4 nieuwe twilight bjd's

Deel je BJD nieuwtjes hier.

Moderator: Café Mods

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 10 Mar 2012 18:21

Hmm..ben zelf erg gecharmeerd van de Adonis mold van Raurencio, maar deze lijn valt erg tegen. Ben zowiezo geen Twilight fan. Nope, not my thing ^^
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

nyampokun
MSD
MSD

Postby nyampokun » 10 Mar 2012 19:44

Nu ik de fotos zie bah niks voor mij. Bella heeft zo'n domme blik en ik ben zoiezo niet voor het hunk type. En ja voor mijn betekend de hobby ook dat ik zelf poppen kan customizen naar mijn personages dus kant en klare movie star/zangers is maar saai en te actie pop achtig.

Gait
Moderator
Moderator

Postby Gait » 11 Mar 2012 21:53

Foto's gezien en nee niets voor mij. Ik heb geen iede hoe het kindje in de films eruit zal gaan zien, maar de oogkleur van Renesmee klopt al niet op de foto's xD Die was gewoon bruin, maar goed dat kan je altijd aanpassen.
Verder vind ik alleen Edward wat lijken met zijn blik, maar de rest, nee.. Ik vind het maar niets.
Image

FrankenMar
Hound
Hound

Postby FrankenMar » 12 Mar 2012 09:05

En hier het antwoord van Raurencio Studio zelf

I’m Racius, the doll sculptor of Raurencio Studio.

I’m very sorry to have worried you.

Raurencio is a very small doll studio in Korea. Raurencio is a small
atelier where people likes dolls are gathered together, not many people
work in like other doll companies.

The motive for making the new dolls was not to sell them but to show the
skills of our company whose popularity is very low.

So we made the new dolls based on movie stars known by everyone.
Actually we know another company already made these characters. But we
just wanted to show you more realistic and high quality sculpts.

We think we can make a good sculpture better than any other doll
designer. But few people love our dolls and we can’t sell a lot of our
dolls unlike other famous companies.(honestly, we can’t make a living by
selling dolls. But we’ve made dolls at our own expense because we just
like making dolls. We’ve been making dolls as it is our pleasure to show
you dolls we made.)

We’ve done a lot of thinking about the license.

But it is very difficult for a small company like us to get a license
from famous Hollywood stars in Korea.

We just wanted to make art as fans of the stars. It is allowed to some
extent in Korea to make derivative works of famous stars, books, etc.

We didn’t know how important it is to get permission from the copyright
owners in the US and our ignorance caused lots of disputes and your
disappointments.

We’ll make every effort to get permission. The copyright owners may give
us the license if the new dolls become a big issue.

We apologize again for worrying about the license.

If we can’t get the license, we will not sell the new dolls.

We hope you see our dolls as art works to show our skill.

We’ve made dolls thinking them as art works, and it is why we don’t use
computer 3D and stick to making dolls by hand. And we think this way of
working made us have originality. But in this time we lose our
originality and it made you disappointed, though our intention is just
to show our skill.

We promise to make more creative and original dolls in future.

We’d be grateful if you watch us with warm eyes.

We’ll always do our best not to disappoint you again.

Please give your warm affection to us working hard because of love of
dolls despite a poor environment.

We beg you. Please see our dolls as art works.
"Be yourself. Those who matter don't mind and those who mind don't matter"

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 12 Mar 2012 09:40

Netjes bericht van ze. En tja... wat ik dus niet begrijp is die hype die er meteen komt.
'ZOMG, Twilight dolls! Mag niet, boo boo boo! Je moet geen sterren namaken!'
*niet hier, ik las het al op DOA en andere locaties*
Maar mensen vergeten even dat je de Minimee's hebt waar dus niemand overheen valt. Nu weet ik dat hier een aanvraag aan vooraf gaat van de kopers zelf, maar komt op. Het principe is hetzelfde! Alleen is de copyright waarschijnlijk beter geregeld.
Maar het gaat mij om de artwork.
Waarom worden Minimee's van sterren wel geaccepteerd als dolls en dan standaard dolls als deze niet? Ik begrijp het niet...
Anyway, my two cents.
Ik vind Edward het beste lijken en de andere echt niet. Waarom niet de vampire diaries......
DAMON DOLL! *kwijlt*

