Zo gedetailieerd
Voor een jumkcast vind ik haar al helemaal perfect!!
Het kleurverschil van de staart met de resin stoort mij niet zo veel eigenlijk
Moderator: Café Mods
Aha, zo had ik er nog niet naar gekeken, verklaart wel een hoop. Weer wat geleerd vandaagIk snap precies wat je bedoelt, en ik snap ook waarom de meeste merken ze bewust groter maken: Zwaartepunt onderaan & bredere voetbasis = makkelijker balanceren.
Phim kan prima rechtop staan, maar het is wel even frutten. Je moet wel echt haar bekken goed hebben staan en de knieën in het slot zetten, anders lukt het niet met die lange stelten...
...Hoe bedoel je dat? Als kleuring, van de buitenkant, als verf/vernis? Of puur om het oppervlak glad te maken, als primer?Ik wist niet dat het zo'n geklier was met dat resin.
Is het trouwens mogelijk om 2 componenten lakken op epoxy basis te gebruiken?

Ik heb nog steeds de ambitie om haar met kerst in de pre-order te gooien hoorzijn dat de schetsen uit een starwars film? haha
Conclusie, we wachten nog ff langer.
...Hoe bedoel je dat? Als kleuring, van de buitenkant, als verf/vernis? Of puur om het oppervlak glad te maken, als primer?Ik wist niet dat het zo'n geklier was met dat resin.
Is het trouwens mogelijk om 2 componenten lakken op epoxy basis te gebruiken?
Ik weet niet zeker hoe epoxy op de lange termijn reageert met resin, het kan zijn dat het elkaar na een tijdje af gaat stoten... Of misschien vreet het er zelfs zo'n beetje in... En als het gekleurd is, trekt dat waarschijnlijk in het resin zélf... En je kunt het niet zonder schade verwijderen. Epoxy in vloeibare vorm is sterk spul, giftig en nogal zuur... Als je niet van plan bent de pop ooit door te verkopen zou je het kunnen proberen, maar zoiets hardcore zou ik persoonlijk niet riskeren :P
Ik vermijd ook het gebruik van epoxy 2-componentenlijm bij poppen. Als ik iets permanent vast wil zetten gebruik ik epoxy putty (solide is het een stuk minder giftig) om het in te bedden (= deels omhullen).
Zowieso zou het in de gewrichten niet werken: Die passen heel precies, en ook al is het maar een halve millimeter aan lakdikte, dat gaat toch in de weg zitten.
Of is het je bedoeling het als resin te gebruiken? Lijkt me bijzonder onpraktisch. Niet alleen is het heftiger voor je mal (en je neus/longen/huid/hersenen) dan polyurethaan hars, het is ook stroperiger (=bubbles galore) en je hebt geen idee hoe lang het duurt voor het droog is, simpelweg omdat het niet bedoeld is voor zulke massieve toepassingen.
@Eefc0re: BedanktEr moet nog wel wat aan gefröbeld worden, hoor!

Dank je :P Als mensen vragen hebben over de constructie van een pop of iets willen weten over verschillende soorten plastics en hoe spul daarop reageert omdat ze zien dat ik daar mee bezig ben, wil ik daar best even op antwoorden... Maar ik ga niet iemand anders' project tot in detail bespreken in mijn eigen topic xDLieve mensen, blijven jullie wel on topic? Dit topic is bedoeld voor de voortgang van Puppit's Firefox.
Ze is zo lief om vragen te beantwoorden, maar deze kunnen beter hier gesteld worden:
http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... m.php?f=30

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest