Soft pastel vraag
Moderator: Café Mods
- azumixvampire
- Tiny

Soft pastel vraag
Hallo,
Ik heb soft pastels van Reeves en iedere keer als ik een face up wil doen blijft de pastel niet goed zitten, ik krijg geen felle, heldere kleur ookal heb ik verschillende lagen pastel en MSC gebruikt. Het valt er gewoon af als poeder alsof ik geen MSC heb opgespoten, terwijl ik meerdere lagen spuit.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kleuren feller/ dikker worden?
Groetjes Azumi
Ik heb soft pastels van Reeves en iedere keer als ik een face up wil doen blijft de pastel niet goed zitten, ik krijg geen felle, heldere kleur ookal heb ik verschillende lagen pastel en MSC gebruikt. Het valt er gewoon af als poeder alsof ik geen MSC heb opgespoten, terwijl ik meerdere lagen spuit.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kleuren feller/ dikker worden?
Groetjes Azumi
@Home:
Migidoll Jina Hybrid - Reighley
Minifee Chloe - Marley
Minifee Chloe - Marley
- Unknown User
- Hound

Heeey
Dat is vrij simper
Je brengt een laagje aan en je sealt het. ALs het droog is ga je er nog een keer met de kleur overheen. En dit herhaal je zoon 3/4x totdat je de kleur hebt waar je tevreden bent
Succes
Dat is vrij simper
Je brengt een laagje aan en je sealt het. ALs het droog is ga je er nog een keer met de kleur overheen. En dit herhaal je zoon 3/4x totdat je de kleur hebt waar je tevreden bent
Succes
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)
-
tha_queen_of_chaos
- Hound

Wat je ook kan doen is je kwast wat nat maken. Dan blijft het beter zitten en worden de kleuren feller, maar heb je wel groter risico op oneffenheid. Het ziet er meestal ook wat onnatuurlijker uit.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
- azumixvampire
- Tiny

@ Soft_Poison
Dankjewel voor de tip :3 ik heb een paar dagen geleden een Asleep Eidolon Alex besteld en ik wil graag een duidelijke kleur bodyblush. Ik wilde eerst vragen of jij zijn face up wilde doen maar ik denk dat hij pas over 2 à 4 maanden arriveert als ik geluk heb en ik hoorde van Esmee dat je tijdelijk weggaat dus dat is dan niet mogelijk.
@Home:
Minifee Chloe - Marley
Minifee Chloe - Marley
Ik ben aan mijn eerste blushing ooit bezig en ik merk dat geduld ook nog al eens wil helpen. Ik heb alles in één laag gedaan, maar als je voorzichtig bent kun je het best wel fel maken in één keer, ook zonder water.
Ik vind het makkelijk om het met een oogschauwkwastje of een kwastje met ongeveer die vorm te doen. (Wel eentje speciaal voor faceups/blushing kopen, want ik denk dat oogschaduw zelf een grote kans heeft tot het achterlaten van stains omdat het vettig is)
Ik gebruik trouwens twee verschillende soorten pastel...ik zoek het morgen wel even op als je wilt. Ik geloof dat één doos gewoon van de action is of zo, maar het werkt prima vind ik zelf! n_n
Ik vind het makkelijk om het met een oogschauwkwastje of een kwastje met ongeveer die vorm te doen. (Wel eentje speciaal voor faceups/blushing kopen, want ik denk dat oogschaduw zelf een grote kans heeft tot het achterlaten van stains omdat het vettig is)
Ik gebruik trouwens twee verschillende soorten pastel...ik zoek het morgen wel even op als je wilt. Ik geloof dat één doos gewoon van de action is of zo, maar het werkt prima vind ik zelf! n_n
I'll show you how to be a metal man
At home: Elfdoll WU
Saving up for: 2 Dikadoll heads | Ringdoll 70cm bodies | Soom Sphaler dragon legs
Saving up for: 2 Dikadoll heads | Ringdoll 70cm bodies | Soom Sphaler dragon legs
- azumixvampire
- Tiny

Welke soort pastel heb je? Goedkopere versies hebben vaak minder kleurpigment erin (hoewel ik van meerdere mensen heb gehoord dat de pastels van de Action juist goed werkte). Voor je bodyblushing zou je wel twee of drie duurdere kunnen kopen, zoveel kleuren heb je daar niet voor nodig :3
Maar misschien heb je gewoon goede pastels, maar krijg je gewoon niet genoeg op je kwast. Schaaf je de pastel van het krijtje af of doe je het anders? En wat Laurasaurus zei, misschien gebruik je kwasten die bijv. speciaal voor olieverf zijn ofzo. Of maakt dat niet uit?
*denkt* Ik heb er eerlijk gezegd ook wel problemen mee, vooral met donkere kleuren. Het blijft altijd een beetje flets (ik gebruik Rembrandt pastels).
Maar misschien heb je gewoon goede pastels, maar krijg je gewoon niet genoeg op je kwast. Schaaf je de pastel van het krijtje af of doe je het anders? En wat Laurasaurus zei, misschien gebruik je kwasten die bijv. speciaal voor olieverf zijn ofzo. Of maakt dat niet uit?
*denkt* Ik heb er eerlijk gezegd ook wel problemen mee, vooral met donkere kleuren. Het blijft altijd een beetje flets (ik gebruik Rembrandt pastels).
- azumixvampire
- Tiny

@ Pete. Ik heb soft pastels van Reeves en ik schaaf het er inderdaad altijd af.
Ik gebruik make up kwastjes, ik heb ze nooit voor make up gebruikt maar ze waren veel goedkoper. ik gebruik meestal een plat, schuin afgesneden kwastje voor de ogen en wenkbrauwen en een wat grotere, ronde kwast voor de blush. Voor de eyeliner heb ik een eyeliner kwastje wat afgeknipt zodat ik een dunne punt krijg als ik met verf werk
Mijn pastel is echt in poedervorm als ik het afschaaf. Er zit geen olie in ofzo.
Ik gebruik make up kwastjes, ik heb ze nooit voor make up gebruikt maar ze waren veel goedkoper. ik gebruik meestal een plat, schuin afgesneden kwastje voor de ogen en wenkbrauwen en een wat grotere, ronde kwast voor de blush. Voor de eyeliner heb ik een eyeliner kwastje wat afgeknipt zodat ik een dunne punt krijg als ik met verf werk
Mijn pastel is echt in poedervorm als ik het afschaaf. Er zit geen olie in ofzo.
@Home:
Minifee Chloe - Marley
Minifee Chloe - Marley
-
FrankenMar
- Hound

Ik heb het nog even voor je opgezocht. De pastels die ik gebruik zijn van Marie's (action) en er zitten veel kleurtjes in :3 ik heb ook een doos Van Eyck pastels trouwens!
Ik gebruik zelf kwasten die bedoeld zijn voor acryl en olieverf.
Ik gebruik zelf kwasten die bedoeld zijn voor acryl en olieverf.
I'll show you how to be a metal man
- azumixvampire
- Tiny

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”