Discussie: Wel of geen full-set voor je nieuwe doll?

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Full set Ja of Nee?

Ja, want:
1
4%
Nee, omdat:
8
31%
Ligt aan de Doll: leg uit?
17
65%

Total votes: 26

Minaide
YoSD
YoSD

Postby Minaide » 21 May 2012 21:00

Mijn eerste doll was een fullset puur omdat ik nog niets had voor haar had. Om die reden zou ik fullset kopen. Ook zou ik het nog doen moest het de eerste doll zijn van die maat, als je nog geen kledij hebt voor die maat.

Voor de rest zou ik alleen nog een face-up erbij nemen moest die mooi zijn. Al is fullset zeker ook welkom als de outfit prachtig is. ^^

Voor de rest is het een nee voor mij. (:
Home
Mariko ~ DollZone Ani

Mae
YoSD
YoSD

Postby Mae » 25 May 2012 20:37

Fullset: nee. Face-up: ja
Ik heb spijt van een aantal dolls die ik zonder face-up besteld heb. Voor mijn gevoel komt de schoonheid van een sculpt en het karakter van de doll toch beter naar voren vaak met een goede face-up dan met mijn eigen probeersels, en het is zo'n gedoe om face-ups te regelen als je de pop eenmaal hebt.
Maar ik kan me daarentegen niet herinneren ooit geinteresseerd te zijn geweest in een fullset outfit of pruikje of iets dergelijks. De kleding/schoenen/haren regel ik liever zelf.
Maar als dat wel zo zou zijn en ik zou helemaal verliefd zijn op alles aan een fullset, dan zou ik er zeker voor gaan.

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 25 May 2012 21:07

Fullset zijn op dit moment nog te duur voor mij. Maar goed mocht ik de droom doll tegen komen waarbij ik verliefd word op alles zal ik het zeker overwegen. Mijn huidige doll full set stelde qua pruik en kleding niks voor.

Mijn eerste bjd heb ik besloten op geen compeny face up te nemen, die maakte haar gemeen kijken door de wenkbrauwen. Daarnaast wou ik het graag zelf proberen ( achteraf gezien slecht idee, geen tijd en wel een erg moeilijke eerste face up voorbeeld van het internet :oops: ) Zou ik een nieuwe doll kopen dan ligt het erg sterk aan hoe hun company face up eruit ziet op owner foto's. Ik vind ze namelijk vaak vrij duur voor als ik denk 'mwah'.
Wel grote voordeel zou zijn dat ik meteen foto kan maken die ik in me hoofd heb voor de doll. Nu ligt me bjd al tijd in de doos omdat ze een 'lelijke' face up heeft.

DragonElf
SD
SD

Postby DragonElf » 25 May 2012 21:32

Ik denk dat het eraan ligt wat je zelf mooi vind aan de face-up en fullset. Ik heb Saya en Nailo fullset gekocht, Elisha de fullsetkleding er later bij omdat ik het mooi vond. Nu wil ik Nailo's face-up veranderen omdat het toch niet naar mijn smaak is. Je kan altijd nog face-up veranderen en kleding/ogen/pruikjes kopen die je er voor wilt hebben...maar als de fullset nou leuk is: waarom niet :)
Dolls at home: Ethan,Brandon,Shane,Tyrone
Buddydoll Elisha for sale

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 25 May 2012 21:44

Ik vind sommige fullsets erg mooi, maar ik ben aan deze poppen begonnen voor mijn ontspanning en dat betekend in mijn geval dat ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen. En dan zit een full set een beetje 'in de weg' (ook van mijn portemonnee trouwens). Daarom geef ik de voorkeur aan face-ups met teveel blush en imperfecte eyebrows en zelfgemaakte kleding. Ik sta mezelf wel toe om schoenen, ogen en pruiken te kopen (en eventueel props), maar de rest moet ik eigenlijk zelf fabriceren.

En dan zie ik bijv. Leekes Mihael hier op het forum en dan denk ik 'WOUW!!!' :) Maar goed. Een mens kan niet alles hebben.

