Nou, de tweede hars kan ik kort over zijn: het was een groot fiasco
Om er iets verder over uit te wijden:
Ofwel heb ik iets niet goed uitgelegd, ofwel de werkplaatsassistent had zo z'n eigen denkbeelden over hoe een pop eruit hoort te zien.
Ik liet 'm het proefexemplaar met de PU-hars zien en zei dat er belletjes in zaten, en zijn reactie was "Volgens mij ben je te kritisch, wie valt dat nou op."
Ik: "...Het zijn verzamelaars. Die zien alles."
Hij: "Zijn het allemaal neuroten ofzo?"
Ik:
Toen had ik natuurlijk al lont moeten ruiken, maar goed...
Of misschien al eerder, vorige week, toen 'ie liet zien dat je 1 van de componenten een poeder was. Hm.
Hoedanook... Het spul:
-had een lastige mixratio (10:5 bij gewicht, ipv een fijne 1:1 bij volume, zodat je kleine hoeveelheden dus niet gewoon in een doorzichtig bekertje kon afmeten).
-was te dik (want: geen 2 vloeibare componenten)
-was überbreekbaar. Fo' realz. Ongeveer zo breekbaar als luchtgeharde draaiklei/steenklei. Ik kon er met mijn nagels stukjes af schrapen. En mijn nagels zijn nou niet bepaald moordwapens.
Kers op de taart, reactie op de breekbaarheid van de werkplaatsdude:
"Hm, vandaar dat ze in de demofilmpjes er de hele tijd matjes in duwen."
Ik: "Wacht even... Je hebt hier dus nog nooit mee gewerkt??"
Hij: "Nope. Nieuw materiaal."
Ik, in mentale, verbijsterd-woedende maar volkomen geluidsloze schreeuwstem:
WAAROM raadde je het me dan aan?!
Gahhhh....
Goed, next!
Heb de andere, zelfgekozen hars nog eens geprobeerd met een beetje hulp van de vacuümmachine. Zullen morgen zien of dat geholpen heeft.
En ik heb nog een oude hars van Formx hier slingeren... Die heeft misschien een te korte potlife (tijd tussen contact maken componenten en het moment dat het te taai wordt om te gieten), maar hij is wel heel mooi wit... Gaan we ook eens proberen, voor de aardigheid.
Fotootje:
v.l.n.r, acrylzut, origineel, pu-hars.

(ja, kleur en textuur waren wél mooi, jammer dat de rest zo knudde was)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.