Ik zit in het laatste jaar van de kunstacademie (illustratie) en een van m'n afstudeeropdrachten mocht ik zelf bepalen. Nu had ik al heel lang het plan aan een BJD te beginnen maar het kwam er nooit van omdat ik geen tijd had door schoolopdrachten. Nu kon ik dat mooi combineren.
Nu mocht ik niet zomaar poppen gaan maken, nee er moest perse een concept/verhaal achter zitten...>_<
Na lang bedenken wat ik er nou mee moest heb ik gekozen om "De drie levensfasen van een vrouw" van Gustav Klimt als inspiratie/uitgangspunt te nemen. Klimt's werk blijft een belangrijke inspiratie voor me

Ik ga 3 poppen maken.
1e staat voor onschuld en jeugd
2e staat voor volwassenheid en wijsheid
3e staat voor vergankelijkheid en de dood.
De poppen zullen hetzelfde lichaam hebben omdat ik geen tijd heb om 3 totaal verschillende lichamen te ontwerpen. Wel maak ik 3 verschillende hoofdjes en verschillende handen/voeten om ze daarmee uniek te maken.
Van de week al een begin gemaakt, nog een hele hoop te doen maar het begin is er!!
Foto's:

en dan is er ineens dit:

/Het is de bedoeling ze te laten casten in porselein of resin. Ook zal ik, als daar nog tijd voor is. de aankleding (pruik,kleding,accesoires) allemaal zelf maken. Uiteindelijk wordt het een serie foto's gebaseerd op het schilderij van Klimt
~Schwarzstein/Kristy

pruikje 1