Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 11 Nov 2013 11:19

(bemald? vermald?)
Gemalineerd?

Misschien?

.....

Zo te zien schiet het al lekker op.

redfoxydevil
Tiny
Tiny

Postby redfoxydevil » 28 Nov 2013 18:10

ik heb het idee om een mini-me te maken en die zal er ongeveer zo uitkomen (zou ik een beetje van deze schetsen mogen gebruiken????) :D :D :D
ze zijn echt leuk!!!!
waiting for my Angey!!! <3

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 29 Nov 2013 09:29

ik heb het idee om een mini-me te maken en die zal er ongeveer zo uitkomen (zou ik een beetje van deze schetsen mogen gebruiken????) :D :D :D
ze zijn echt leuk!!!!
Zolang je haar niet precies kopieert heb ik er geen probleem mee dat mensen mijn werk als referentie gebruiken :) Ik heb zelf ook een map met 50 plaatjes van vossen, anthro's en naakte vrouwen voor Seraphim (bij de ene vind ik dan de voeten mooi, bij de ander de glimlach, bij weer een ander de rug etc).
Ook plaatjes delen / gebruiken als achtergrond voor een blog of voor een profielfoto ofzo heb ik geen problemen mee, zolang je mijn naam (bedrijfsnaam) er maar bij zet en niet doet alsof jij het gemaakt hebt.
Last edited by Puppit on 29 Nov 2013 09:33, edited 1 time in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 29 Nov 2013 09:32

Kleine update trouwens: Eerste versie van de mallen nu bijna compleet, moet onderbenen, voeten en tenen nog testen.
Vossenkopje + headcap moeten als enige nog gemald worden, de meeste andere onderdelen worden hermald als ik de junk-cast bijgewerkt heb.
Ik hoop dit weekeind de eerste volledige (menselijke) junk-cast af te krijgen, als dat lukt volgen er uiteraard foto's :)
Last edited by Puppit on 29 Nov 2013 11:09, edited 1 time in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

eefc0re
SD13
SD13

Postby eefc0re » 29 Nov 2013 09:42

Oe ben zo benieuwd!!! :D
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 30 Nov 2013 22:04

Zoals beloofd:
Junkcast van alle mallen behalve de vossenkop.
Alles is hier ongeschuurd, ik heb alleen losse fledders en aangietpunten weggesneden.
Sommige zijn meteen bruikbaar als master mould (alles met vacht), maar bij de meeste onderdelen moeten nog wat kleine oneffenheidjes weggewerkt worden, en dan gehermald (dit is nu een woord, deal with it).

Image

Besefte dat haar staart te gelig is voor het witte resin... Zien of ik een wittere variant van deze stof kan vinden... Die voor de vuurvos matcht wél.
Image

Kiss my luscious feet, puny human!
Image
Image

Bringing (the) sexy back.
Image

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 30 Nov 2013 22:29

<3 <3 <3
Ik weet niet of je dat nog wel merkt, dat die staart niet 100% matched.
volgens mij valt dat best mee, vooral als ze kleding gaat dragen.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de kleur op de foto niet precies is zoals in het echt.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Jana
SD
SD

Postby Jana » 30 Nov 2013 22:36

Ik vind vooral haar beentjes echt zoooo awesome! Bij veel bjd's met fantasybeentjes (zoals veel Soom fantasy modellen) geeft het naar mijn idee vaak een enigzins lomp effect omdat de poten wat dan groot zijn, maar deze beentjes hebben juist iets heel elegants en zijn echt supermooi^^

Hananya
YoSD
YoSD

Postby Hananya » 30 Nov 2013 22:49

Oooh, die tenen! Dit klinkt heel vreemd en ik heb geen foot fetish, maar oooooh die tenen!

En dat ass <3

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 30 Nov 2013 22:59

Ik vind vooral haar beentjes echt zoooo awesome! Bij veel bjd's met fantasybeentjes (zoals veel Soom fantasy modellen) geeft het naar mijn idee vaak een enigzins lomp effect omdat de poten wat dan groot zijn, maar deze beentjes hebben juist iets heel elegants en zijn echt supermooi^^
Ik snap precies wat je bedoelt, en ik snap ook waarom de meeste merken ze bewust groter maken: Zwaartepunt onderaan & bredere voetbasis = makkelijker balanceren.
Phim kan prima rechtop staan, maar het is wel even frutten. Je moet wel echt haar bekken goed hebben staan en de knieën in het slot zetten, anders lukt het niet met die lange stelten...

Voor de rest: Dankjewel!

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 30 Nov 2013 23:01

:twisted: ik zie haar al voor me in een konijnen bontjas. Lijkt me zooo gaaf en uitdagend.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Cynthevla
Hound
Hound

Postby Cynthevla » 01 Dec 2013 00:00

OMG ze is echt super, idd die benen zijn helemaal geweldig!!
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 01 Dec 2013 00:11

Kan het resin ook iets gele worden gemaakt zodat het past met de staart? Ik bedoel, stel dat je geen witte fur kan vinden.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 01 Dec 2013 00:43

Kan het resin ook iets gele worden gemaakt zodat het past met de staart? Ik bedoel, stel dat je geen witte fur kan vinden.
Het kán op zich wel, maar het is veel makkelijker de stof te veranderen dan de kleur van het resin aan te passen, om drie redenen:
1) Kleurstof voor PU-hars is pokkeduur.
2) Het tast ook je mallen sneller aan. Het trekt er langzaamaan in en vermindert hiermee de flexibiliteit/ gladheid van de oppervlaktestructuur van de mal. Na een tijdje kun je ook geen lichtgekleurd exemplaar in dezelfde mal meer gieten. Meer kleur = sneller nieuwe mallen moeten maken.En niet alleen is mallen maken een precisiewerk, de siliconen die je ervoor nodig hebt zijn ook tamelijk prijzig.
3) Ennn kleur mengen is gewoon pokkewerk. -.- Het luistert enorm nauw. Hoe minder gezanik met kleur, hoe minder kans op verschillen van pop tot pop.

Om deze drie redenen zijn tan en darkskin poppen dan ook vrijwel altijd duurder dan die met een blanke huidskleur... Dat is dus niet alleen omdat het een limited edition is ofzoiets.
Dit resin is van nature wit en vind ik zo erg mooi. Goede kwaliteit nepvacht vinden is lastig, maar minder lastig dan het gekloot met resin... Ik ken verschillende dealers in teddyberenstof (heb ik deze stof ook vandaan), en ik zal gewoon bij hen eens gaan kijken of ze een goed alternatief hebben.

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 01 Dec 2013 00:57

Ik wist niet dat het zo'n geklier was met dat resin.

Is het trouwens mogelijk om 2 componenten lakken op epoxy basis te gebruiken?

Return to “Artist Dolls”