die wit uitslaat... Ik weet alleen dat ik nu wel de kleur weggekregen heb, maar het wit niet zo gemakkelijk af te vegen is :/.

Iemand ervaring met Amsterdam? Of andere merken acryl remover?

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 20 Feb 2012 20:38

Ik gebruik die acryllremover ook en je hoef geen zorgen te maken over die witte vlekken. Het is nog achtergebleven MSC laag, dat wit is geworden door de remover met combo water. Wat ik doe is het nog een keer goed schrobben en dan een nachtje in warm/lauw sopbadje laten weken. Als het er nog op zit, dan nog een keer goed schoonmaken.

Het is belangrijk met welk spul je ook de face-up afhaalt, het hoofdje goed afspoelen nadat je klaar bent. Zo haal je de resten spul eraf en is de kans ook kleiner dat het resin beschadigs. Zo is bv pure aceton ook veilig te gebruiken, zolang je het maar niet lang erop laat zitten. (dan heb ik over een half uur of een uur en niet over een paar seconde ;) bij vinyl of zacht plastic wordt het wel erg zacht na een minuut)

Edit: wat ik wel heb meegemaakt als soort witte vlek, zijn beschadigen d.m.v. schuurplek of een giet foutje, waar de pigment niet goed is gemengd.

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 20 Feb 2012 20:49

Bedankt holyvirus, je stelt mij gerust! :D

Dat van die schuurplekken kan ook waar zijn - het is een projecthoofd en ik heb er niet altijd even oordeelkundig op geschuurd... :blush: Ik laat hem vannacht in een sopje staan en kijk morgen hoe hij er uit ziet.

vejitadmc
Tiny
Tiny

Postby vejitadmc » 08 May 2012 00:09

Hey, weet ik ook waar de witte vlekken op mijn oefenhoofdje vandaan komen :'D
Ik gebruik ook Kruidvat nagellak remover, zonder aceton, samen met mijn elektrische tandenborstel (met speciaal hiervoor gereserveerd kopje), en spoel alles meteen af met water als ik klaar ben. Tot nog toe geen schade of wat ondervonden, behalve die plekjes die ik dus maar met moeite weg kreeg xD

Lady.Arachnia
SD
SD

Postby Lady.Arachnia » 08 May 2012 13:41

Ik doe het wel dat ik de watjes met nagellak remover eerst ff op het hoofdje leg zodat de remover goed zn werk kan doen en dan hoef je minder te wrijven. Geen uren natuurlijk...nee gewoon half minuutje ofzo!
Denk dat dit voor het resin ook beter is want zo wordt de remover er niet "ingewreven" zeg maar.
I, Myself, am Strange and Unusual...
At Home:
Lolita, Hujoo Berry Apricot
Banshee, ResinSoul Mei WhiteSkin
On the way: Sd Girl 58 cm
On Layaway: Soom Nenad

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 08 May 2012 22:03

witte vlekken komen meestal doordat niet alle sealer is verwijderd, dus gewoon nog even naboenen
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”