Oké ik heb een heel lief ontwerp voor een kerst jurkje maar weet niet goed hoe die witte pluizig stof heet. Het is geen fur stof en ik kan er niet op komen hoe het ook alweer heet. Als de marktkoop meneer het niet heeft moet ik weten welke stof ik vragen moet voor als ie de volgende keer komt dan kan ie het meenemen.
Mijn andere vraag is hoe zetten jullie deze witte stof op het jurkje? Gewoon met het naaimachine of beter met wat hobby lijm?
Kerst jurkje, hoe te maken? (Heb hulp nodig)
Moderator: Café Mods
-
kimichan84
- Hound

-
dreamfairy
- *Puppetmaster*

Pluch lijkt mij. Dat heb je in lang en kort harig als ik zo even op internet speur. De stof die ze ook gebruiken voor knuffelbeesten. Nepbont of harige stof dus.
Ik dacht alleen dat fur het zelfde was als pluch, en dat fur dus alleen de engelse benaming was.
Maar goed, ik ben niet thuis in stoffen.
Ik dacht alleen dat fur het zelfde was als pluch, en dat fur dus alleen de engelse benaming was.
Maar goed, ik ben niet thuis in stoffen.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
-
ShuriTigerH
- Sabik

-
BlackDragon
- Sabik

Het klinkt inderdaad alsof je het hebt over pluche of nepbont. Heb je anders eenf oto van iets dat lijkt op wat je nodig hebt?
Over dat uitrekken van de stof: als je bang bent dat je last gaat krijgen van het uitrekken van de stof tijdens het naaien met de naaimachine, kan je met de hand eerst even de stof vastrijgen. (Met een eenvoudig stiksteekje dat er een beetje zo uit ziet: - - - - - Lastig uitleggen ^_^; )Het is wat extra werk, maar het werkt net iets beter dan spelden en zo'n jurkje is al zo klein. Omdat je de rijgdraag niet afhecht kan je die na afloop er zo weer uit trekken en dan ziet niemand er nog wat van.
Over dat uitrekken van de stof: als je bang bent dat je last gaat krijgen van het uitrekken van de stof tijdens het naaien met de naaimachine, kan je met de hand eerst even de stof vastrijgen. (Met een eenvoudig stiksteekje dat er een beetje zo uit ziet: - - - - - Lastig uitleggen ^_^; )Het is wat extra werk, maar het werkt net iets beter dan spelden en zo'n jurkje is al zo klein. Omdat je de rijgdraag niet afhecht kan je die na afloop er zo weer uit trekken en dan ziet niemand er nog wat van.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.