Het werd een wat kinderlijker hoofdje en dat past mooi bij het kleinere lijf. Hij had eerst tandjes, maar daarmee zag hij er wat kwaad uit, en ik heb ze er van achteren uit gefreesd. Dit leverde een een wat verbaasde expressie op, die ik wel schattig vind. Misschien dat ik later nog twee kleine voortandjes toevoeg.
Ik heb gebruikt fimo Fimo Classic kleur #02 (champagne), wat geen ideale match is, en voor de hoorns Cernit Glamour "Bronze". Ik heb de hoorns gemaakt over een oude beugel van een beha. Deze zijn van nature al gebogen en plat, zodat de klei daar meer grip op heeft, als het ware.

Als voor de hoorns...Ik zag laatst de film "Monty Python and the Holy Grail", met de heerlijk van de pot gerukte tovenaar "Tim the Enchanter".

En ik wilde iets doen met z'n hoorns, want die zien er fantastisch uit. Ik vond een mooie referentie in een ram met de naam Dagobert...

En, Viòla!

Ik heb het relief van de hoorns na het bakken uitgesneden met een linoguts. Er valt nog veel te schuren, maar het begin is er.

Voor het haar ben ik naar Pipoos gegaan waar wol verkocht wordt dat bedoeld is om vilt van te maken. Het gaat tricky worden om er een pruik van te maken, maar ik ga het proberen omdat ik de wilde natuurlijkheid van deze wol mooi vind, en omdat het past bij dit karakter.

Dus, dat is het dus voor nu!