Uselessboy
YoSD
YoSD

Postby Uselessboy » 31 May 2012 14:33

*be prepared, er komt een redelijk lange stuk tekst aan*
*inhale*
-pro-
het ligt simpelweg aan de doll omdat in sommige gevallen een fullset goed is, van goede qualiteit en zelfs er beschadigingen zijn, dit niet als beschadiging hoeft genoten te worden. Noem het gewoon een punt wat hem/haar uniek maakt.
Toen ik Sinya voor het eerst te zien kreeg was ik al op de hoogte van de beschadigingen die ze had, maar dat haalde niets weg van de waarde en schoonheid die ze had. *ugly duckling syndrome*; in plaats daarvan maskeerde ik de beschadigingen door haar wig en poses.
Van daaruit ben ik uit gaan breiden en nu heb ik voor haar inmiddels het jurkje helemaal af, in deels gebaseerd op het jurkje wat ze aanhad toen ik haar kreeg.
Verder komt ze binnekort terug van een grote make-over en van wat ik tot dusver heb gezien is het waanzinnig QWQ.
Daarnaast is het ook zo dat een Fullset gelijk helemaal goed is, en je niet meteen een kluit van geld ernaar hoeft te smijten om hem/haar helemaal te customizen in iets waar je misschien een jaar later van denkt "meh, dat had beter gekund." Met een Fullset kun je het allemaal een voor een aan laten passen totdat je helemaal te vrede bent, en de kosten lopen ook niet in de grote schokken die je anders zou hebben.
In mijn geval (met een sample-size van 1=ik) ik heb echt het gevoel alsof Sinya is gegroeid naar mijn smaak sinds ik haar heb gekocht.

-con-
Je geeft echter wel geld uit aan iets waarvan je weet dat je het waarschijnlijk door de jaren heen gaat veranderen. In het geval van de doll van mijn vriendin, Ashiri, als ze hem had gekocht als fullset zou ze gelijk de helft hebben afgedaan en alsnog meer geld hebben uitgegeven aan de customisation.
Verder is het ook mogelijk dat je al van te voren een plan hebt van precies wat je wilt doen met de doll, en goed overdacht bent in je aankoop en mogelijkheden met de doll. In welk geval het beter is om het zelf te laten customizen of het daadwerkelijk zelf te doen gewoon gemakkelijker en goedkoper is.

Dus in het kort;
Ik neig zelf redelijk naar fullsets, maar niet zonder overweging van wat ik wil, kan en zou kunnen doen.

Fullset ---|----- geen fullset

Bianca Verschoor
MSD
MSD

Postby Bianca Verschoor » 01 Jun 2012 19:44

Fullset of niet.
Ik heb zowel fullset dolls als nude dolls neem mijn Kay,Dilana,Georgiana.Allyssa en Billy alle fulsets ik heb ze inmiddels aangepast aan mijn stijl ,maar hun orinele kleding altijd bewaart.
Daar integen zijn Georg,Veroniqeu en Jessta en incoming Valentine alle zonder kleding en de laatste heb ik zelfs zonder oogjes bestelt ik kan ze geheel aanpassen aan wat ik wil de fulsets heb ik toen puur vanwege de extra kosten gekocht alhoewel ik nu zoiets heb van het had toen niet uitgemaakt.
Het is wel handig als je niet gelijk al heel veel extra will uitgeven dat er fullsets zijn ook kwa kleding voor dolls er namelijk veel prijs verschil en dan is zo'n begin set wel handig.
Love music and dolls
Kay(dz wilka),Dilana(dz orlando)'Georg(mnf shiwoo).Georgiana(island amy),Jessta(as gus),Veronique(as vera),Alyssa(dz zhuwei),Billy(ltf chiwoo),Valentine( AS van). Ashley (mnf Celine Morning) , Ashley (mnf Kyle).

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 01 Jun 2012 20:01

Om even een ander aspect van fullsets aan te kaarten:

Ik verkoop mijn dolls wel liever altijd als een soort fullset, maar dat is meer omdat ik dat gewoon netjes vind. Dat reken ik nooit mee met de prijs :P
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Biggy
MSD
MSD

Postby Biggy » 02 Jun 2012 08:45

Ik heb zowel full set dolls als dolls die naakt en zonder haren kwamen, hangt helemaal van het geval af. Ik heb zelfs meerdere full set dolls omdat ik de outfit wilde hebben en die niet zonder pop verkocht werd.

Persoonlijk zou ik het wel op prijs stellen als full sets helemaal los verkocht worden zoals Soom dat wel eens doet, dat je dus ook alleen de kleren of schoenen of pruik kan kopen. Maar dat maakt het natuurlijk minder speciaal......

