Vraagjes stringen etc etc

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

raafje
Hound
Hound

Vraagjes stringen etc etc

Postby raafje » 03 Sep 2008 18:25

ik weet niet of ik in het juiste forum gedeelte zit...maar anders wil een lief modje het vast wel verpaatsen.

Ik moet Beryl echt opnieuw stringen, anders zal ze nooit op haar hoefjes kunnen staan. Heb echter alleen geen tools om dat voor elkaar te krijgen. Dus wat heb je eigenlijk allemaal minimaal nodig om een doll te kunnen stringen. Soort basispakket stringen dus...

Tevens een vraagje over het in lijmen van magneetjes. Welke lijm kun je daar het beste voor gebruiken?

En mijn laatste vraagje. Ik wil de bodyblushing van Beryl iets veranderen omdat ik dit toch te fel geel vind en ik wil de toon iets zachter en iets roze/orangje maken. Het gaat alleen om haar lichaam, de bovenbenen en armen. Nu vroeg ik me af of ik echt eerst de soom blushing moet verwijderen of dat ik er gewoon de blushing kan aanpassen tot dat naar wat ik wil door er overheen te werken.

Ik vroeg me af welke materialen ik nu het beste kan gebruiken. Ik heb zelf behoorlijk wat materialen liggen, pastels, acrylverf, aquarel etc etc. Maar weet niet of ook alles geschikt is.

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 03 Sep 2008 18:33

Wat betreft het restringen, hier staat mijn tutorial:
http://fashionista.fashiondoll.nl/restringing.htm

Wat je er minimaal voor nodig hebt is:
- elastiek
- een stevige draad of touw om het elastiek mee te trekken

Optioneel, maar erg handig zijn:
- 2 hemostat klemmen om het elastiek mee vast te zetten voor meer speling
- een restringhaak (veeeeel makkelijker):
http://www.dollfairyland.com/shop/step1.php?number=12
(die van Dollmore is trouwens erg slecht, deze is heel fijn en stevig)
- een haak om de s-hook mee omhoog te trekken, bijv.:
http://www.volks.co.jp/en/purchase/inde ... DCI-NML003

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 03 Sep 2008 19:37

Over restring haken gesproken... Kijk wel uit bij kleine dolls (nu denk ik ergens dat Beryl niet klein is, maar toch) Want mijn stringpuller (restringhaak) past niet door sommige delen van m'n doll xD omdat de gaten te klein zijn en moet ik alsnog gaan pielen met touw enzo :P
Maar dit terzijde...

Verder heb ik niet echt antwoorden op je vragen, behalve dat je wel kan over blushen (om het maar ff zo te noemen) maar dan moet je wel dezelfde materialen gebruiken als die soom heeft gebruikt...

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 05 Sep 2008 19:09

Toevallig heb ik een Beryl gerestringed. Ik weet dat bij de hoeven de haakjes lastig zijn en dus wat anders werkt dan bij andere bjds. De eigenaar (WND) heeft met stevig staaldraad een mini stringer gemaakt. Hiermee trek je het s-haakje los onder de hoef en kan je het voorzichtig door de hoef heen laten gaan. Het is ook beter om bij de voeten/hoeven te beginnen met losmaken.

Voor de S-haak in de hoofd gebruik ik nu tegenwoordig een lintje of touw. Het beschadigd de haak minder en mijzelf XD (bijna een tang in mijn oog)

Een stringpuller zoals Thinkpink vermelde is echt heel handig, maar met touw en stevig draad kom je er ook mee.

Inplaats van een hemotang gebruik ik eetstokjes. Ik heb altijd ruzie met hemotangen.

Magneetje lijmen: Seconde lijm werkt goed. Let wel op dat je het magneetje aan de juiste kant lijmt. Eenmaal erin met de lijm komt het ook nooit meer uit.

Blushen: alle materialen kan zolang het maar geen olie bevat. De bodyblush van Beryll is gedaan met acryll en airbrush.
Je kan er gewoon over heen zonder het te verwijderen. Als je het niet bevalt kan je het altijd nog verwijderen. Verwijderen kan met Acryll remover of met een nagellak remover (heb gehoord dat die van de kruidvat goed is) Let wel op dat Aceton resin beschadigd dus laat het niet te lang op zitten.

Nog een kleine opmerking betreft een been van Beryl. Ik weet niet of het bij jou ook het geval maar het beentje was nogal slap bij WND's Beryl. Dit kan na restringen wel weer goed komen maar in dit geval kan het een socket probleem zijn. De socket is ietsje groter dan de joint, waardoor de joint speelruimte heeft en niet meer vast wil klemmen. Met hotgluesuede kan dit probleem worden opgelost.

Veel succes ermee^^

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 07 Sep 2008 10:12

O dank je. Daar heb ik veel aan. Samen met de stringtutorial kom gaat het me nu wel lukken.

Return to “Vragen en tips”