Het verdoemde dorp en de dame

Photo Stories in alle talen mag je hier plaatsen, als ze maar van jezelf zijn.

Moderator: Café Mods

Elwing
MSD
MSD

Het verdoemde dorp en de dame

Postby Elwing » 21 Nov 2013 10:35

Maiwë en ik gingen gisteren op verkenning in een van de meest bevreemdende plaatsen in Belgïe: het verdoemde plaatsje Doel.

Image
Stilleven met Kerncentrale.

Image
Doel is 13 kilometer vanaf de Grote Markt in Antwerpen zoals de vogel vliegt, maar in de praktijk is het afgelegen en moeilijk te vinden.

Image

Ergens in de jaren '60 werd beslist dat Doel moest verdwijnen om plaats te maken voor een nieuw havendok.

Image

Maar het is er nog steeds, ingeklemd tussen de Schelde, de haven van Antwerpen, een kerncentrale en de omstreden Hedwige-Prosperpolder.

Image

Een klein aantal oorspronkelijke bewoners houdt stand, en in sommige verlaten huizen wonen krakers. Maar op de dag dat wij hier waren hebben wij geen levende ziel gezien, behalve een andere fotograaf die kwam in een auto met Duits kenteken.

Image

En verder veel wind, verlaten straten, en een schitterende collectie graffiti.

Image

De meeste huizen zijn niet meer dan ruïnes.

Image

Maiwë wilde dit huis wel verder verkennen, maar ik durfde niet.

Image

Uiteindelijk bleek het kerkhof het meest levende deel van Doel- met verse bloemen op de goed onderhouden graven.

Image
Last edited by Elwing on 21 Nov 2013 10:49, edited 1 time in total.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 21 Nov 2013 10:42

<3 <3 Waaw, wat een shoot, wat een doll en wat een omgeving.
Van mij mag je zo doorgaan hoor. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Elwing
MSD
MSD

Postby Elwing » 21 Nov 2013 10:52

Zal ik doen! Ik was nog een foto vergeten...

Image

Ik heb er zoals je ziet vrolijk op los gefotosoept, om een bevreemdend effect te verkrijgen. Niet dat dat nodig was, de werkelijkheid is surreëel genoeg.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 21 Nov 2013 10:56

Wat een bijzondere omgeving! Ik vind het wel apart; zo'n mooie dame in sierlijke kledij en dan die kerncentrale of de graffiti als contrast. Leuke uitleg ook!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 21 Nov 2013 11:34

Het toeval wil dat deze serie sterke overeenkomsten met gedeelten het verhaal van mijn filmproject heeft. Het plot van de film is slechts aan 3 mensen inclusief mij bekend, zo zie je maar dat soortgelijke ideeën bij verschillende mensen die ver uit elkaar wonen onafhankelijk van elkaar op gang komen.

Dit soort spookstadjes hebben een vreemd soort aantrekkingskracht op mij die ik bij het bekijken van deze serie weer ervaar. Van de ene kant interessant, maar tegelijkertijd ook griezelig.

Elwing
MSD
MSD

Postby Elwing » 21 Nov 2013 11:50

Nu, griezelig zou ik het niet willen noemen, er heerst eerder een sfeer van diepe melancholie, en een zekere woede. Ik zou persoonlijk niet de ruïnes binnen gaan, want als je daar een ongeluk krijgt kan het wel eens heel lang duren voor iemand je vindt.
Maar ik houd van dit soort plaatsen, er is altijd schoonheid in verval, en ik zie graag streetart van goede kwaliteit en Doel is altijd een toevluchtsoord geweest voor getalenteerde graffitti kunstenaars. Dit is dan ook de reden waarom ik er regelmatig ga kijken.
Ik vond een mooie gallerie hier:
http://www.amusingplanet.com/2013/01/th ... d-its.html

heddiej
MSD
MSD

Postby heddiej » 21 Nov 2013 15:10

hele mooie shoot met een mooie uitleg!
ik hou altijd wel van rustige verlaten plekken met een verhaal erachter kan daar zo een dag zitten en niks anders doen dan kijken, denken en fotos maken.
prachtig!
<3

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 21 Nov 2013 15:48

Die mooie kleding van haar, heb je die zelf gemaakt?

devilishxlianneke
SD16
SD16

Postby devilishxlianneke » 21 Nov 2013 16:00

wat een mooie foto's! Dat verhaal erbij maakt alles zo.. diep <3
You know no-ones listening they dont wanna hear it, saying what you wanna say people start to fear it.

Home:Luka, Vladimir, Severus, Alice, Bill, Raven, Fleur (iefje)

Elwing
MSD
MSD

Postby Elwing » 21 Nov 2013 16:11

Ik heb de kleding zelf gemaakt, ben er niet echt tevreden over, ietsje te veel kant overal. Maar de onderrok is mooi, hele aparte stof.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 21 Nov 2013 16:15

Je hebt toch niet toevallig ocd of zo? voor mij lijkt et perfect. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Saoera
MSD
MSD

Postby Saoera » 21 Nov 2013 16:17

Ik vind de vierde foto heel mooi! Dr profiel is echt pretty!
Image

Image

eefc0re
SD13
SD13

Postby eefc0re » 21 Nov 2013 16:40

Geweldig kleurcontrast in de eerste foto!!
En I love her face!!!

Mooi gedaan!
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

LiseGijbels
YoSD
YoSD

Postby LiseGijbels » 21 Nov 2013 19:06

bijzonder... en heel mooi, zou het zelf niet durven naar Doel te gaan

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 21 Nov 2013 19:22

wat een mooie shoot, het ziet er erg depri uit dat dorp (stadje), maar daardoor wel een hele inspirerende omgeving.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Return to “Photo Stories”