Paypal

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

MagicalYume
SD16
SD16

Paypal

Postby MagicalYume » 01 Oct 2009 16:02

Ik weet nief of dit onderwerp er al staat maar heb echt even een dringende vraag.

Zoals de meeste weten bestel een kurumi via den of angels, maar zij wil dat ik het betaal via personal paypal betaal en dan als gift of owed costs. Ik vraag me af of je dan wel verzekerd bent. Bijvoorbeeld, als het pakketje niet aankomt of dat het kwijt geraakt is en dat ik dan gewoon mijn geld terug kan krijgen of juist niet.

xx Yume :)
Image

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 01 Oct 2009 16:28

Nee, je bent dan niet verzekerd. Tenminste niet bij de gift. Eigenlijk wil Paypal ook niet hebben dat de Gift optie voor commerciële doeleinde wordt gebruikt. Als ze er achter komen, kan je account gesloten worden. Dus mocht er iets misgaan...

Owned cost, ik gok dat ze bedoeld dat je de paypal fees betaald? Zover ik weet kan dit bij creditcards, heb alleen de functie nog niet gevonden. Maar je kan de fees extra op het bedrag bij doen.

MagicalYume
SD16
SD16

Postby MagicalYume » 01 Oct 2009 16:32

jah klopt zij had het ook over fees.. Maarja ik toch maar voor de goederen en zal voor fees dan zelf betalen aangezien zij dat liever niet wilXD Maar bedankt voor je antwoord, heb er erg veel aan : <3
Image

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 01 Oct 2009 20:41

een verkoper MAG NIET eisen of vragen dat de koper de fees betaald

het zijn verkopers kosten en als je ze terug wilt hebben dan moet je dat van te voren maar in je prijs berekenen

MagicalYume
SD16
SD16

Postby MagicalYume » 02 Oct 2009 08:24

Ze eist het niet van mij, maar wil het zelf wel graagXD Maar ik kan haar vertrouwen maar ik vertrouw de post niet meer zo goedXD ...........
Image

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 02 Oct 2009 11:30

had ze in der verkoop post aangegeven dat de koper paypal fees moest betalen?
anders kan je gewoon melden dat ze der eerder mee had moeten komen, en hoef je de fees niet te betalen, das dan gewoon haar probleem

en zeker NOOIT betalen met gift functie, alleen als het echt inderdaad een geschenk is

MagicalYume
SD16
SD16

Postby MagicalYume » 02 Oct 2009 12:02

jah, ze had het erbij staan.... ze heeft ook een doll gestuurd naar Clockworkangel, bij haar is ook alles goed aangekomen. en de fees zijn ernorm veel geldXD Maar goed dat je het zegt :)
Image

saybia
YoSD
YoSD

Postby saybia » 07 Dec 2009 21:25

weet iemand hier wanneer paypal fees aanrekent want toen ik een voorschot betaalde aan Anita moest ze geen fees betalen al hadden we wel verwacht van wel ?

Is het iets regionaal ? of vanaf een bepaald bedrag ? Want toen ik eens voor 10 euro oogjes verkocht moest ik wel fees afstaan, ik vind het redelijk verwarrend kent iemand de exacte redenering rond de fees ?

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 07 Dec 2009 22:33

maar toen ik het bedrag overschreef van mijn paypal naar bankrekening
moest ik wel een euro betalen of heeft dat weer niks met fees te maken?

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 07 Dec 2009 22:58

Dit staat er op paypal zelf: https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... es-outside

Oftewel: als je geld betaalt als een zakelijke transactie (dus in het tabblaadje "zakelijk") kost het je niks, als je van een zakelijke transactie geld ontvangt betaal je een percentage afhankelijk van hoe groot het bedrag is, plus 0,35 euro (transactiekosten?)

Als je geld betaalt of ontvangt als privetransactie is dat gratis als je je paypalsaldo of bankrekening gebruikt, anders (met creditcard dus) moet je voor zowel betalen als ontvangen een percentage afhankelijk van de hoogte van het bedrag betalen, plus weer die 0,35 euro.

Hopelijk maakt dat het duidelijker^^.

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 07 Dec 2009 23:02

Edit: Shuri was me voor :)

@anita: Nee, dat heeft niets met de betaling fees te maken. De 1 euro geld voor als je geld van je Paypal terug op je bank wilt storten en het bedrag onder de 100 euro is. Daar boven is het gratis.

Op de vraag van Saybia. Als je een personal account hebt, dan is het gratis van personal naar personal als je met bankrekening of geld op je paypal overmaakt. Met creditcard zit altijd een fee op.

Tenzij je een zakelijk/premier account hebt, dan betaalt de ontvanger wel overal fees op.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”