Hoe zit het met advertenties en affiliaites?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Raichi
SD
SD

Hoe zit het met advertenties en affiliaites?

Postby Raichi » 26 Oct 2012 12:20

Ik ben net alle 21 regels nog even nagegaan, maar kon niks vinden over hoe het BJD cafe met advertenties of affiliaties omgaat.

Ben wel benieuwd namelijk gezien er meerdere nederlandse bjd forums bestaan en ik er zelf ook eentje heb gemaakt. :x
Natuurlijk blijf ik hier wel actief hoor ~♥

Dus.. mag je überhaupt hier op BJD cafe praten over je eigen doll-forum of die van andere?
Mag je een linkje ernaar in je signature zetten?
Gaan jullie een sub-forumpje maken voor advertenties?

En hoe kijkt de BJD cafe staff naar andere forums, vinden jullie het juist leuk dat er steeds meerdere mogelijke affiliaties opduiken? Of vinden jullie het juist vervelend/onnodig en voelen jullie het aan als concurentie?

Gaan jullie er een regel of meerdere regels bijmaken over hoe jullie omgaan met affiliaties of "advertenteren" op BJD cafe?

Ik denk dat er wel meerdere mensen hier nieuwsgierig naar zijn ^^
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 26 Oct 2012 12:25

Goeie vraag.
Ik heb ook een forum, waarvan ik een gedeelte voor bjd heb gereserveerd en weet dat er meerdere mensen zijn.
Dus ik sluit me wel aan bij de vraag.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 26 Oct 2012 12:29

Ik heb mijn BJDforum in mijn sig staan al zolang ik dat forum beheer. Nooit problemen mee gehad, dus dat zal vast wel mogen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 26 Oct 2012 13:46

Ah okay cool :D is me nooit opgevallen ~♥ *gaat forum ook in siggy zetten*

Edit: ik wilde er naar linken maar dat lukte niet door die foutmelding ^^; dan maar zo..
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 26 Oct 2012 15:27

Wij zullen dit als MODS bespreken en er dan op terugkomen met regels etc.
Tot dan gaat dit topic even op slot.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 26 Oct 2012 19:48

Dit zijn nieuwe aanvullende regels:
Regel 22: Het is NIET toegestaan reclame te maken voor andere fora en afiliates.
Regel 23: Het is toegestaan een linkje in je SIG te plaatsen
Regel 24: Het is NIET toegestaan om je forum te spammen in PM's etc.
Regel 25: Als je een bedrijf aanraad aan iemand die iets zoekt, noem dan altijd tenminste 1 alternatief.
Regel 26: Bij twijfel of iets wel of niet is toegestaan op dit forum, stel je vraag eerst aan de admin of een van de moderators, begin geen topic hierover.

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 26 Oct 2012 22:20

Reclame maken in je sig mag, lukt het niet dan kun je mij een PM sturen, via het admin gedeelte kan ik het vaak wel voor elkaar krijgen (al komen daat ook steeds meer errors).

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 26 Oct 2012 22:59

Regel 25: Als je een bedrijf aanraad aan iemand die iets zoekt, noem dan altijd tenminste 1 alternatief
Sorry, deze begrijp ik even niet. Kunnen jullie uitleggen wat hiermee precies bedoeld wordt en wat er ineens mis mee is om slechts 1 bedrijf (of bedoel je forum?) aan te raden (is dat reclame maken?).

Biggy
MSD
MSD

Postby Biggy » 27 Oct 2012 07:41

Regel 25: Als je een bedrijf aanraad aan iemand die iets zoekt, noem dan altijd tenminste 1 alternatief
Sorry, deze begrijp ik even niet. Kunnen jullie uitleggen wat hiermee precies bedoeld wordt en wat er ineens mis mee is om slechts 1 bedrijf (of bedoel je forum?) aan te raden (is dat reclame maken?).
Dus als ik laats iemand verteld had dat ze bij Soom ook enkele ogen verkopen had dat na de nieuwe regels niet gemogen? Maar ik wist alleen van Soom dat ze het doen, dus ik had geen alternatief kunnen noemen.

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 27 Oct 2012 07:45

Bijvoorbeeld:
er wordt vaak genoemd dat bv Think Pink! een artikel heeft dat iemand zoekt. Het is dan de bedoeling dat je ook een ander bedrijf noemt dat dat artikel verkoopt.
Alleen als dat specifieke bedrijf echt de enige is die dat artikel verkoopt mag er een uitzondering gemaakt worden.

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 27 Oct 2012 12:01

mag ik zeggen dat dat een rare regel is?

voorbeeld
als iemand vraagt: "waar kan ik een x vreemde maat doll kopen" kan iemand dat lezen die twee bedrijven kent: een goede en een recaster/oplichter.
Volgens jullie regel zou deze persoon of niet mogen posten, of zou mensen mogelijk naar een oplichter moeten sturen, puur omdat ze "tenminste 1 alternatief" moeten noemen.

