Hey iedereen. Ik heb al eerder een doll via DOA gekocht, maar ik zit nu een beetje in twijfel gezien mijn droomdoll twv. bijna 1000 dollar bijna afbetaald is. Ik moet haar laten verzenden vanuit de US, en twijfel nu dus hierover:
Moet ik haar waarde op minder laten zetten (aldus minder verzekerd laten zijn, al weet ik niet wat de kans is dat ze kwijtraakt.. want mijn Chrom is in twee delen ook gewoon veilig aangekomen) , of moet ik haar voor volledige waarde laten noteren ter veiligheid, maar enorm veel betalen?
Hier zegt de berekening 210 euro bijbetalen over het bedrag 900 voor het ding zelf, en 60 verzendkosten: http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/
Ik hoor graag jullie mening -3- Bedankt!
Douane Kosten VS. Verzending Zekerheid
Moderator: Café Mods
Douane Kosten VS. Verzending Zekerheid
Kaoru [DZ Hong] :: Shen [DZ Leo] :: Nomi [KDF Bory Boy] :: Lyn [KDF Bory Girl] :: Amo [SM Chrom] :: Neona [LK Pumpkin] :: Rhy [SM Amber Bronze]
ik zou liever douane betalen dan riskeren dat ze niet aankomt, zeker met zo'n hoge prijs
bedenk ook: het is illegaal een lagere waarde erop te zetten wil je en riskeren dat je doll kwijtraakt en ondertussen riskeren dat je een fikse boete krijgt?
Post overzees is onbetrouwbaar. soms is het er binnen een week, soms doet het er 4 maanden over
het gaat langs veel punten die totaal niet op elkaar afgestemt zijn
bedenk ook: het is illegaal een lagere waarde erop te zetten wil je en riskeren dat je doll kwijtraakt en ondertussen riskeren dat je een fikse boete krijgt?
Post overzees is onbetrouwbaar. soms is het er binnen een week, soms doet het er 4 maanden over
het gaat langs veel punten die totaal niet op elkaar afgestemt zijn
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."
- azumixvampire
- Tiny

Ik zou het wel verzekerd laten verzenden en meer betalen aan douanen. Het is je droomdoll en ik weet dat de doll 1000 dollar heeft gekost maar je kunt beter 300 euro bijbetalen dan dat het pakket kwijtraakt en je meteen die 1000 dollar kwijt bent denk ik dan ;3
Ik heb mijn doll dan wel gekocht via think pink, dus ik heb geen last van hoge kosten aan shipping en dounen maar mijn doll was ook duur en ik heb na 5 maanden het bericht gekregen dat de doll na 2 maanden na mijn order is besteld al was verscheept en het pakket was kwijtgeraakt, dus het was al 3 maanden kwijt en nu moeten ze een nieuwe maken. Bij mij is dit dan een grote meevaller maar aangezien jij via DOA gekocht hebt kun je je het risico van kwijtraken niet veroorloven. Vooral niet als je droomdoll al zoveel gekost heeft zonder douane en verzendkosten.
Hope this helps :3
Ik heb mijn doll dan wel gekocht via think pink, dus ik heb geen last van hoge kosten aan shipping en dounen maar mijn doll was ook duur en ik heb na 5 maanden het bericht gekregen dat de doll na 2 maanden na mijn order is besteld al was verscheept en het pakket was kwijtgeraakt, dus het was al 3 maanden kwijt en nu moeten ze een nieuwe maken. Bij mij is dit dan een grote meevaller maar aangezien jij via DOA gekocht hebt kun je je het risico van kwijtraken niet veroorloven. Vooral niet als je droomdoll al zoveel gekost heeft zonder douane en verzendkosten.
Hope this helps :3
@Home:
Migidoll Jina Hybrid - Reighley
Minifee Chloe - Marley
Migidoll Jina Hybrid - Reighley
Minifee Chloe - Marley
-
ShuriTigerH
- Sabik

