Waarschuwing; Games workshop sealant!!
Moderator: Café Mods
- Amber-kyou
- Moderator

Waarschuwing; Games workshop sealant!!
Lees: http://www.denofangels.com/forums/showt ... p?t=303423
Weet niet of 't aan mij licht, maar ik gebruik dit nooit meer!
Weet niet of 't aan mij licht, maar ik gebruik dit nooit meer!
-
tha_queen_of_chaos
- Hound

Dat is normaal met sealant.
Sealant verkleurd altijd iets, vandaar dat je het ook een dun laagje moet geven.
Ook trekt het sneller stof en vuil aan. Dit is omdat het wat ruwer is dan normaal resin, zodat het pastel beter pakt enzo.
Regelmatig schoonmaken met een wonderspons doet wonderen.
MSC heeft trouwens minder verkleuring en aantrekking tot stof.
Sealant verkleurd altijd iets, vandaar dat je het ook een dun laagje moet geven.
Ook trekt het sneller stof en vuil aan. Dit is omdat het wat ruwer is dan normaal resin, zodat het pastel beter pakt enzo.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
- Amber-kyou
- Moderator

Ga MSC kopen en 'er binnekort schoonmaken.. daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Vind 't wel vervelend.Dat is normaal met sealant.
@Anita: Je moet lid zijn.
Echt mensen serieus..
je moet Games Workshop sealant gewoon niet gebruiken. Je kan beter MSC gebruiken of evt Testors.
Ik heb er over gesproken met de mensen van het Engelse-GW zelf en die zeggen ook dat het bij uitstek is gemaakt voor sealing van de gamesworkshop modellen. Het is getest op plastic van modellen en de Resin van de Forge World modellen (wat totaal anders is) en niet op BJD's. Het is ook niet voor die toepassing gemaakt..
Ik gebruik het zelf regelmatig voor mijn eigen modellen van Warhammer en het verkleurt daar dus gewoon niet. Maar dat komt omdat je alleen een laag erop spuit (hooguit twee bij metalen modellen). Er wordt dus niet vanuit gegaan dat je laag na laag doet. Ik zou het nooit gebruiken voor mijn dolls.
Ik zou gewoon voor zekerheid gaan en de MSC nemen.
je moet Games Workshop sealant gewoon niet gebruiken. Je kan beter MSC gebruiken of evt Testors.
Ik heb er over gesproken met de mensen van het Engelse-GW zelf en die zeggen ook dat het bij uitstek is gemaakt voor sealing van de gamesworkshop modellen. Het is getest op plastic van modellen en de Resin van de Forge World modellen (wat totaal anders is) en niet op BJD's. Het is ook niet voor die toepassing gemaakt..
Ik gebruik het zelf regelmatig voor mijn eigen modellen van Warhammer en het verkleurt daar dus gewoon niet. Maar dat komt omdat je alleen een laag erop spuit (hooguit twee bij metalen modellen). Er wordt dus niet vanuit gegaan dat je laag na laag doet. Ik zou het nooit gebruiken voor mijn dolls.
Ik zou gewoon voor zekerheid gaan en de MSC nemen.
At Home // Wanting:
// 
// 
Je dolls smelten niet, het geeft alleen een minder mooi effect en wat meer problemen met stof XDHoly crap. Ik heb ooit eens gedacht dat spul te halen. Ben IK blij dat ik dat niet gedaan heb O_O!!!
Ik heb gewoon een busje MSC staan nu, nog helemaal verpakt in cellofaan tot ik 't ga gebruiken. Heeft 't een houdbaarheids datum eigenlijk ^__^;;...?
Er zit geen echte houdbaarheids datum op, maar ik zou het wel af en toe schudden en geen jaren bewaren.
At Home // Wanting:
// 
// 
*late reactie, maar toch*
Ik gebruik op het moment voor mijn dolls wel GW sealer, maar wat ik merk met mijn doll die wel met 'gewone' msc geseald is, is dat zij veel gladder is, minder snel vlekken 'aantrekt', en meer van dat soort dingen. Zeker dat ik overga op MSC als deze bus leeg is, alleen op het moment oefen ik veel op mijn popjes en vind ik het toch fijn om een sealer te gebruiken, pastel pakt dan toch weer net wat beter.
Ik gebruik op het moment voor mijn dolls wel GW sealer, maar wat ik merk met mijn doll die wel met 'gewone' msc geseald is, is dat zij veel gladder is, minder snel vlekken 'aantrekt', en meer van dat soort dingen. Zeker dat ik overga op MSC als deze bus leeg is, alleen op het moment oefen ik veel op mijn popjes en vind ik het toch fijn om een sealer te gebruiken, pastel pakt dan toch weer net wat beter.
For sale: AR Dana, modded, Narsha girl
Ik heb zowel GW sealer als MSC gebruikt
ze trekken beide stof aan, ze worden beide op den duur vies
Ik heb niet meer problemen gehad met GW dan met msc, maar ik doe mijn faceups zelf en als ik ze zat ben doe ik ze overnieuw
ik heb trouwens ook gehoord dat GW sealer en testors practisch hetzelfde is maar met een ander label...
GW heeft gewoon een ruwere textuur dan msc, daarom pakt het dingen beter op
ze trekken beide stof aan, ze worden beide op den duur vies
Ik heb niet meer problemen gehad met GW dan met msc, maar ik doe mijn faceups zelf en als ik ze zat ben doe ik ze overnieuw
ik heb trouwens ook gehoord dat GW sealer en testors practisch hetzelfde is maar met een ander label...
GW heeft gewoon een ruwere textuur dan msc, daarom pakt het dingen beter op
-
witchy_willie
- SD

