Sealing probleem

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Cheshire
YoSD
YoSD

Sealing probleem

Postby Cheshire » 21 Jul 2013 22:23

Had dit ook al op een ander forum gepost, maar heb echt hulp nodig ;/
Vandaag mijn eerste officiele face up gedaan. Alles ging prima en tot ik het pruikje terug op het hoofdje van mijn doll wou plaatsen en pronkgeluk met mijn vinger een vogelkooitje dat ik op het gezicht had getekend met aquarel potlood uitveegde.
Voor ik begon heb ik 3 lagen Msc op het hoofdje gespoten. Elke laag een kwartier laten drogen. Ook tijdens de face up om de zoveel keer een laag msc aangebracht en laten drogen. En tot slot 3 keer na gesealed met Msc. Alles met minstens 15 min droog pauzes. De rest van de face up lijkt on aangetast behalve dat kleine tekeningetje met aquarel potlood dus. Mijn vinger was een beetje nat, maar behoort msc daar geen bescherming tegen te bieden?

Ik heb hem er terug opgetekend en stuk of 6 lagen Msc er over heen gedaan, maar ben nu best bang dat ik toch wat fout doe.
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 21 Jul 2013 23:07

Dat hoort inderdaad niet te gebeuren. Ik heb bij mijn dolls maar met één of twee lagen geseald en ik heb nog nooit wat uitgeveegd (wel gekrast met m'n nagel, maar dat is wat anders, die krasjes gaan door alles heen).

Nou heb ik er zelf ook nog niet zoveel ervaring mee hoor, maar vanuit m'n ervaring met andere sealers bij het schilderen van nerfguns zou ik denken dat de laag onder of direct op je aquarelpotlood misschien niet helemaal droog was (wel touch dry maar niet uitgehard) voordat je er een nieuwe laag overheen aanbracht, waardoor hij niet meer verder kon drogen. Dan zit er dus een 'zachte' laag tussen de andere lagen en kan het gaan schuiven. Ik weet alleen niet of dat bij MSC net zo werkt als bij Games Workshop sealant, die ik destijds gebruikte, want het is mij niet overkomen sinds ik met BJD's bezig ben.

Het zou misschien aan het warme weer kunnen liggen, ik merkte wel dat toen ik vrijdag in de hitte met de doll van een vriendin bezig was, de MSC veel langer erover deed om te drogen.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

sodabeentjes
YoSD
YoSD

Postby sodabeentjes » 22 Jul 2013 00:19

Ik heb dit een paar dagen geleden ook gehad. Ik had de basisvorm van de wenkbrauwen met pastel aangebracht, geseald met MSC, en ook goed laten drogen. Daarna ging ik met verf er lijntjes in schilderen, en daarna ben k er met water overheen gegaan, toen kwamen de wenkbrauwen er weer compleet af O.o Dat euwm, vond ik niet zo leuk! Het heeft gelukkig uiteindelijk alleen maar positief uitgepakt. Maar ik vond het ook heel vreemd, en heb dat nooit eerder gehad. Het was toen niet extreem warm. Dus ik heb geen flauw idee waar het aan lag :?
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

PurpleDemon
Tiny
Tiny

Postby PurpleDemon » 22 Jul 2013 01:17

De hitte doet inderdaad rare dingen met de MSC. Normaal hoort het niet te gebeuren dat je het nog kan wegvegen. Met lagere temperaturen zal het je waarschijnlijk niet overkomen, het is mij tot dusver ook nog niet overkomen.
Overigens, heb je de MSC van te voren goed geschud?
Mijn dolls: Resinsoul Mei (Linnea), Resinsoul Ju (Freya), Resinsoul Bei (Faë) , Resinsoul Bei (Elsa), Planet Doll Mini Elf Renee (Amy), Dollzone Nyu, Resinsoul Rong

Cheshire
YoSD
YoSD

Postby Cheshire » 22 Jul 2013 10:58

Zal dus de warmte wel zijn. Als inderdaad het uithardings proces word verlengd door de warmte, Schijnbaar dus langer laten drogen dan 15 min met dit weer.
In ieder geval neem ik aan dat ik goed geschud heb, tot mijn arm er pijn van deed.
Is er misschien een manier om dit te chekken?

Ik denk dat ik haar dan in haar box laat liggen tot er koudere dagen aankomen
:hot:

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.

Giegel
SD13
SD13

Postby Giegel » 22 Jul 2013 11:24

ik vind het wel apart,
ik ben ook gewoon nu met faceups bezig, maar heb er geen last van

en als je probeert ietslanger te laten drogen?
ik laat het meestal voor een half uurtje
Ga je mee verdwalen???? Ik weet de weg!!!!
home:ivy,avelin,willow,sterre,soo,calla,shadow,rose,dimitri,ysabeau,ariel,eucalipta,galadriel,toothles,,galena,sia,abby,madeleine,iggy,eva,nux,siean,alice,chloe,marthe,chabaneau enz.

Saoera
MSD
MSD

Postby Saoera » 22 Jul 2013 12:24

Ik ben altijd heel ongeduldig met MSC laten drogen
ik wacht altijd op zijn meest 10 min voordat ik weer verder ga :blush:
Laatst heb ik nog een face-up gedaan en ik had verder geen problemen met de MSC.

Over het goed van te voren schudden: Ik schud altijd best wel lang en
ik "controleer" altijd door de bus zijwaarts te schudden en dan te "voelen"
of het balletje horizontaal ongeveer net zo soepel door de bus glijd als verticaal..
Lastig uit te leggen maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Image

Image

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”