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 12 Mar 2012 10:03

^voor zover ik het begrijp is het een beetje een dubbele standaard, een minimee is op aanvraag omdat mensen dat personage zo geweldig vinden dat ze er een fandoll van willen, maar dit soort dolls wordt meteen gezien als "een slaatje proberen te slaan uit een rage zonder oog voor copyright, even gauw geld verdienen door een doll van een populair personage te maken ipv creatief en origineel zijn zoals het 'hoort'".
Ik weet dat ik zelf hypocriet ben op dit gebied, deze poppen en bijvoorbeeld ringdoll Judges vond ik niks vanwege bovenstaande reden (hoewel Raurencio dat nu netjes heeft weerlegd) maar ik betrap mezelf erop dat ik met de dolls van Immortality of Soul, die overduidelijk zwaar geinspireerd zijn op Kuroshitsuji en Bleach characters (en een paar J-pop zangers) en in het work-in-progress blog ook als die personages voorgesteld worden hoewel ze later met andere naam en uiterlijk verkocht worden, dus geen probleem heb. Net als mensen met de "homage" dolls van Soom geen enkel probleem hadden (Idealian Dhamperon=Vampire Hunter D, Gluino=Lestat, Onyx=twins uit een computerspel waarvan ik de naam niet meer weet).
Ik ben er nog niet achter waarom voor mij persoonlijk de ene homage doll acceptabeler is dan de andere, maar ik vrees dat over het algemeen de skill van de maker en de looks van de doll ermee te maken hebben. En misschien omdat uit de work-in-progress foto's van IOS's sculpts zo'n enorme liefde voor de personages spreekt, maar da's subjectief, Raurencio heeft zijn dolls ook als eerbetoon gemaakt maar omdat de sculpts wat minder expressief zijn lijkt het dan weer snel alsof ze even snel iets geproduceerd hebben voor de winst (hoewel die onexpressieve gezichten me juist weer heel erg bij de personages lijken te passen:P )

RenzeDakota
Tiny
Tiny

Postby RenzeDakota » 12 Mar 2012 10:12

Persoonlijk heb ik het niet zo op Twilight maar ik vind het wel grappig om te zien hoe goed de BJD's lijken en natuurlijk dat andere hier vast wel wat aan zullen hebben :)

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 12 Mar 2012 11:00

Ik heb zelf geen enkel probleem met een nagemaakt personage. Al noem ik ze allemaal minimee's. Ik weet wel dat minimee een service is van een bedrijf maar toen ik ze zag was het zo van he twilight dolls. Grappige minimee's.

Tja ik zie zelf het probleem niet van in of je bevoorbeeld een minifee chiwoo koopt en die helemaal omtoverd tot Bill Kaulitz of dat je een kant en klare minimee of wat dan ook. Niet iedereen is in staat de potentie van een mold te zien. Niet iedereen is voor costumizen en sommige hebben gewoon liever een fullset doll waar ze niks meer aan hoeven te doen.

Ik val ook niet over de copyrights. Immers dat is hun probleem. Ja ik weet dat ze bestaan en ik ga er van uit dat een bedrijf dat zelf ook weet en gekeken heeft hoeverre ze kunnen gaan. Ik verwacht namelijk van een bedrijf dat ze zelf ook vooronderzoek doen. En zo niet dan is er altijd wel iemand die aan de bel trekt bij de copyright houder om ze er op te attenderen,

Ergens is dit wel een goede actie dan geweest. Genoeg mensen hebben gekeken. Genoeg mensen hebben hun site nu ontdekt. Genoeg mensen gaan nu hun kennen als dat bedrijf dat de twigliht poppen heeft gemaakt. Ook al mogen ze die niet verkopen ze hebben we de aandacht getrokken van het publiek. Misschien hadden ze eerder moeten melden dat het geen dolls waren voor de verkoop. Maar goed het is mooi om te zien dat ze weten wat ze wel en niet mochten en niet als dat andere bedrijf dat een edward had gemaakt gewoon was begonnen met verkopen en ineens toen mensen al besteld hadden moesten zeggen sorry we mogen ze niet verkopen.
Image

Indeh
MSD
MSD

Postby Indeh » 12 Mar 2012 15:07

Mijn vraag dus ook... Waarom?

