Vraagje: Wimpers verwisselen?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

LittleDevil
Tiny
Tiny

Vraagje: Wimpers verwisselen?

Postby LittleDevil » 12 Feb 2013 18:51

Hoi allemaal,
Ik heb even een vraagje :)

Mijn doll heeft best wel korte wimpers, dus ik zou graag nieuwe willen kopen en die dan willen verwisselen.
Alleen, wimpers verwisselen, hoe moet je dat doen?

Alvast bedankt voor de hulp! ;)

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 12 Feb 2013 18:58

De oude wimpers voorzichtig eraf halen. Met een klein beetje water wil de lijm (met de meeste lijmen dan) wat oplossen waardoor de kans op beschadiging van de face-up kleiner word.

Daarna kan je de nieuwe wimpers erop plakken. Ik gebruik meestal saté stokjes om ze op hun plaats te duwen omdat vingers soms te groot zijn. Let er goed op dat je ze niet te ver naar binnen duwt, want dan komen ze naar beneden te staan. Probeer anders eerst zonder lijm wat posities uit, zodat je weet hoe je ze wilt hebben.

Daarna kan je ze met kinderlijm (zitten geen schadelijke stoffen in en is wateroplosbaar) opplakken. Gebruik maar een klein beetje lijm, anders gaat het knoeien.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 12 Feb 2013 19:07

Voor het opnieuw opplakken hebben Yera en ik ooit eens een tutorial gemaakt: http://www.fashiondoll.nl/eyelashes.htm

Voor de rest gewoon volgen wat tha_queen_of_chaos al zei :)

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”