- Amber-kyou
- Moderator

Het is niet echt 'schadelijk' je kan 't gewoon gebruiken, alleen 't zorg voor een soort vage bruine 'vlekken'.. en dat is minder mooi. en overtijd ziet je doll eruit alsof ze in de zon heeft liggen bakken op spanje.. ze worden gewoon 'tan' en niet mooi. Mijn doll heeft er nog nooit problemen mee gehad, ze is niet gesmolten tenminste.Heeft iemand hier meer duidelijkheid over?
Gw sealer is bij mij i de buurt makkelijker te krijgen, maar ik wil nu wel weten of het nu schadelijk is of niet,
ik gebruik al sinds het begin games workshop sealer
en het is bij mij niet meer verkleurd dan MSC, misschien gaat ie iets minder lang mee, maar ik merk weinig verschil
het verschil zit hem erin dat de selaer van games workshop grover is dan MSC waardoor dingen eerder blijven "plakken"
maar dat kan ook een voordeel zijn, ik vindt msc soms te weinig grip hebben en het wordt sneller te vol
en als je het echt op de goede manier opspuit zou je er geen problemen mee moeten hebben
goede manier: minstens 30 cm van het object houden(je wilt het object in de nevel houden niet in de spray), niet in 1 keer 1 dikke laag(geld voor alle sealers), lagen goed laten drogen(en zoiezo niet te veel lagen, hoe meer lagen je gebruikt hoe sneller het gaat glimmen, geld voor alle sealers), bus goed schudden voor gebruik en het te bespuiten object niet stil houden maar draaien ed, (zolang ie maar niet stil staat)
maar het is zeker niet schadelijk
en het is bij mij niet meer verkleurd dan MSC, misschien gaat ie iets minder lang mee, maar ik merk weinig verschil
het verschil zit hem erin dat de selaer van games workshop grover is dan MSC waardoor dingen eerder blijven "plakken"
maar dat kan ook een voordeel zijn, ik vindt msc soms te weinig grip hebben en het wordt sneller te vol
en als je het echt op de goede manier opspuit zou je er geen problemen mee moeten hebben
goede manier: minstens 30 cm van het object houden(je wilt het object in de nevel houden niet in de spray), niet in 1 keer 1 dikke laag(geld voor alle sealers), lagen goed laten drogen(en zoiezo niet te veel lagen, hoe meer lagen je gebruikt hoe sneller het gaat glimmen, geld voor alle sealers), bus goed schudden voor gebruik en het te bespuiten object niet stil houden maar draaien ed, (zolang ie maar niet stil staat)
maar het is zeker niet schadelijk
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."
mm ik heb er nooit echt problemen mee gehad, maar ik hou t zowieso liever bij MSC. beter zeker zijn dan twijfelen. lijkt me.
Maar idd wat ezzora zegt, zolang je het goed doet krijg je er geen problemen mee.
Maar idd wat ezzora zegt, zolang je het goed doet krijg je er geen problemen mee.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
-
witchy_willie
- SD