Sommige mensen richten zich op 1 kleine hoek van de hobby, en weten daar veel over, en in hun hoek is er misschien maar 1 bedrijf dat iets verkoopt, terwijl in de andere hoeken er twintig zijn.
Volgens die regel mag die persoon hun link niet plaatsen, puur omdat zij geen andere bedrijven kennen, terwijl die er wel zijn

Ik begrijp het idee erachter, maar die regel werkt gewoon niet, er zitten te veel haken en ogen aan, niet iedereen kent elk bedrijf onder de zon en niet iedereen intereseerd zich in elk bedrijf onder de zon.
En als iemand 1 goed bedrijf kent en van de anderen alleen vaag wat weet, waarom zouden ze dan die vage moeten aanraden met kans dat die vage oplichters zijn of slechte kwaliteit oid

Plus, meestal als men meerdere bedrijven kent waar je iets kan halen dan noemen ze die zoiezo al, daar hoeft geen regel voor
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 27 Oct 2012 12:17

Nou is een recaster geen bedrijf, Ezzora, dus dan is er maar één bedrijf die die maat verkoopt.

Zoals Blackdragon al zei, is er dus een uitzondering op dingen waarbij maar één bedrijf ze verkoopt.

Maar als een persoon voor blinde blauwe ogen zoekt, zonder pupil, dan heeft bijvoorbeeld Dollmore die. Maar Glib ook. Dus dan noem je hen beiden.

En de regel is ook bedoeld voor eigen shopjes. Als iemand bijvoorbeeld vraagt voor iemand die fantasy-ish kleding kan maken, dan zou je kunnen zeggen "Ik weet dat Marijke dat goed kan." Maar de bedoeling is dan juist dat je zegt, "Ik weet dat Marijke dat goed kan, net als Amaris." Net zoals Amaris prachtige victoriaanse jurken kan maken, maar Raouken ook.

De regel betekent vooral dat je niet één bedrijf/shopje gaat aanprijzen, als er meerdere bedrijven/shopjes hetzelfde hebben/kunnen.

(Alle gebruikte forumnamen zijn ter voorbeeld)
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 27 Oct 2012 12:37

OK, zoals BlackDragon het stelt klinkt het helder, maar net als Ezzora zie ik het nut er niet zo van in, ik had niet het idee dat het echt voorkwam dat mensen specifiek maar 1 bedrijf aanraden tenzij ze er niet meer kennen. Moeten jullie aan strengere reclameregels voldoen nu jullie jezelf expliciet als SPONSOR hebben neergezet bovenaan het forum ipv als eigenaar? Maar als ik het goed begrijp mag ik dus niet zeggen "ThinkPink verkoopt mooie acryl ogen voor een goeie prijs", maar wel "Glib verkoopt mooie acryl ogen voor een goeie prijs en die kun je bij ThinkPink krijgen als je niet internationaal wil bestellen", want dan noem ik twee bedrijven, hoewel het resultaat uiteindelijk hetzelfde is. Of is het dan nog steeds technisch gesproken 1 bedrijf want op dezelfde locatie?

EDIT: Kayren was me voor en zegt goeie dingen, maar mijn vragen blijven staan.

Pete
SD
SD

Postby Pete » 27 Oct 2012 14:45

In alle 'waar vindt ik...?' threads posten meerdere mensen al alternatieven, soms 1 per post en soms 10. Ik heb ook niet het idee dat het vaak is voorgekomen dat mensen stelselmatig 1 bedrijf promoten (zelfpromotie is zeker ook uit den boze?).

Maar goed, de regel gaat er vast over dat de mensen die hier persoonlijk zitten niet tekort worden gedaan, in plaats van bedrijven. Dat snap ik, maar het is een nutteloze regel die ons als leden alleen maar meer werk gaat kosten. En wat Shuri zei, jullie promoten jezelfook bovenaan het forum dus waarom zetten jullie Triskel er niet bij? Ook maar een voorbeeld. Maar dat telt vast niet aangezien het forum gerund wordt door Think Pink mensen en hun vrienden.

Hopelijk word onze mening ook meegenomen in de beslissing en word de thread niet gelocked zodra er een beetje discussie is (please?).

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 27 Oct 2012 15:33

Ik begin door al die regels die je eigenlijk alleen maar beperken het forum een beetje betutteled over komen.
Deze regel slaat totaal nergens op. Het beperkt de leden alleen maar om hulp te bieden. Wat nou als je er maar 1 bedrijf weet omdat de rest al genoemd is. Of omdat je toevallig maar 1 bedrijf weet omdat je niet bekend bent met alle bedrijven.
Deze regel doet niks om de sfeer op het forum te verbeteren, maar benadeeld deze wel.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”