Ik ben echt anti twilight, slechtste film ooit gemaakt naar mijn mening. Dan heb ik het nog niet eens over verotte mary sue ervan.

De dolls zijn nog fugly ook nog, Edward was daar ook het lelijkste van.
"You have to do a little crazy to stay sane"

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 12 Mar 2012 15:58

Indeh heel simpel Twilight is een kaskraker. Jij vind het misschien niks maar miljoenen anderen meisjes vinden hem geweldig. Dit is denk meer als een soort van aandachtsstunt geweest. De fans hebben waarschijnlijk lopen mailen waneer ze kunnen gaan bestellen en anderen zijn gaan mailen dat je het niet zomaar mag namaken. Hoe dan ook ze hebben flink wat aandacht gehad. Zowel positieve als negatieve maar wel is ze hebben de aandacht gehad en hopen lang genoeg de mensen bij te blijven dat ze bestaan. Daarnaast hopen ze natuurlijk dat mensen ook naar hun andere goederen kijken en hopen dat mensen spullen van ze gaan kopen.

Oftewel het is een mega verkoopstunt geweest wat ik er zo uit kan halen. En toevallig hebben hun gekozen voor deze kaskraker en niet andere populaire film of serie.
Image

Indeh
MSD
MSD

Postby Indeh » 12 Mar 2012 16:55

Ja ik had eigenlijk de 2e pagina moeten lezen, wat ik dus niet deed, maar nu dus wel en ik vind hen antwoord netjes. Raurencio heeft mooie sculpts en alles, ik vind alleen deze niet zo mooi van hen. Ze hebben mooiere gemaakt

En ik weet dat miljoenen andere meisjes helemaal spastisch kunnen worden van twilight, daarom zei ik ook naar mijn mening vind ik het een slechte film. Een mening van mijzelf dus. Ik respecteer het dus ook dat andere meisjes het leuk vinden, ik vind het gewoon niet zo hetzelfde dus met de dolls, ik vind ze niet mooi.
"You have to do a little crazy to stay sane"

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 12 Mar 2012 17:11

Je hoeft het ook niet mooi te vinden. Daarom zijn er zoveel verschillende dolls. Voor ieder wat wils. Daarnaast lijkt het me heel moeilijk om dolls goed op een echt persoon te laten lijken. Ik heb minimee's voorbij zien komen die dus echt niet leken. Minimee is dus een service waar je betaald om een tekeneing, persoon of gamepersonage na te maken. En bij sommige slaan ze de plank echt mis.
Image

FlowerGirl
SD
SD

Postby FlowerGirl » 15 Apr 2012 22:55

die "Edward" doll vind ik wel leuk, vanwege het hoofd model enzo, niet omdat het Edward is haha, ik was toch al opzoek naar zo'n soort hoofd(met lijf, duh) maar ik heb geen flauw idee hoeveel ze zijn.... ben niet zo goed in yens enzo,
zou think pink ze gaan verkopen...?
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

ninnoc
Tiny
Tiny

Postby ninnoc » 23 Apr 2012 11:05

ik moet eerlijk toegeven dat ik twilight best leuk vind (stiekem) heb alle boeken gelezen en alle dvd´s in de kast heb staan, maar ik ben geen fan van de dolls, ze zijn `te gemaakt´ zeg maar...nee ik vind het niks
nothing? nothing? nothing tra la la

Return to “Nieuws”