Vragen

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Angel
SD13
SD13

Vragen

Postby Angel » 29 Apr 2009 09:45

Hey,
Ik heb een doll besteld en vrijdag komt zij hier aan bij mij thuis dus :P
maar nou ben ik best zenuwachtig:

als ik bijv. ga eten, moet ik dan doen alsof zij ook eet?
moet ik tegen haar praten als een gelijke?
hoe zorg ik dat ze zich niet verveelt als ik bijv. naar school moet?
en word ze niet boos, als ze in het begin niet zoveel kleding heeft?

komt misschien beetje dom over, maar heeft iemand hier antwoorden op? :blush:

Groetjes Angel <3

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 29 Apr 2009 11:08

Je mag zelf bepalen wat je ermee doet.
Er zijn mensen die het raar vinden als je dr ging voeren maar ja, als jij dat leuk vind dan moet je dat helemaal zelf weten.
Praten tegen zn dolls doen de meeste wel, maar ze gaat zich heus niet vervelen en word vast ook niet boos.
Image

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 29 Apr 2009 11:16

In het begin trok ik Megami elke keer een pyjama aan voor het slapen gaan, tot ik realiseerde dat het nergens op sloeg.

Ik praat af en toe tegen ze, maar niet als een gelijke en zeker niet alsof ze me horen, meer frustratie of gewoon even mijn verhaal kwijt kunnen.

Je moet zelf beslissen hoe je met je dolls omgaat. Of je dat wilt doen.

Persoonlijk denk ik niet dat dolls gevoel hebben, het blijven poppen met een eigen willetje en af en toe lijkt het alsof ze je opvrolijken, geen zin hebben, maar ik weet ook dat het in mijn hoofd zit.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Wish
MSD
MSD

Postby Wish » 29 Apr 2009 11:54

Het is inderdaad allemaal eigen keuze hoor. Je kiest zelf hoever je wil gaan.

Ik laat mn dolls altijd gewoon zitten tot ik thuiskom, maar als ik thuis ben zitten ze altijd wel bij me in de buurt, al dan niet voor mn neus.
Als ze zich willen amuseren zullen ze wel iets vinden op mn kamer om mee te rommelen!

Gaan slapen is nog zo iets, ik heb ze een tijdje braaf op een kussen gelegd, maar het was alleen lastig. Ik voelde me dan ook verplicht om de kledij uit te doen tot ondergoed (ik heb nog geen pyamas) en dat was het ook echt net niet ...

Soms moet ik toegeven heb ik het idee alsof een van hun karaktertjes me beinvloed. Ben ik dan in de snoepwinkel, zie ik een kauwgomballenmachientje staan, dan hoor ik Loki zeggen "kopenkopen". Ze laten het wel weten als ze iets willen.

Kledij, Zaphod is niet zo lastig op kledij. Loki wil dat ik zelf dingen maak (omdat ik niet al teveel geld heb en het zelf dus ook totaal niet kan -> complete fail)

Over het eten, ik breng ze soms mee aan tafel, maar ga ze zelf echt geen bordje geven ... Komt alleen problemen van door vlekken enz. Ze hebben een eigen klein serviesje met koekjes boven xD

thefirstnl
Hound
Hound

Postby thefirstnl » 29 Apr 2009 14:58

Je bent zeker tot niets verplicht.
Doe wat je zelf het leukst vind.
Je merkt van zelf wel wat "goed voelt' of niet.

Ena zit hier ook meestal in de buurt. Overdag als ik werk zit ze naast de PC, kan ze lekkker naar de cavia's kijken en s'avonds kijken we met z'n drieen, ups sorry Fester, met z'n vieren TV.

Angel
SD13
SD13

Postby Angel » 29 Apr 2009 16:43

bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee :D

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”