ABJD voor Dummies (zoals ik)

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Vincentsedubun
YoSD
YoSD

ABJD voor Dummies (zoals ik)

Postby Vincentsedubun » 10 Jun 2013 23:35

„In the beginning, God created....
...Ball joint doll’s resin."

Inhoud
1. Onderzoek
2. Doll kiezen en thuisbrengen
3. Naam geven
4. Kleding
5. Schoenen
6. Accessoires
7. Poseren en fotograferen
8. Herhaal stap 4 tot en met 7 tot je erbij neervalt

ONDERZOEK
Dit is de eerste stap waar ik dus nu voor een jaar lang vast zit.
Ik ben meestal uren lang aan het kijken op internet welk doll ik wil kiezen en dan ben ik er nog niet uit

KIEZEN EN THUISBRENGEN
Dit is ook echt een irritante stap. Kijk, het kiezen heb je dan eindelijk gehad maar nu moet je dan wachten.

NAAM GEVEN
Ik heb hier altijd moeite mee. Ik weet nooit hoe ze moeten heten.

KLEDING, SCHOENEN EN ACCESSOIRES
Iemand had mij ooit de beste link naar een website gegeven voor kleding, schoenen en accessoires. En die ben ik nu weer kwijt.
Ik zou graag zelf kleding willen maken, alleen heb ik er geen verstand van

POSEREN EN FOTOGRAFEREN
Voor iemand die niet veel heeft uit te geven weet ik absoluut niks af van fototoestellen

HERHALING
Zodra ik de geheime formule weet van hoe en wat, dan is dit de kortste „..Voor Dummies” handleiding ooit geschreven in (doll-)geschiedenis.

Ahh, dus weet jij tips en heb je adviezen voor deze problemen?
congratulations! You have just met the next form of social evolution on the Internet.
\
Image

Haru
SD
SD

Postby Haru » 11 Jun 2013 01:18

Dit is allemaal zoooo persoonlijk xD en het enige wat je kan doen om dit te leren is het zelf ervaren, reviews lezen van companies op sites zoals DoA en google gebruiken. Een naam is ook iets wat alleen jij kan beslissen, sommige mensen maken hele karakters en verhalen voor/over hun dolls, andere hebben gewoon dolls omdat ze ze mooi vinden etc.

Poseren en fotograferen is ook een kwestie van doen, je hoeft niet te beginnen met een dure spiegelreflex (dat zou zonde zijn, vooral als je erachter komt dat het fotografie aspect van de hobby toch niet zo je ding is).

Ik heb maar een paar tips:

Bekijk altijd owner foto's, company foto's zijn vaak gephotoshopt en een doll kan er heel anders uit zien met een andere face-up en stijl.

Zoek reviews op van dollowners over bijvoorbeeld het resin en de poseerbaarheid van een bepaalde company.

Ga je tweedehands kopen? Koop altijd van een koper met goede feedback en zorg dat je geen recast koopt (dit weet je nooit 100% zeker, maar er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen).

Maak een account op DoA aan, erg handig. Er zijn genoeg mensen die je een invite willen sturen!
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 11 Jun 2013 01:28

Dat is inderdaad allemaal mega persoonlijk..
Voor de rest helpt bij inspiratie voor mij: babynaam-dingetjes op internet.. als je iets met een betekenis wil hebben kan dit je helpen of gewoon om inspiratie op te doen.
Dit is waarschijnlijk echt mega raar, maar het helpt: http://www.babynamen.nl/ en zo zijn er meer.

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 11 Jun 2013 08:29

ik kijk ok altijd op 20000namen.com of elfennamen.
Mijn dolls hebben al een character voordat ik ze koop, dus een naam kiezen is dan niet zo heel lasting meer.

wat betreft fotgrafie, volg een gratis workshop bij uselessboy op Dolliverse, er zijn nu nog 2 plaatsen vrij voor a.s. zondag
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Vincentsedubun
YoSD
YoSD

Postby Vincentsedubun » 14 Jul 2013 10:59

Image

gedaan op de ipad, en de kleuren aangepast zodat de wig-haren iets beter uitkomen. Het werkt, niet ouwehoeren maar gewoon een kwestie van doen, betreft fotos maken! Bedankt Haru! : )

ik LOLde toen ik de links van de websites zag, want ik doe dat namelijk ook via namen betekenissen sites : P thanks Amber-kyou en BlackDragon

Over de workshop, ahh, ik ben alweer vergeten om naar Dolliverse te gaan
congratulations! You have just met the next form of social evolution on the Internet.
\
Image

Return to “Vragen en tips”