Soom layaway

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Gyakutenno
Tiny
Tiny

Soom layaway

Postby Gyakutenno » 01 Jun 2009 19:31

Hoi!

Ik ben van plan om een pop te kopen van Soom, via een layaway plan. Nou heb ik netjes de layway faq doorgelezen, maar ik blijf het enigszins verwarrend vinden hoe de layaway precies werkt. Misschien dat iemand hier mij een beetje op weg kan helpen? :D

Als ik het goed begrepen hebt moet je een normale order plaatsen en dan geld naar Soom overmaken in termijnen met het ordernummer? Moet je Soom van tevoren verder niet op de hoogte stellen van de order en de betalingstermijnen en data?

Alvast bedankt.

Elaisa
SD16
SD16

Postby Elaisa » 01 Jun 2009 19:48

ik heb bij Soom ook een doll op layaway gekocht
(maar ik heb met Creditcard betaald, dus als je met paypal wilt betalen moet je dat deel nog even aan iemand anders vragen)

maar je plaatst inderdaat gewoon een normale order, maar dan schrijf je in het vakje voor de opmerkingen over de order dat je een layaaway plan wilt en hoeveel maanden (dus bij " Request of customer" iets in de richting van: I want to use the (aantal maanden) month layaway plan)
Dan houd soom rekening met je layaway.

Let wel op dat de eerste payment bij een 5 of 6 maanden layaway 25% van de prijs is en eigenlijk meteen na de order geplaatst is moet worden betaald. (dezelfde dag)
( ik weet niet of de regel van de eerst payment 25 % ook geld voor kortere layaway)

ik hoop dat dit een beetje helpt, en niet alleen maar meer verwart :blush:
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 01 Jun 2009 20:41

Bij kortere layaway ( dus van 4 of 3 maanden) is de eerste termijn al gelijk 25% of meer. ;)

Voor paypall betalingen: vermeldt in je opmerkingen je layawayplan en dat je met paypall betaald. Je plaatst je order en gaat dan apart naar paypal om je betalingen (dus niet via de betaalopties tijdens het plaatsen van je order) te doen.

Bij je paypal betaling vermeldt je in de titel van je bericht je order nummer en de naam van de doll. In de opmerkingen vermeld ik meestal nogmaals mijn order, welke layaway payment het betreft en mijn adres.

Soom heeft een apart paypal adres voor layaway betalingen. Het staat ergens in de veel gestelde vragen. *is te lui om het nu op te zoeken*

Na iedere betaling even op het Q&A board vragen of ze het ontvangen hebben.

Even terzijde:

'I want'...komt erg erg onbeleefd over in het Engels..... 'I would like' is beter en netter....
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Elaisa
SD16
SD16

Postby Elaisa » 01 Jun 2009 21:30

Even terzijde:

'I want'...komt erg erg onbeleefd over in het Engels..... 'I would like' is beter en netter....
das waar het was slechts een voorbeeld ;)
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads

Gyakutenno
Tiny
Tiny

Postby Gyakutenno » 01 Jun 2009 23:59

Dank jullie wel voor de opheldering! ;) Nu weet ik tenminste hoe het moet en durf ik de bestelling aan, haha. :)

Elaisa
SD16
SD16

Postby Elaisa » 02 Jun 2009 07:52

heel veel succes met bestellen en met de layaway :)

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”