Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 02 Apr 2013 17:25

De schouderbladen zijn wel mooi, maar ze zijn naar mijn mening te ver uitgestoken. Dit heb je alleen als iemand erg dun is of expres de schouderbladen naar buiten duwt.
Bij de doornsee vrouw met het postuur wat je aan het maken bent, zie je de schouderbladen nauwelijks. dit geld voor de meeste posturen eigenlijk, zoals ik eerder al zij.
Maar goed, het is niet helemaal mens, dus je moet lekker zelf weten hoe de anatomie werkt denk ik ;)
Image

Haru
SD
SD

Postby Haru » 02 Apr 2013 19:28

Vind het persoonlijk erg passend, een vos heeft ook"uitgestoken"schouderbladen.
Ik vind haar taille erg mooi en die billen zijn epic!
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 02 Apr 2013 20:16

Ze wordt echt prachtig! Ik denk dat ik persoonlijk haar pelvic part wat langer had gemaakt, maar het ziet er zo ook schitterend uit en de anatomie is geweldig.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 02 Apr 2013 21:02

een vos heeft ook"uitgestoken"schouderbladen.
Eigenlijk niet :B Tenzij ze erg ondergewicht zijn. In het skelet liggen de schouderbladen dicht tegen de ribben aan en ze zitten lager dan de ruggengraat (in rustpositie) en je ziet ze niet normaal gesproken.
Wil niet nit-picken, maar ja :B
Image

Haru
SD
SD

Postby Haru » 02 Apr 2013 21:07

een vos heeft ook"uitgestoken"schouderbladen.
Eigenlijk niet :B Tenzij ze erg ondergewicht zijn. In het skelet liggen de schouderbladen dicht tegen de ribben aan en ze zitten lager dan de ruggengraat (in rustpositie) en je ziet ze niet normaal gesproken.
Wil niet nit-picken, maar ja :B
Nja ik vind van wel. Vooral in jacht mode. Vind het verder ook gewoon sierlijk staan.

Ga je haar nou echt laten casten puppit?
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 03 Apr 2013 16:03

OPGELET DEZE REACTIE BEVAT NAAKTE VROUWEN OH HELP OH HELP GEEN GESLACHTSDELEN MAAR TOCH OCH DE SCHAAMTE

Ik heb de schouderbladen een klein beetje teruggevijld, maar ze zijn nog wel zichtbaar. Mijn redenering was o.a. dat foto's die van achteren genomen worden over het algemeen die schouderbladen wel willen tonen.
En ik vind het mooi staan, zoals Haru al zei, een beetje in jacht-modus :) Seraphim is niet ontworpen als een "ontspannen" pop, zoals een elf ofzo, maar meer als een "warrior woman", dus dan vond ik het wel passend om die rugspieren en schouderbladen wat aan te zetten.

Voor de aardigheid, ziehier mijn gemiddelde bureaublad als ik aan het werk ben... Film/serie rechts, referenties links.

Image

Ze zijn dus ook in ontspannen houding wel degelijk zichtbaar ;)

Ik ga haar inderdaad casten. Het was mijn bedoeling dat zelf te doen, aangezien ik er niks voor voel het breekbare origineel helemaal naar China ofzo te sturen.
Ik heb vrij veel ervaring met het gieten van dingen en plastics in het algemeen, dus met enig vallen en opstaan moet dat wel lukken. :)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 17 Apr 2013 09:57

Seraphim is inmiddels voorzien van geschuurde en gedraadgroefde ellebogen, ik heb de rug nog wat herzien en ze heeft tepels (rejoice!).
Ik hoop het lijf deze week af te krijgen, uitgebreide foto's volgen dan... Ik moet de groeven in de heupen nog doen, en de rechterhand schuren.

Het linkerhandje is al geschuurd, moet alleen nog nagels hebben (die worden van fimo, zoiets duns in papier-maché is niet handig ~pun niet eens intended, zo goed ben ik nou :P).

Image
Image
Last edited by Puppit on 17 Apr 2013 11:10, edited 1 time in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 17 Apr 2013 10:34

:x <3 :x <3 :x
geen txt nodig. Langzaam groeit de spanning naar het eind resultaat.. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 17 Apr 2013 16:06

Ik sluit me volledig aan bij Valinda!
Kan haast niet wachten op de uitgebreide fotoshoot

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 18 Apr 2013 10:59

Danku danku :D
Als ik dan nu even jullie beeld van mij als begenadigd poppenmaker compleet mag verbrijzelen...
Ik heb een probleem met Seraphim's heupen. Heb me te laat gerealiseerd dat haar heup-slots haar niet in staat stellen haar benen te spreiden of juist te kruisen.
Heb het probleem en de mogelijke oplossingen hier geïllustreerd:
http://puppitproductions.deviantart.com ... 94830?hf=1
Optie 4 gaat niet gebeuren, ik hou niet van dubbele heupgewrichten.
Welke optie denken jullie dat het mooist zal staan, #1, #2 of #3?
Zelf neig ik naar 3, maar ik ben bang dat dat niet zal werken vanwege Seraphim's omvangrijke bovenbenen (gewicht!)...

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 18 Apr 2013 11:30

Ik neig zelf ook naar optie 3, maar optie 2 staat op een sterke tweede plaats. Als je optie 3 niet doet omdat je bang bent dat het niet gaat werken dan zou ik persoonlijk voor optie 2 gaan.
Succes!

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 18 Apr 2013 12:20

Bij faye zie ik dat optie 1 goed werkt. maaaaaaar de lengte van de benen en de diepte van de schalen moeten wel precies gemeten zijn.
( bij Faye is 1 been iets langer dan het andere door deze functie )
Met jou precisie heb ik daar echter geen twijfels over. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

PurpleDemon
Tiny
Tiny

Postby PurpleDemon » 18 Apr 2013 13:36

Ik sluit me bij Valinda aan. (optie 1)

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het eindresultaat! Het ziet er al zo mooi uit
:shock: (vooral ook die handen! <3 )
Mijn dolls: Resinsoul Mei (Linnea), Resinsoul Ju (Freya), Resinsoul Bei (Faë) , Resinsoul Bei (Elsa), Planet Doll Mini Elf Renee (Amy), Dollzone Nyu, Resinsoul Rong

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 18 Apr 2013 13:52

Optie 1 lijkt mij ook het mooiste staan.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 22 Apr 2013 22:52

Nou, ik heb optie #1 van het lijstje geprobeerd, en het werkte niet echt...

Image

De bewegingen konden allemaal wel gemaakt worden, maar de "schaal" had de neiging achter te blijven als het been bewoog, waardoor je a) een groot stuk gat te zien kreeg en b) het elastiek soms de bocht toch niet kon maken. Hoedanook, het werkte niet zo soepel als zou moeten en ik vond het ook niet zo mooi staan.
Ik ga nu optie #3 proberen, die vind ik zelf het mooist. Ik hoop alleen dat Phim's benen niet te zwaar blijken...

Gelukkig is er ook goed nieuws: De handjes zijn nu allebei klaar! Nouja, op de nageltjes na dan...

Image
Image

Whoohooo, dramatische spookhanden-uit-het-donker-foto...
Image

Return to “Artist Dolls”