Hurricanes

Photo Stories in alle talen mag je hier plaatsen, als ze maar van jezelf zijn.

Moderator: Café Mods

Lavender-Traces
SD16
SD16

Hurricanes

Postby Lavender-Traces » 19 Dec 2013 13:26

Image

Waiting for the wind to come along and take me away
He's just a breeze on a sunny day

Image

On my own, I'm just another cold, rainy day,
But it's the two of us together when we're blown away

Image

Like thunder and lightning, cold air to warm
Together we make the perfect storm

Image

You're like the wind, I'm like the rain
Together we both play hurricanes

Image

Hurricanes
Hurricanes

Hurricanes
Hurricanes

Hurricanes
Hurricanes

☆ □ ■ □ ☆ □ ■ □ ☆

Brokenhearted, Regan was determined not to let anyone close ever again.
But when Cyril crossed his path, Regan could not be helped but be sweeped away.

Whenever they're together, it's like everything he thought he knew is no more.
Like a hurricane, his heart and mind.

☆ □ ■ □ ☆ □ ■ □ ☆

Lied dat hierbij hoort; met name het refrein:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tJhWz-KVCs

Mijn eerste officiele shooting met deze twee sinds ik Cyril in September heb gekregen.
Ik ben trots dat ik de sfeer zo mooi heb weten te vangen tussen deze twee. Ze poseren als een droom en het is werkelijk waar mijn droomkoppel. <3
Na een lange stilstand in de dollhobby is dit weer een mooi begin om terug te komen. ^^
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Cynthevla
Hound
Hound

Postby Cynthevla » 19 Dec 2013 13:31

Een prachtig begin <3
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 19 Dec 2013 13:59

Leuke shoot, vooral om in de kerstsfeer te komen. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Hananya
YoSD
YoSD

Postby Hananya » 19 Dec 2013 16:08

Wat een leuk stelletje samen. Ze passen erg mooi bij elkaar qua kleur en contrast. Leuk met die kerstboom op de achtergrond!

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 20 Dec 2013 16:03

Dank jullie wel! :) Ik ben blij dat jullie de sfeer er goed in vinden zitten. ^^ Het was toch even nieuw om met bokeh te werken!

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 20 Dec 2013 16:51

Niets van dat boeket aantrekken, is mode-term die in de (vak)fotografie niet bestaat en is uitgevonden op een of ander amateur forum door een profeet met veel (dure) apparatuur en weinig vakkennis. Het is gewoon background focus of scherptediepte.

De foto's zijn goed, en daarmee punt.

LiseGijbels
YoSD
YoSD

Postby LiseGijbels » 20 Dec 2013 20:47

Ooh schattig <3

Dream-Baby
SD13
SD13

Postby Dream-Baby » 20 Dec 2013 23:17

Prachtige foto's.
Je voelt gewoon de verbondenheid tussen die twee. :}
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 23 Dec 2013 23:55

@JPS - Hahaha! Weet ik, maar om het toch een beetje leuk in een foto te krijgen is een nieuw speelveld voor me. Mijn vorige camera kon dat niet zo goed. ;)

@ De rest - Dank jullie wel! :D Ik ben echt blij dat de verbondenheid zo zichtbaar is. ^^

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 24 Dec 2013 01:16

Ik plak deze post hier even neer, misschien weet je dit al, maar zijn er anderen die er baat bij hebben.

Als je een camera hebt die geheel handbediend kan werken heb je er nooit last van. In het menu van de camera of op de lens zit de controle van het diafragma. Op de lens is dat vrijwel altijd een ring die zo dicht mogelijk tegen het camerahuis zit. Hierop, of hierin bij elektronische menu aansturing, zie je de diafragmawaarde dat wordt uitgedrukt met een F

Afhankelijk van de lens is het grootste getal F22 en het kleinste F2.8 maar die waarden kunnen ook anders zijn. Bij het grootste getal staat het diafragma het meest gesloten en bij het kleinste getal helemaal open.

Met scherptediepte ivm portretfoto's zit het zo:

Hoe groter het getal (F22) hoe groter de scherptediepte dus hoe verder de foto naar de achtergrond toe scherp is.

Hoe kleiner het getal F2.8 hoe kleiner de scherptediepte, dus des te onscherper is de achtergrond.

Op deze manier kan je het onderwerp dus losmaken van de achtergrond.

Voor camera's die dit niet hebben is er wel omheen te fietsen. Het is zo dat de sluitertijd meegaat met het diafragma. Als dus het diafragma op de hoogste waarde (F22) staat dan is deze het meest gesloten en laat dus het minste licht door. Het gevolg daarvan is dat er een langere sluitertijd word gekozen.

Omgekeerd is dat bij de laagste waarde (F2.8) de diafragma opening het grootst is en er het meeste licht door de lens valt wat resulteert in een kortere sluitertijd.

Elke camera geeft wel ergens de sluitertijd aan die wordt uitgedrukt in seconden. 1/8 is een langere tijd dan 1/1000.

Nu kan je met een camera die met pictogrammen werkt stomweg een programma uitzoeken met een korte sluitertijd. Want dan heeft hij automatisch een kleine diafragmawaarde en daarmee de minste scherptediepte. Dit ongeacht waar het programma eigenlijk voor is. Het sport fotografie programma bijvoorbeeld dat wordt afgebeeld met een rennend mannetje.

Zo krijg je met een beetje "fopt den boer" toch wat je wil.

Return to “Photo Stories”