Van kras naar vlek

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Moyashi
Tiny
Tiny

Van kras naar vlek

Postby Moyashi » 30 Oct 2007 20:25

Ik had een vraagje. ^_^

Een tijd geleden had ik per ongeluk m'n Mini Fee laten vallen. ^_^;; Toen bleek er dus een krasje op zijn borst te zitten. Niet diep, maar als je het licht er op bepaalde manier op liet vallen, kon je het toch zien.

Dus had ik wat fijn schuurpapier gehaald om het er af te halen. Maar waar ik nu mee over ben gebleven, is een soort... wazig kleurloos vlekje op zijn borstkas waar dus eerst die kras zat. o_o;

En nu is mijn vraag dus... Heb ik iets totaals fout gedaan? Te hard gedrukt ofzo? En... is dat nog weg te krijgen?

Bedankt!

Hasel
MSD
MSD

Postby Hasel » 30 Oct 2007 20:52

Ik denk dat je mischien de sealing eraf geschuurt hebt en dat daar dan een nieuw laagje overheen moet, of dat je niet fijn genoeg schuurpapier voor hebt gebruikt... mischien dat je een foto kunt maken en dan iemand anders je verder kan helpen.

TiggTea
MSD
MSD

Postby TiggTea » 30 Oct 2007 22:07

Op de borst zit geen sealing aangezien daar geen face-up zit, neem ik aan.

Ik weet niet hoelang je al je pop heb, maar het kan zijn dat ze al wat verkleurd is en dat je, door een stukje weg te schuren, de "originele" huidskleur weer naar boven heb gehaald, wat anders is dan de rest van de niet-geschuurde huid aangezien dat dan verkleurd is.

De enige manier om het weg te krijgen is om je hele pop dan te schuren, maar dat is geen doen aangezien je dan ook het gezicht zal moeten schuren, en de face-up.
Het best is gewoon om niks er aan te doen en niet teveel aandacht aan schenken, geef d'r een kledingstuk erover ofzo. ;)
Image
[Narae60] . [Narae43] . [Unoa Sist] . [Unoa Lusis] . [SOOM Dia male]
~LiveJournal~

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 30 Oct 2007 22:10

Er kunnen ook twee andere dingen aan de hand zijn:
1) De resin is niet overal dezelfde kleur en je hebt door het schuren een laag van een lichtere/donkere kleur naar boven gehaald.
2) Je hebt de resin gladder of ruwer geschuurd dan de rest van het resin.

Beide kan je oplossen door hetzelfde met de rest van het lichaam te doen, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten.

Als je er echt mee zit, kan je beter een foto laten zien, want dan kan met wat gepaster advies geven. Nu is het voor ons een beetje raden.

Aerthis
MSD
MSD

Postby Aerthis » 30 Oct 2007 23:06

wat je ook kan doen is proberen het plekje te "masken" door met een airbrush en/ of acrylics het stukje in een zelfde kleur te krijgen.
At Home // Wanting:
Image Image // Image

Return to “Vragen en tips”