Maten van dolls

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

thefirstnl
Hound
Hound

Maten van dolls

Postby thefirstnl » 01 Jan 2009 09:24

Als nieuweling ben ik uiteraad veel aan het surfen om mijn kennispeil te verhogen.
Nu kom ik op diverse sites afkortingen van dolls (denk ik) tegen, die volgens mij de maten aan geven.
Een deel heb ik op de "Say what" lijst van TP gevonden, maar een deel dus ook weer niet.

Welke maten zijn dus:

EID
YID
JID

DOI
DOT
DOC
DOB

FDK
?????

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 01 Jan 2009 10:37

Het zijn niet echt maten, meer de afkortingen voor de verschillende doll types van companies en hun verschillende lengtes.

De eerste drie zijn van iplehouse:

EID = 70 centimeter
YID = ongeveer 60 cm
JID= 42 centimeter

De volgende 4 van Dream of Doll

DOI = Dream of Idol (70 cm)
DOT = Dream of Teenager ( ongeveer 60 cm)
DOC = Dream of Child (ongeveer 40 cm)
DOB = Dream of Baby (28 cm)

De andere kent ik niet

Het zegt dus iets over het merk en de grote van de doll. Het zegt echter niets over maten, aangezien er dan nog veel meer dingen om de hoek komen kijken zoals bijvoorbeeld lengte van de armen, borst omvang etc etc. En dat is dus wel weer van belang als je wilt weten of bepaalde kleding van een ander merk past.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 01 Jan 2009 10:50

Als FDK van dolkot komt, dan vermoed ik dat die 20cm zal zijn, gezien het feit dat op de website van dolkot ook staat 20FDK. Bij hun andere dolls geven die getallen ervoor ook hun lengte aan.
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”