Ik snap je pijn, ik heb net 150 euro moeten bijleggen voor mijn nieuwe doll met volledige waarde. Ik heb het merendeel van mijn dolls met lagere waarde laten opsturen en ben er (met EMS dan wel Priority International) nog nooit een kwijtgeraakt. Maar gezien de prijs van je doll en hoe moeilijk het zou zijn om haar te laten vervangen zou ik de verzekering wel nemen, die is namelijk niet alleen voor als het pak kwijtraakt, maar ook voor als er iets beschadigd aan mocht komen, wat veel vaker gebeurt dan dat de hele zaak kwijtraakt. Over het algemeen genomen nog niet vaak, maar toch. Als ik zie hoe sommige van mijn dolls gearriveerd zijn is het een wonder dat er nooit iets gebroken is, en die mooie Amber-vingertjes en oortjes zijn nog wel wat kwetsbaarder.
Bovendien zou je, om de kosten helemaal te ontlopen, het pakket moeten laten afwaarderen op maximaal 25 euro geloof ik, hetgeen de douane never nooit niet gaat geloven, en dan krijg je een brief en moet je de eigenlijke waarde doorgeven en alsnog de volle mep betalen, plus een boete als je pech hebt. De verzendkosten tellen ook op bij het bedrag waarover je kosten moet betalen, dus uiteindelijk kom je gewoon niet onder betalen uit, je kunt wel een lager bedrag erop laten zetten waardoor je MINDER hoeft te betalen, maar in dit geval zou ik gewoon de volle mep slikken, dan weet je zeker dat er niks kan gebeuren. Klein voordeeltje van de volledige waarde eropzetten: ze blijft als het goed is veel minder lang bij de douane steken.
Als ik de verkoper was zou ik er overigens op staan dat ze verzekerd verzonden wordt, want als er dan iets zou gebeuren zou ik en mijn doll kwijt zijn en jou je geld terug moeten geven.
Bovendien zou je, om de kosten helemaal te ontlopen, het pakket moeten laten afwaarderen op maximaal 25 euro geloof ik, hetgeen de douane never nooit niet gaat geloven, en dan krijg je een brief en moet je de eigenlijke waarde doorgeven en alsnog de volle mep betalen, plus een boete als je pech hebt. De verzendkosten tellen ook op bij het bedrag waarover je kosten moet betalen, dus uiteindelijk kom je gewoon niet onder betalen uit, je kunt wel een lager bedrag erop laten zetten waardoor je MINDER hoeft te betalen, maar in dit geval zou ik gewoon de volle mep slikken, dan weet je zeker dat er niks kan gebeuren. Klein voordeeltje van de volledige waarde eropzetten: ze blijft als het goed is veel minder lang bij de douane steken.
Als ik de verkoper was zou ik er overigens op staan dat ze verzekerd verzonden wordt, want als er dan iets zou gebeuren zou ik en mijn doll kwijt zijn en jou je geld terug moeten geven.
Allereerst, bedankt voor jullie adviezen! Ik neem ze allemaal ter hart.
@ Ezzora: Ik zou natuurlijk het pakje niet op 10 dollar zetten ofzo, wel wat geloofwaardigs. Mijn Chrom destijds was bijvoorbeeld op 200 gezet volgens mij, waardoor ik veel minder hoefde te betalen. Maar ik snap je punt!
@ AzumiXVampire: Gezien het mijn droomdoll is, peins ik hier inderdaad ook zo over. Bij andere dolls zou het voor mij een makkelijkere keuze zijn om hun voor minder te laten noteren, maar bij deze is het nogal wat anders. ;-; Via ThinkPink! is inderdaad handig met alle extra kosten, alleen dit is een Bronze Amber en is dus niet meer te krijgen! D: Vandaar DOA, haha.
@ShuriTigerH: Betreft verzendstaat, wat erg dat je ze zo fragiel binnenkrijgt :O. Ik heb wel deze persoon haar feedback doorgelezen en er staat dat alles altijd heel goed verpakt komt, dat scheelt
Ik wilde natuurlijk niet alle kosten ontlopen, maar 50 euro bijleggen klinkt voor mijn arme portemonneetje beter dan 200, haha. Ik wist by the way niet dat dolls minder lang bij douane bleven als de waarde volledig genoteerd was? Zou wel fijn zijn natuurlijk! De verkoper had mij erop gewezen dat als ik voor minder zou laten noteren, ik gewoon ook minder geld terug kreeg (zij dus niet voor meer kon verzekeren).
Dankzij jullie opinies ga ik denk ik voor de volle mep, dan vraag ik haar om het pakje een maandje later te verzenden, zodat ik 200 bij elkaar kan krijgen voor die tijd.
@ Ezzora: Ik zou natuurlijk het pakje niet op 10 dollar zetten ofzo, wel wat geloofwaardigs. Mijn Chrom destijds was bijvoorbeeld op 200 gezet volgens mij, waardoor ik veel minder hoefde te betalen. Maar ik snap je punt!
@ AzumiXVampire: Gezien het mijn droomdoll is, peins ik hier inderdaad ook zo over. Bij andere dolls zou het voor mij een makkelijkere keuze zijn om hun voor minder te laten noteren, maar bij deze is het nogal wat anders. ;-; Via ThinkPink! is inderdaad handig met alle extra kosten, alleen dit is een Bronze Amber en is dus niet meer te krijgen! D: Vandaar DOA, haha.
@ShuriTigerH: Betreft verzendstaat, wat erg dat je ze zo fragiel binnenkrijgt :O. Ik heb wel deze persoon haar feedback doorgelezen en er staat dat alles altijd heel goed verpakt komt, dat scheelt
Dankzij jullie opinies ga ik denk ik voor de volle mep, dan vraag ik haar om het pakje een maandje later te verzenden, zodat ik 200 bij elkaar kan krijgen voor die tijd.
Kaoru [DZ Hong] :: Shen [DZ Leo] :: Nomi [KDF Bory Boy] :: Lyn [KDF Bory Girl] :: Amo [SM Chrom] :: Neona [LK Pumpkin] :: Rhy [SM Amber Bronze]
-
ShuriTigerH
- Sabik

Het is niet zo zeer dat mijn dolls fragiel zijn, maar dat ze nog wel eens flut ingepakt zijn (mijn laatste meisje was met kleren, pruik en metalen sieraden aan en zonder facemask of wignet in een hoop bubblewrap gerold en in de doos gestopt)^^;;. En in mijn ervaring duurt het minder lang bij de douane als een pakket de volledige waarde erop heeft, ik stel me altijd voor dat dat is omdat ze dan niks verdachts aan het pakket zien en de boel gewoon doorsturen ipv alles uitgebreid te (moeten) gaan controleren. Maar het zou ook best toeval kunnen zijn, ik heb in elk geval nog geen pakketten met volledige waarde gekregen die langer dan een week in de douane bleven hangen.
Ik hoop dat ze snel veilig thuiskomt!
Ik hoop dat ze snel veilig thuiskomt!
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”