vertrouwen?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

strawberrypopje
Tiny
Tiny

vertrouwen?

Postby strawberrypopje » 07 Mar 2009 11:19

heey ik had een vraagje over een link (http://www.dollsdepartment25.com)

ik weet niet of ik deze site moet vertrouwen/
weten een van jullie iets van deze site? <3
ik hou van mensen die zichzelf zijn^^

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 07 Mar 2009 13:12

Dolls Department is een betrouwbaar bedrijf voor zover ik weet, de eigenaresse heeft zelfs afgelopen maand een artikel over haar in het blad Poppen gehad:)

Als een bedrijf onbetrouwbaar is, is dat meestal te zien aan

- ofwel onwaarschijnlijk lage prijzen,

-ofwel het feit dat ze dolls van andere bedrijven verkopen onder een andere naam (dus NIET zoals ThinkPink die bijv. Buddydoll verkoopt en heel duidelijk zegt dat het buddydoll is, maar bijvoorbeeld een Ebay verkoper die Souldoll verkoopt onder de naam Dollfine en zegt dat ze ze zelf maken) en meestal ook tegen heel lage prijzen,

-ofwel dat spullen/dolls die ze verkopen namaaksels zijn van spullen van andere merken (Laura's Dream Doll bijvoorbeeld verkoopt poppen die nagemaakt zijn van Volks lijfjes en het hoofd van de Isao Nanjou mold van Volks, en ik weet nog steeds niet of Cotin Doll nou samenwerkt met BTSSB of dat die tasjes die ze verkopen namaak zijn).

-Ook het gebruik van waardeloze, vage foto's van de betreffende doll of officiele verkoopfoto's van andere dollbedrijven zonder daarbij een eigenaarsfoto van de betreffende doll zijn duidelijke signalen dat er iets niet klopt, vooral als ze geen duidelijkere foto's willen leveren als je erom vraagt (dat geldt ook voor particulieren die de boel proberen op te lichten).

-Vrijwel alle onbetrouwbare/kopierende/etc. bedrijven werken via veilingsites, daar komen meer mensen die niet veel verstand hebben van BJDs en hun producten kopen. Op die veilingsites (Ebay, Taobao in China) wisselen ze meestal om de haverklap van gebruikers/verkopersnaam omdat mensen snel ontdekken dat ze nep zijn. Vaak hebben ze ook opvallend weinig feedback en reageren niet of onduidelijk op vragen.

De enige manier om twijfelachtige bedrijven te herkennen is zorgen dat je weet hoe dolls van alle officiele populaire merken eruitzien een hoeveel ze ongeveer kosten en goed te letten op wat voor foto's erbij staan. En als je het niet zeker weet, niet doen en eerst aan je medeforumleden advies vragen inderdaad;).

Ter illustratie: Dit is een veiling van een bedrieger. Om dat te zien moet je een paar dingen weten, namelijk:

1. Het hoofd is een Volks Masha hoofd, die is limited en kost alleen al ruim 300 dollar.

2. Het lijf, waar het hoofd duidelijk niet goed op past, is van Angel of Dream

Het zou kunnen dat het gewoon een ongelukkig uitgekozen hybrid is (dus hoofd en lijf van verschillende bedrijven), maar:

-De naam op de foto's suggereert dat de doll gemaakt is door een bedrijf dat Dollfine heet.

-De tekst eronder doet het voorkomen alsof de verkoper de doll zelf produceert.

-De verkoper heeft 0 feedback. Voor een verkoper zou je er minstens 1 verwachten voor ze iets duurs gaan verkopen.

-Als je de URL op de foto's googlet, kom je op een website die is ingericht als een winkel maar waarop toen ik er was 3 merken stonden, met een banner van een vierde. allemaal foto's van de websites van de betreffende merken, geen enkele foto van "Dollfine" zelf.

-En als je veel ervaring hebt met Ebay, er vaak bent en de berichten over nepverkopers van BJDs bijhoudt, zoals ik, dan herken je de foto's en weet je dat deze verkoper al eens eerder actief is geweest onder de naam brandshopping2008.jp. Maar dat ziet natuurlijk niet iedereen, zeker niet iemand die net begint met BJDs, dus je kunt beter op bovenstaande dingen letten;)

Overigens, er komen nu steeds meer bedrijven waar sculptors werken die eerst bij een ander bedrijf hebben gewerkt. Vaak denken mensen dan "hee, namaker!" maar dat komt dan doordat ze de stijl herkennen. De molds zijn dan wel anders. Resinsoul (dochterbedrijf van Bobobie) en Raurencio Studio (dochter van Unidoll) zijn betrouwbaar.

Succes!

(hm, misschien moet iemand hier een sticky van maken?it is wel belangrijke info)

Space-puppy
YoSD
YoSD

betrouwbaar merk?

Postby Space-puppy » 20 Apr 2009 19:40

Weet iemand hier of Eidolon een goed merk/bedrijf is?

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 20 Apr 2009 20:01

Eidolon is ook een legitiem bedrijf, kan je gewoon bij bestellen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Space-puppy
YoSD
YoSD

betrouwbaar

Postby Space-puppy » 20 Apr 2009 21:24

En heeft iemand ervaringen met deze webshop:

http://www.dollsalley.nl/shop/product_i ... f6f9058909

Manuki
MSD
MSD

Re: betrouwbaar

Postby Manuki » 20 Apr 2009 21:31

En heeft iemand ervaringen met deze webshop:

http://www.dollsalley.nl/shop/product_i ... f6f9058909
Chantal is héél betrouwbaar, zij is degene die me liet kennismaken met bjd :)
Image
@Home : Billie Minifeé Shiwoo.
Home : Tommie Minifée El.

Space-puppy
YoSD
YoSD

Postby Space-puppy » 20 Apr 2009 21:34

Gaaf, dankjewel! Dan weet ik weer wat meer 8)

Aerthis
MSD
MSD

Postby Aerthis » 21 Apr 2009 23:01

Ik heb geen ervaring met dit bedrijf, maar naar wat ik heb vernomen van anderen is het wel een betrouwbaar iets :)

Succes!
At Home // Wanting:
Image Image // Image

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”