Eerste face up

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Esmee
SD
SD

Eerste face up

Postby Esmee » 13 Jun 2012 14:23

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6638_n.jpg

Ik vind de ogen best goed gelukt maar de lippen niet zo , en het was mijn bedoeling om het rond the doen dat leek me wel mooi
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 13 Jun 2012 14:31

Persoonlijk vind ik het niet echt mooi zo. De pastel (is het pastel?) is totaal niet egaal, ook niet bij de ogen.

Heb je het hoofdje goed schoongemaakt? Het lijkt alsof er nog resten msc zitten en de pastel daarop donkerder is geworden...

Als je de lipjes met acryl hebt gedaan, ik denk dat dit té verdund is, daardoor krijg je on-egale plekken.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 13 Jun 2012 14:35

Ja ik heb het heel goed schoongemaakt
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

Lif
SD
SD

Postby Lif » 13 Jun 2012 16:52

Mij komt het over alsof de pastel niet genoeg fijn gemaakt is of dat de ondergrond te glad was. Het ziet er nml een beetje uit zoals goedkope pastel op een te glad papier.
Geen idee of je dit kan vergelijken op die manier. Maar goed...my 2 cents.
En ik heb nog mooi lulluh ook want heb nog nooit een face-up geprobeerd (al jeuken mijn handen enorm)
@Home: Bambicrony Ciao Bella Peach Puff

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 13 Jun 2012 16:56

Misschien kan je stap voor stap uitleggen wat je gedaan hebt en hoe je het gedaan hebt. Want het is erg lastig te zien door de kwaliteit foto maar de pastel heeft duidelijk niet goed gepakt.
Image

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 13 Jun 2012 16:58

Eerst heb ik het hoofd met msc ingespoten daarna de ogen met pastel gedaan en de lippen ook , daarna weer met MSC gedaan
Coming soon :
none

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 13 Jun 2012 17:16

Ik bedoelde eigenlijk met iets meer detail... zoals van welke afstand je gespoten hebt, of je niet te veel hebt gespoten, of het wel droog was toen je begon etc.
Want voor mij ziet het er een beetje uit alsof er te veel msc in de oogleden is gekomen en dat niet goed gedroogd is en dat daarom de msc zo raar reageert.
Wat voor kwastjes gebruik je etc.
Het is nogal moeilijk om advies te geven als we niet weten waar het fout gaat.
Image

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 13 Jun 2012 17:20

Kwastjes van de pipoo's
Coming soon :
none

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 13 Jun 2012 19:03

Wat is je merk van pastel? En heb je water gebruikt erbij of was iets nog nat? Daar vind ik het namelijk op lijken voor bij de ogen.

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 13 Jun 2012 19:10

Van gogh
Coming soon :
none

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 13 Jun 2012 19:37

En niet met water gebruikt of dan de msc nog nat was van bv teveel spuiten?

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 13 Jun 2012 19:45

Nee en de msc was wel droog
Coming soon :
none

Pete
SD
SD

Postby Pete » 13 Jun 2012 19:58

Jammer dat je eerste face-up niet zo goed uitpakte als je hoopte. Heb je wat tutorials gelezen ter voorbereiding? Daar staan vast goeie tips in.

En je moet echt gewoon aangeven wat je gedaan hebt want zo komen we nergens in je helpen. Hoe heb je het pastel aangebracht? Heb je met een mesje er wat van afgehaald, of heb je ermee op een papier gekrast en het poeder daarvan gebruikt? Zulke details. Voor mij lijkt het alsof er misschien te dikke korrels pastel op het hoofdje kwam en zijn uitgesmeert. Het pastel moet echt poederfijn zijn, zonder 'klontjes'. Je kunt het pletten met de kwast of fijnhakken met een mesje. Hou ook je hoofd echt vocht- en vetvrij en raak het niet met je vingers aan (dan smeert het uit).

Misschien heb je ook wel van te dichtbij gespoten en is de MSC gaan druipen en heeft de pastel meegenomen? O_o

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 13 Jun 2012 20:46

Op vragen antwoorden lijkt me handig, je geeft nu steeds een antwoord op 1 vraag terwijl er in elke post meerdere vragen gesteld worden.

We willen je gewoon helpen, opbouwende kritiek dus, dus we willen graag weten hoe en wat je allemaal hebt gedaan.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Lif
SD
SD

Postby Lif » 13 Jun 2012 20:57

Misschien vallen de reacties wat tegen? Maar het is een eerste keer. Kan me niet voorstellen dat er iemand meteen de eerste keer een vol perfecte face-up doet. Maar hier kan je wel leren van anderen met meer ervaring.
Moeten ze alleen wel weten wat je deed. ;)
(Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat ik hoop ergens in November ofzo ook aan de slag te kunnen. Zal dan zeker ook wel mijn pogingen posten en hopelijk ook feed back krijgen)
@Home: Bambicrony Ciao Bella Peach Puff

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”