De gedachte achter deze regel is, dat we onze eigen naam veel te vaak als enige optie langs zien komen bijvoorbeeld.
Ook reageren mensen op 'gevraagd' topics met alleen reclame voor zichzelf.
We kunnen de regel aanpassen en als volgt nuanceren:
als iemand een vraag stelt, PROBEER dan meer dan 1 optie te geven voor een mogelijke plek waar een specifiek product verkocht wordt.
We begrijpen dat het betuttelend over komt, maar waar we de rem op willen gooien is de promotie van een enkeling, waar er een breed scala aan keuze is.
We hoeven ons nergens aan te houden, dit forum wordt betaald door Think Pink! en we zouden ook alle reclame voor andere bedrijven kunnen verbieden, als we daar zin in hadden. Maar aangezien de hobby een omvangrijke keuze biedt, willen we nieuwelingen kunnen laten kiezen voor een bedrijf, in plaats van ze de illusie te geven dat er slechts 1 leverancier is voor een product.
We hopen op jullie begrip en steun en uiteraard willen we alle gemaakte keuzes toelichten en, waar nodig, aanpassen..
Hoe zit het met advertenties en affiliaites?
Moderator: Café Mods
- LunarReverie
- Sabik

Als de regel zo geformuleerd word kunnen de meesten daar wel inkomen, denk ik
En er wordt inderdaad wel vaak naar TP of een eigen shop/commission shop gelinked, dat zag ik net ook toen ik de advies/gezocht forums nog eens doorkeek. Het is goed dat er naar bredere adviezen wordt gestreefd en met 'probeer' in de regel komt het al veel vriendelijker over. 
met "probeer" in de regel gaan mensen zich er alsnog niet aan houden. "ja ik heb het 'geprobeert' maar ja.." regels moeten duidelijk zijn. en ja, als het niet lukt dan niet, maar het liefst natuurlijk wel.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
Is het niet makkelijker om 1 topic aan te maken met mogelijke shops zowel erkende shops, webshops, etsy winkels, ebay etc.
Dit kost wel wat tijd en moeite.....
MAAR!
Dit voorkomt geklaag over de regels, topics die zich onnodig herhalen (bv: waar kan ik leuke shoenen kopen, waar kan je msc vinden, ... etc) plus mensen die continu hetzelfde bedrijf promoten
Net zoals Kayren al zei door probeer in je regels te zetten houd niemand zich eraan. Trouwens wie leest de regels als deze vernieuwd worden??? Omdat ik vind dat de regels niet grondig nageleeft worden in het algemeen
Dit kost wel wat tijd en moeite.....
MAAR!
Dit voorkomt geklaag over de regels, topics die zich onnodig herhalen (bv: waar kan ik leuke shoenen kopen, waar kan je msc vinden, ... etc) plus mensen die continu hetzelfde bedrijf promoten
Net zoals Kayren al zei door probeer in je regels te zetten houd niemand zich eraan. Trouwens wie leest de regels als deze vernieuwd worden??? Omdat ik vind dat de regels niet grondig nageleeft worden in het algemeen
-
ShuriTigerH
- Sabik

Prima, ik snap nu waar het om gaat en voor mij is het zo duidelijk^^. Ik ben er helemaal voor om mensen meer alternatieven te bieden, ik denk dat mijn verwarring vooral ontstond doordat dit een regel is die marketingtechnisch wat vreemd aanvoelt (er wordt te veel naar TP gelinkt? Jullie hebben dan ook ontzettend veel dollmerken, waarvan velen populair, en uiteraard vinden velen het makkelijker om gewoon hier in NL te bestellen). Ik vind het moedig van jullie, dames van TP, dat jullie potentiele klanten bewust alternatieven willen bieden met het risico dat ze naar de concurrent gaan. Ik neem aan dat de kleine shopeigenaren (die uiteraard naar zichzelf wijzen als iemand iets vraagt dat zij kunnen maken) hier niet zodanig afhankelijk zijn van de inkomsten van hun shopje dat mensen alternatieven aanreiken hen geen problemen gaat opleveren?
EDIT: volgens mij staan de dingen die Hexje noemt toch allang in de stickies in het FAQ forum? En het Vraag&Antwoord forum, en het links forum heeft volgens mij een lijst met shops (die nauwelijks bijgewerkt wordt),.. Het zou dus inderdaad wel wat centraler kunnen^^;;
EDIT: volgens mij staan de dingen die Hexje noemt toch allang in de stickies in het FAQ forum? En het Vraag&Antwoord forum, en het links forum heeft volgens mij een lijst met shops (die nauwelijks bijgewerkt wordt),.. Het zou dus inderdaad wel wat centraler kunnen^^;;
Ik vind dat je hier wel een punt hebt. Toen ik nog geen moderator was en er steeds vragen kwamen over douane kosten etc etc heb ik het team eens uit eigen initiatief geholpen door een helder topic te schrijven hoe het nu zat met de douane kosten etc. Teenage-angel heeft er toen een sticky van gemaakt.Nog even iets anders: er heerst wel een beetje een 'waarom zelf zoeken als er genoeg mensen zijn die het voor me kunnen doen' sfeertje in die fora. Dus wat Shuri en Hexje zeiden, misschien kunnen we de stickies eens updaten en een lijstje maken met al beantwoorde vragen (waar vind je pupilloze ogen of pruiken in kleur regenboog). Ik wil wel helpen, ik heb toch geen leven x'D
Dus mijn vraag, kun je ons helpen met het reorganiseren van het FAQ forum? Misschien kun jij de topics hier door lopen, de belangrijke info er uit halen en clusteren en vervolgens deze in een topic plaatsen. Als je daarna mij dan een pmetje stuurt maak ik er een sticky van en sluit en verwijder de topic die niet meer nodig zijn.
Neem maar even contact op via PM met mij als je inderdaad wil helpen. Dan kunnen we het misschien samen reorganiseren.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
- LunarReverie
- Sabik

