Soom Dia advies

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 20 May 2012 17:48

Ik ben ouder dan 18 ja maar toch :P
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 20 May 2012 19:22

Waarom zet je het dan in dit topic en niet in de Shout?

Als mijn ouders moeilijk deden, dan zei ik dat ik werkte voor mijn geld en ik zelf het uit mocht geven. Als ze zagen dat ik wel gewoon spaarde en voor de rest verantwoordelijk met mijn geld omging, dan was het goed.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

azumixvampire
Tiny
Tiny

@ Esmee

Postby azumixvampire » 21 May 2012 19:23

Ik zou het gewoon doen. Je wil die Dia graag en als het een goede prijs is zou ik het gewoon doen. Voor je ouders is het kiezen: Of een hoofd van een paar honderd euro, of een nieuwe Dia bij SOOM voor 700 euro. Als ze zo op jou uitgaven gefixeerd zijn, dan lijkt me dat hoofd overkopen een beter idee.

Je hebt ervoor gespaard en je ouders weten al heeeel lang dat je een Dia wil. Ik zie geen reden om het niet te doen. Je bent ouder dan 18 dus waarom niet? Het is jouw geld, jij verdient het, niet je ouders. Uitendelijk beslis jij waar je geld terechtkomt.

Daarbij komt: Geld wordt toch wel uitgegeven. Is het niet voor die Dia dan wel voor iets anders. Als je het geld uitgeeft aan kleding of snoep is het ook zo weg. Als je een Dia koopt voor dat geld heb je je dolldroom waargemaakt. Dat is veel beter :3

Hugs :3 <3

P.S: Deze argumenten mogen gebruikt worden als je ouders het er nog niet mee eens zijn ;)
@Home:
Migidoll Jina Hybrid - Reighley
Minifee Chloe - Marley

Mae
YoSD
YoSD

Postby Mae » 26 May 2012 13:08

Nog een argument voor je ouders: wees blij dat ik poppen spaar en het geld niet uitgeef aan uitgaan en drank/drugs zoals andere mensen van mijn leeftijd...! (werkt natuurlijk alleen als dat zo is).
...Zoals gezegt werd het is superveilig voor jou als koper. Mocht je doll onderweg beschadigen/kwijtraken kan je altijd je geld terug halen bij de verkoper. 
....
Niet dat dit altijd erg eerlijk is in de ogen van de verkoper zeker als het een prive persoon is en geen company...maar dat is een andere discussie!
Dat werkt dus niet standaard zo volgens mij, je zult met bewijzen en argumenten moeten komen net als de verkoper. Als de verkoper bonnen heeft van de verzending, Trackingnummers, bewijs van contakt met  het postbedrijf en verzekering en bewijs van gesprekken/mails van jou waarin je bijvoorbeeld vraagt om een  onverzekerde verzending of om een lagere waarde op de doos ivm douane (waardoor de verzekering nu alleen dat bedrag uitbetaald) denk ik niet dat je je geld terugkrijgt. Verzekering tegen verlies is je eigen verantwoordelijkheid voorzover ik het begrijp. Pas als de verkoper je echt laat zitten, niets opstuurd of geen Tracking e.d. kan laten zien of de doll bijvoorbeeld slecht verpakt heeft gaat PayPal je geld terugstorten.

Dat is tenminste hoe ik het hele PayPal-dispute proces begrijp. Ik zou het graag horen als iemand hier meer ervaring mee heeft!

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 03 Jul 2012 19:38

Update ; ze heeft het lichaam nog steeds niet verkocht , dus heb ik het hoofd nog steeds niet maar ik wil er niet maandenlang op wachten en het is mijn enige goedkopere optie *kuch* Dus ik weet het even niet meer , heeft iemand tips ? ik denk namelijk van '' Ja fijn als je het verkoopt maar ik wacht nu al heel lang op dat hoofd en ik wil het heel graag en dat lichaam krijg je later wel verkocht ''
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 03 Jul 2012 20:13

Ik zou inderdaad melden dat je nog wacht tot een bepaalde tijd (stel een maand ofzo) en dat je anders verder gaat kijken. Mocht ze dan alsnog je het hoofd verkopen dan kan ze het dan zeggen.
Ik zou ook gewoon verder kijken naar andere deals. Anders helaas toch zelf sparen voor een gehele doll bij Soom vandaan.
Een lichaam verkopen is gewoon lastig tegenwoordig. Je verkoopt eerder een hele doll.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Return to “Doll Advies”