Zwarte vlekken

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Zwarte vlekken

Postby KiraWolf » 05 Mar 2009 21:44

Hoi iedereen, ik heb een beetje een groot probleempje. Ik heb mijn DZ Hong nu .. bijna een week. Nu zijn er door de laarzen (en ook delen van de kleding) overal zwarte vlekken gekomen. Het is ook niet een beetje, het is heel erg zichtbaar.. :cry: Nou heb ik al geprobeerd met een wattenstaafje en wat dreft het weg te halen maar dat werkt niet, en toen werd me verteld dat omdat hij een bodyblush had, wondersponsjes met wat water misschien beter werkt. Dus ik kijken, geen wonderspons gevonden maar wonderdoekjes meegenomen. Werkt ook niet..

Ik heb hier wat foto's, helaas zie je lang niet hoe erg het is (slecht licht + slechte camera = fail) Maar misschien beetje een idee van wat voor soort vlekken het kunnen zijn etc:
Image
Image
Image
Image
vlekken + sueding.. dubbel erg:
Image
Image

tthanx alvast en sorry voor grote pics xx
Finishing: 7 outfit, 3 wig, 5 shoes, 4 eyes, 1 face, 6 acc, 1 body, 2 cap/putty.

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 05 Mar 2009 22:17

als het goed is hebben ze bij het kruidvat wel wondersponsjes en zoals de naam al zegt, die doen meestal wonderen.

alle vlekken e.d. op mn dolls heb ik tot nu toe allemaal kunnen verwijderen met een wondersponsje, vaak was gewoon droog gebruiken al genoeg

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 05 Mar 2009 22:18

is er zo'n groot verschil tussen doekjes en sponsjes dan? want als het goed is is het hetzelfde materiaal? xx thanx
Finishing: 7 outfit, 3 wig, 5 shoes, 4 eyes, 1 face, 6 acc, 1 body, 2 cap/putty.

Fénicia
MSD
MSD

Postby Fénicia » 05 Mar 2009 23:28

Nope, de doekjes zijn een soort van fijne badstof en de sponsjes zijn witte, vrij harde blokjes spons. Het makkelijkste is eerst die spons in kleine blokjes te knippen met een oude schaar. Zo bespaar de spons en gebruik je zo'n klein blokje per keer ;)

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 05 Mar 2009 23:31

Bij de action heb je de wondersponsjes ook alleen daar zijn ze grijs en heb je er 5 voor 1 euro in plaast van 3 voor 1 euro. Ik heb ook vaak vlekken op mijn dolls (vooral als ik zelf nagellak op durf te hebben die een beetje afgeeft.) en met wondersponsjes zijn ze zo weg.
Image

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 05 Mar 2009 23:56

en als je geen wondersponsjes kunt vinden zoek dan naar ballpo powersponzen stuk duurder maar wel hetzelfde spul.

floor

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 06 Mar 2009 00:32

Inderdaad, wondersponsjes/ cleaning block etc. halen het beste de vlekken weg, MAAR:
door de fijn schurende werking kan de sealer slijten, gebruik het dus niet te vaak helaas.

Heeft Hong zijn kousen aan in zijn laarzen? Anders zou je misschien witte sokken voor hem kunnen gebruiken, dat voorkomt vlekken.
Ik heb helaas nog niet meegemaakt dat de laarzen zo afgeven, misschien vlekt hij makkelijker door de bodyblush :(
De lijmrandjes kun je evt. voorzichtig wegkrabben met je nagel als je ze niet schoon krijgt, het gaat toch voornamelijk om de sueding in de gewrichten.

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 06 Mar 2009 07:25

Thanx iedereen :) ik ga toch maar hard op zoek naar wondersponsjes.

@ Pinkhazard: Nee ik koop ze ook zo snel mogelijk haha ;) . Ik heb een bestelling gedaan die ik waarschijnlijk midden maart afbetaal, zodat Kaoru zijn laarzen weer aankan. Hopelijk zijn de vlekken die er al zitten weg te krijgen..

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”