Pete
SD
SD

Postby Pete » 02 Jun 2012 08:51

Dat is ook wel een interessant punt om het verder over te hebeben: fullsets op de tweedehands markt :3 Aan de ene kant kun je daar de 'officiele' fullsets kopen die wel of niet limited zijn, en dolls waarvan de verkoper er zelf wat dingen bijdoet zodat ze niet kaal en naakt zijn (zoals Kayren ze meestal verkoopt :3).

Zelf zou ik nooit de tweedehands-marktprijs willen betalen voor zo'n officiele fullset. Ik heb wel eens Bluefairy fullsets voor $800 zien gaan, en je kreeg toch echt hetzelfde MSD'tje met outfit als op de site, alleen was het dus een limited. Ik snap dat als je veel hebt betaald voor je doll en je hem/haar toch niet wilt houden, je er in ieder geval iets voor terug wilt hebben in die richting. Maar om nou zoveel meer te gaan vragen alleen omdat het een paar lapjes stof om het lijf heeft die nu niet meer te krijgen zijn...? Extra's maken je doll meer waard op de tweedehands markt, maar ik vind het lichtelijk aso om direct $450 meer te vragen als de officiele fullset maar $350 kostte.

Toch vind ik het meestal wel leuk als een doll met (zelfgemaakte) kleding komt. Ik ga er niet specifiek naar op zoek, en als een doll met niets komt maakt me dat ook niet uit, maar als er wel wat dingen bijzitten (vooral schoenen en ogen) vind ik dat een goede service van de verkoper :3 Ik denk dat ik zo even mijn B&B dolls ook een outfitje ga meegeven nu ik dit gelezen heb x'D

Brokkenpiloot.
Tiny
Tiny

Postby Brokkenpiloot. » 03 Jul 2012 15:07

Het ligt er denk ik aan of je de Doll mooi vind & de kleding.
Maar soms ben je wel goedkoper uit als je kleding apart koopt want dan heb je leuke kleding wat je wilt en de doll

Himegyarudoll
MSD
MSD

Postby Himegyarudoll » 16 Jul 2012 22:00

Voor mijn doll die ik nu ga bestellen neem ik zeker da face-up, het is maar 11,50 en ik heb zelf nooit een faceup gedaan. Ik kan wel fijn schilderen enzo (ben nagelstyliste) maar ik ben bang dat ik ga flashen haha :blush: En zo weet ik in elk geval al zeker hoe haar gezicht er uit zal zien. Want persoonlijk vind ik dat de face-up echt de doll maakt. Ze veranderd compleet.. <3
Over fullsets heb ik een andere mening. Vaak zie ik super mooie fullsets maar zodra ik de doll dan in andere kleding zie vind ik haar niet mooi meer :s
Je hebt bij een fullset natuurlijk wel direct een idee van hou je doll er zal uitzien, als je alles los koopt is het vaak zoeken naar wat haar staat en wat niet.
( Hoopt zo dat mijn toekomstige doll mooi zal zijn met haar lolita jurkje haha)

papilionette
Tiny
Tiny

Postby papilionette » 17 Jul 2012 01:14

Full set is voor mij niet echt nodig. Ik vind het fijn juist om mijn eigen kleding te maken. Ik heb wel mijn eerste doll met face-up besteld. Deels vanwege dat de Asleep Eidolon Blueberry bij MoC met face-up in stock was en deels omdat ik er toch huiverig voor was om mijn eigen face-ups te doen. De tweede doll heb ik tweedehands overgenomen en ze had gewoon nog een hele mooie face-up.

Face-up zou ik zeker overwegen als het een mooie is, maar kleding? Neuh..

Tezz
Tiny
Tiny

Postby Tezz » 17 Jul 2012 06:35

Ik heb mijn beide dolls met full set gekocht omdat in de kleertjes geweldig vond! maar nu ik zelf kleertjes maak dragen ze ze nooit meer eigenlijk. dus mijn volgende doll word geen full set alleen wel met face-up omdat k dat eerst nog wat meer wil oefenen voordat ik dat zelf ga doen.
@home: Flora (pukifee), Summer (pukipuki rory),
Amy (pukipuki pong) en Alice (mnf ryeon)

Return to “Doll Advies”