corset sluiting

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

denissee

corset sluiting

Postby denissee » 01 Oct 2012 12:35

Hee

Ik heb een jurkje gemaakt voor mn dame maar wil graag een corsetsluiting.
Maar waar koop ik van die kleine dingetjes? Heb er nog wel een aantal liggen van scrapbooking maar ik weet niet of ik die kan gebruiken en hoe.

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 01 Oct 2012 13:33

Eyelets? Die koop ik meestal gewoon in de fournituren zaak. In mijn geval Jan de grote kleinvakman op de Albert Cuyp in Amsterdam.

Eyelets bestaan uit 2 soorten ringetjes, die je dan met een versteker en een hamer in elkaar slaat. Meestal staat er op het pakje hoe het moet.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

denissee

Postby denissee » 01 Oct 2012 13:56

Ja maar ik zoek kleinere dan 'normale'.

Pete
SD
SD

Postby Pete » 01 Oct 2012 13:59

http://www.triskelfantasy.com/index.php ... &catId=307

Triskel heeft een boel mini-eyelets. Ik heb zelf die van 3mm maar die zijn eeeeigenlijk een beetje te klein voor korsetjes (je krijgt het lint er niet goed door). Ik denk dat deze 5mm eyelets beter zijn: http://www.triskelfantasy.com/index.php ... uctId=2675

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 01 Oct 2012 14:00

Dat snap ik ook, daarom zeg ik dat je naar de grotere fournituren zaak moet gaan.
Ik heb ook een stoffenwinkel in het dorp, net als fournituren standjes op de markt in de buurt, maar daar kan ik ze niet halen.
Dus ga ik naar Amsterdam, waar ze ze wel hebben.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 01 Oct 2012 15:48

De eyelets die je bij Triskel hebt zijn de gewone huis-tuin-en-keuken scrapbooking eyelets. Oftewel: die kun je overal halen, elke zichzelf respecterende hobbyzaak/hobbykraam op de markt behoort deze te hebben.
Het probleem met deze soort is dat je ze dus niet mooi afgewerkt hebt aan de achterkant zoals met de eyelets die Queen of Chaos noemt. De scrapbooking eyelets zijn aan de achterkant gespleten en dus scherp! Dit is direct op de resin niet aan te raden.
Ik gebruik ze echter wel, maar! Ik zet, zoals het ook vaak gedaan wordt bij corsetten, een tussenstuk aan de achterkant die dan dus als beleg werkt voor de eyelets. Voornamelijk zie je dit bij bustiers het beste. Dan komen de eyelets niet direct tegen de resin en heb je dus ook geen beschadigingen. Is wel meer werk en vraagt wat technisch naai-inzicht. De eyelets die Queen noemde werken makkelijker en hebben een prachtige afwerking.

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 01 Oct 2012 17:06

scrapbooking eyelets kun je bij elke hobbywinkel kopen zoals b.v. Pipo's, n V&D die hebben door het hele land filialen
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Return to “Vragen en tips”