Kanekalon verven

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Shirelae
MSD
MSD

Kanekalon verven

Postby Shirelae » 26 Apr 2012 00:40

Dag mensjes,

Ik heb een prachtpruikje van Leekeworld in evecream en het blijkt dat warmere tinten, zoals strawberry blonde, mijn meisje veel beter staan.

Nou zegt het internet dat je kanekalon pruikjes kan verven met textielverf en zelfs met permanente markers. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank. :)

Haru
SD
SD

Postby Haru » 26 Apr 2012 10:44

gebruik nooit markers op pruikjes! vooral niet bij dolls want dit laat vlekken achter. je kan soms een spoeling gebruiken op lichte pruikjes, was de pruik wel heel goed uit!!!!!
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 26 Apr 2012 11:12

Brigitte had een pruikje met markers gekleurd, en het duurde vele hete baden lang en een keer goed in de bleek en azijn en zooi, voor het stopte met afgeven. (Kleur was wel heel anders inmiddels.)

Pruiken met markers kleuren is enkel geschikt voor cosplayers die een streep in de haren hebben of iets dergelijks. Ik weet echter niet de juiste verf-methode voor BJD pruikjes.
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Angel-chan
Tiny
Tiny

Postby Angel-chan » 26 Apr 2012 12:25

probeer te zoeken naar FW inkt in goede kleur, en meng dit met 70% alcohol..
als je je pruikje hiermee bespuit, laat drogen en dan uitwast, kleur je een pruik. 8)
Dolls:
Resinsoul (Bei): Renji
Dollfamily H (Duanyu): Taichi
Dollfamily H (Air): Steve
Dollzone / Dollfamily (Borken) Hybrid: Ellioth

Want to have: /

Shirelae
MSD
MSD

Postby Shirelae » 26 Apr 2012 15:04

Bedankt voor de tips en waarschuwingen. <3

Shirelae
MSD
MSD

Postby Shirelae » 04 May 2012 22:29

Ik heb mijn pruik toch maar uit de verkoop gehaald na een succesvol thee verf experiment. Zie hier het verschil tussen pruikje au naturel en pruikje na twee (koude) thee baden:

Image

Ik heb ook rooibos gekocht voor een rodere tint, dus dat ga ik binnenkort proberen. Nee, ik heb nog geen vlekken gevonden op mijn doll of op haar kleding. Een ander experiment gaat met hibiscus thee. Zou het haar blauw moeten maken (dat doe ik eerst op een pluk experimenteer-pruiken-haar).

Ik dacht, ik deel het even, voor mensen die ook een blonde pruik willen opwarmen qua kleur. ;)

Haru
SD
SD

Postby Haru » 05 May 2012 10:45

erg leuk~! ik zou toch voor de zekerheid dr een wig cap geven als ze dat nog niet heeft, dat houd eventuele vlekken ook tegen.
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

Return to “Vragen en tips”