Hee ^-^
Ik ben aan het voorbereiden om mijn popje een face-up te geven. Dit wordt mijn eerste. Ik ben al een beetje aan het oefenen op gewone oude tweedehands speelpoppen..
Ik moet alleen nog de goede spullen hebben!
Ik heb gezocht naar nagellakremover zonder aceton, zonder olie, en zonder kleurtje, maar dat kon ik niet vinden @.@; had ik bij de hema iets gezien zonder aceton en zonder olie- was het fel heftig paars X__X
Even verdergezocht naar andere removers, men gebruikt ook wel isopropyl alcohol om face-ups te removen. Maar dan vaak tussen de 70% en 90%. Ik heb nou een dikke fles met pure isopropylalcohol, heh, is dit goed of kan ik het beter een beetje verdunnen met water ofzo? Op de fles staat wel dat het iriteert en licht ontvlambaar is enzo, ik doe handschoenen aan en ga buiten zitten. Maar heeft iemand hier verstand van, kan dit pure spul kwaad op een BJD? Ze zeggen wel dat sterker spul beter werkt, maar puur... xD?
En ik ben nog op zoek naar een sealer, ik wil het eerst proberen te vinden in RL voordat ik het op internet bestel. Mr. Super Clear zal ik hier niet snel vinden, maar een vriend van ons was vroeger poppendokter xD en hij gebruikte altijd kunsthars lak om zijn poppen te sealen, maar dat waren geen BJD. Hij was er wel van overtuigd dat ik het kon gebruiken. Heeft hij gelijk of ..? Hij had het ook nog over vernis maar is dat niet voor meubilair?? x'D
Helpmij pweeze.
Remover en sealer?
Moderator: Café Mods
Remover en sealer?
Last edited by ixupi on 05 Mar 2009 16:08, edited 1 time in total.
TP verkoopt MSC, dus je kan het gewoon bij haar halen ^^
En als verwijderaar gebruik ik acrylic remover en nagellakremover pads van de hema, die zijn zonder kleuring en zonder aceton.
Acrylic remover kun je halen bij Karssen, als je die hebt, anders wel een kunstwinkel.
Maar ik weet niet wat de rest gebruikt verder, lijkt me ook wel interessant ^^
En als verwijderaar gebruik ik acrylic remover en nagellakremover pads van de hema, die zijn zonder kleuring en zonder aceton.
Acrylic remover kun je halen bij Karssen, als je die hebt, anders wel een kunstwinkel.
Maar ik weet niet wat de rest gebruikt verder, lijkt me ook wel interessant ^^
Heeft TP ook een winkel in RL, eigenlijk?
Nagellak remover pads heb ik gezien jaa, bij de hema, ik zat er nog over te denken maar ik durfde niet -__-;; Misschien kan ik die fles huppeldepup-alcohol nog terugbrengen, ik heb het bonnetje en alles.. Dan ga ik zeker voor die pads!
edit; of misschien kan ik ze allebei wel gebruiken, gecombineerd. Of zou het dan exploderen whaha
nog een edit; winkel/atelier gevonden! Nijmegen :O Verkopen ze daar gewoon spul dan?
edit trois; Ik denk dat ik toch maar even naar het vragen-subforum ga, sorry
Nagellak remover pads heb ik gezien jaa, bij de hema, ik zat er nog over te denken maar ik durfde niet -__-;; Misschien kan ik die fles huppeldepup-alcohol nog terugbrengen, ik heb het bonnetje en alles.. Dan ga ik zeker voor die pads!
edit; of misschien kan ik ze allebei wel gebruiken, gecombineerd. Of zou het dan exploderen whaha
nog een edit; winkel/atelier gevonden! Nijmegen :O Verkopen ze daar gewoon spul dan?
edit trois; Ik denk dat ik toch maar even naar het vragen-subforum ga, sorry
- LunarReverie
- Sabik

Zelf gebruik ik altijd nagellakremover, met of zonder aceton maakt weinig verschil uit, maar:
laat de remover niet te lang op de resin zitten, maak het hoofdje gewoon grondig schoon en spoel dan direct af. Voor de zekerheid gebruik ik altijd een beetje dreft en een tandenborstel om het hele hoofdje schoon te maken, daarna goed afspoelen.
Als sealer gebruik ik Mr. Super Clear en gloss vernis voor acryl verf. Ik denk dat het merk niet zoveel uit maakt.
Als sealer kun je ook Games Workshop of Testor's Dullcoat gebruiken, al zijn die lastiger in gebruik (worden kleverig bij verkeerd gebruik), maar oefening baart kunst.
Schoonmaken kan met alcohol, al is het lastiger dan remover. De sealer laag wordt een vieze prut en je moet lang poetsen. Ik heb geen idee of het puur kwaad kan op resin :(.
Verder hebben we thinner geprobeerd, maar dat ging ook niet zo makkelijk.
Je moet chemicaliën NOOIT mengen als je niet weet wat ze doen, het kan heel gevaarlijk zijn.
We verkopen in ons atelier zowel MSC als gloss vernis, maar geen remover aangezien die overal te koop is
Succes
laat de remover niet te lang op de resin zitten, maak het hoofdje gewoon grondig schoon en spoel dan direct af. Voor de zekerheid gebruik ik altijd een beetje dreft en een tandenborstel om het hele hoofdje schoon te maken, daarna goed afspoelen.
Als sealer gebruik ik Mr. Super Clear en gloss vernis voor acryl verf. Ik denk dat het merk niet zoveel uit maakt.
Als sealer kun je ook Games Workshop of Testor's Dullcoat gebruiken, al zijn die lastiger in gebruik (worden kleverig bij verkeerd gebruik), maar oefening baart kunst.
Schoonmaken kan met alcohol, al is het lastiger dan remover. De sealer laag wordt een vieze prut en je moet lang poetsen. Ik heb geen idee of het puur kwaad kan op resin :(.
Verder hebben we thinner geprobeerd, maar dat ging ook niet zo makkelijk.
Je moet chemicaliën NOOIT mengen als je niet weet wat ze doen, het kan heel gevaarlijk zijn.
We verkopen in ons atelier zowel MSC als gloss vernis, maar geen remover aangezien die overal te koop is
Succes
Ik gebruik gewone nagellakremover van de hema, met dat kleurtje, ja.
Je moet gewoon zorgen dat je steeds een beetje van de oude face-up eraf haalt, en het dan weer schoonspoelt met water, dus dat je twee bakjes hebt. Dan heeft de kleur geen tijd om in te trekken, gaat prima bij mij..
Nagellakremoverpads zijn natuurlijk ook prima, ik vind die dingen alleen onhandig xD
MSC kan je bij TP halen maar ook bij Triskel Fantasy ^^
Je moet gewoon zorgen dat je steeds een beetje van de oude face-up eraf haalt, en het dan weer schoonspoelt met water, dus dat je twee bakjes hebt. Dan heeft de kleur geen tijd om in te trekken, gaat prima bij mij..
Nagellakremoverpads zijn natuurlijk ook prima, ik vind die dingen alleen onhandig xD
MSC kan je bij TP halen maar ook bij Triskel Fantasy ^^
For sale: AR Dana, modded, Narsha girl