Een beetje opruimen kan inderdaad geen kwaad. We zijn er doorlopend mee bezig, maar de ene vraag is nog niet beantwoord, of de volgende, nagenoeg dezelfde vraag, wordt al gesteld.
Het zou misschien ook constuctiever zijn om mensen door te verwijzen naar reeds beantwoorde topics, indien die overeenkomen natuurlijk.
Het links gedeelte is inderdaad niet heel bezocht, maar misschien kunnen de leden onderling het FAQ forum helpen overzichtelijker te maken.
En natuurlijk scheelt het als mensen die een vraag hebben,eerst proberen zelf een antwoord te vinden. Maar we moeten wel uitkijken dat ze niet uitgesnauwd worden omdat ze een vraag stellen als andere leden het antwoord voor de hand liggend vinden.
Iedereen was ooit een n00b, dat probeer ik altijd in gedachten te houden. Ikzelf heb ook de domste vragen gesteld in de eerste week van doll ownerschap. Achteraf gezien had ik de antwoorden zelf ook gemakkelijk kunnen vinden,maar ik was zo vol van de arrival van de verkeerde doll, dat ik niet helemaal helder dacht
Anyway, back on topic: we zullen de regel voorlopig niet te streng toepassen, eerst kijken hoe hij zou moeten werken. Zodra daar een helder beeld van is, gaan we geleidelijk aan stricter worden om diversiteit te promoten
Het zou misschien ook constuctiever zijn om mensen door te verwijzen naar reeds beantwoorde topics, indien die overeenkomen natuurlijk.
Het links gedeelte is inderdaad niet heel bezocht, maar misschien kunnen de leden onderling het FAQ forum helpen overzichtelijker te maken.
En natuurlijk scheelt het als mensen die een vraag hebben,eerst proberen zelf een antwoord te vinden. Maar we moeten wel uitkijken dat ze niet uitgesnauwd worden omdat ze een vraag stellen als andere leden het antwoord voor de hand liggend vinden.
Iedereen was ooit een n00b, dat probeer ik altijd in gedachten te houden. Ikzelf heb ook de domste vragen gesteld in de eerste week van doll ownerschap. Achteraf gezien had ik de antwoorden zelf ook gemakkelijk kunnen vinden,maar ik was zo vol van de arrival van de verkeerde doll, dat ik niet helemaal helder dacht
Anyway, back on topic: we zullen de regel voorlopig niet te streng toepassen, eerst kijken hoe hij zou moeten werken. Zodra daar een helder beeld van is, gaan we geleidelijk aan stricter worden om diversiteit te promoten
Ik zou dan graag eens willen ingaan op de nieuwe regel:
Regel 22: Het is NIET toegestaan reclame te maken voor andere fora en afiliates.
Reclame maken wordt hier gezien als een breed begrip merk ik al. Want het beantwoorden van vragen met: Ik kan het maken voor je als je wilt?
Dit wordt al gezien als reclame voor jezelf.
Dus wanneer ik neer zou zetten: DenOfAngels heeft een anniversary event met wedstrijden en kun je spullen winnen etc...
Is dit dan ook meteen reclame?
Want eigenlijk is het alleen maar nieuws vermelden. Het is namelijk een event net zoals alle de doll companies dat ook hebben. Voorbeeld: de fotowedstrijden die frequent gehouden worden op Bobobie en Peakswoords.
Dit mag dan wel gemeld worden, dus dan de wedstrijden die gehouden worden op DenOfAngels ook? En de wedstrijden die gehouden worden bij MintofCard bijvoorbeeld? Deze is een dealer die ook soms events houdt namelijk.
Het is geen promoten of reclame, het is vermelden van een evenement dat gehouden wordt voor een bepaalde periode. Dat zou dan geen verschil moeten maken of het van een company, een dealer of een forum komt.
Regel 22: Het is NIET toegestaan reclame te maken voor andere fora en afiliates.
Reclame maken wordt hier gezien als een breed begrip merk ik al. Want het beantwoorden van vragen met: Ik kan het maken voor je als je wilt?
Dit wordt al gezien als reclame voor jezelf.
Dus wanneer ik neer zou zetten: DenOfAngels heeft een anniversary event met wedstrijden en kun je spullen winnen etc...
Is dit dan ook meteen reclame?
Want eigenlijk is het alleen maar nieuws vermelden. Het is namelijk een event net zoals alle de doll companies dat ook hebben. Voorbeeld: de fotowedstrijden die frequent gehouden worden op Bobobie en Peakswoords.
Dit mag dan wel gemeld worden, dus dan de wedstrijden die gehouden worden op DenOfAngels ook? En de wedstrijden die gehouden worden bij MintofCard bijvoorbeeld? Deze is een dealer die ook soms events houdt namelijk.
Het is geen promoten of reclame, het is vermelden van een evenement dat gehouden wordt voor een bepaalde periode. Dat zou dan geen verschil moeten maken of het van een company, een dealer of een forum komt.
- LunarReverie
- Sabik

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”