Kleding voorkeur

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Amaris
Hound
Hound

Kleding voorkeur

Postby Amaris » 14 Dec 2009 18:26

Na lang uitstellen ben ik nu echt bezig met commission shopjes op te zetten.
Te beginnen met Amaranthe, en ben nu ook bezig met doll kleding.

Maar nu stuitte ik op het volgende probleem:

Wat moet ik maken?

Ik ben gaan snuffelen op de dollsites en ik vond erg veel lolita achtige dingen terug.
Persoonlijk vind ik dit mooi, maar geen van mijn dolls draagt dit soort spul. En begon ik dus benieuwd te worden of er niet nog meer mensen zijn met dit 'probleem'. Dat er dingen zijn die je zou willen kopen voor je doll maar dat die er gewoonweg niet zijn.

Dus vroeg ik me af of ik niet wat hulp kan krijgen vanuit onze geweldige community hiervoor XD

Dus mijn vraag luid:

Welke kleding zou jij graag zien?
Wat zou jij graag willen hebben voor je doll (Wat je nergens vinden kan)?

Over het algemeen kan het me niet gek genoeg zijn. Van lingerie tot yetipakken. Ik ben nieuwsgierig waar jullie voorkeur naar uit gaat.

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 14 Dec 2009 18:41

Ik houd zelf van wat apparte kleding. Zo vind ik het zonde dat er wienig steampunkachtige kleding voor mannen in msd formaat te vinden is. Of gewoon een mooi galagewaad. Zelf ben ik van plan ook eens te gaan werken aan lingerie voor mijn sd meisje. Ik heb nergens echt onderbroekjes die ik goed voor haar vind. het zijn allemaal het zelfde soort onderbroekje in een ander stofje.
Image

Manuki
MSD
MSD

Postby Manuki » 14 Dec 2009 18:57

Ik vind aparte kleding ook 't mooiste..
Erg kleurrijk, punk-achtig, cyber-gothic maar ook hip-hop kleding..
Jammer dat 't altijd zo moeilijk te vinden is..
Image
@Home : Billie Minifeé Shiwoo.
Home : Tommie Minifée El.

Tamara
SD
SD

Postby Tamara » 14 Dec 2009 19:46

Ik krijg binnenkort een tiny binnen en ik houd persoonlijk erg veel van lolita, maar een echt mooi lolita jurkje voor een tiny is lastig te vinden want alles is al snel msd formaat omdat daar de details makkelijker voor zijn. Daarnaast hou ik erg veel van kleuren en vrolijke kleding.
At home: Alice (LTF Bisou) Amy (MNF Miyu)

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 14 Dec 2009 19:51

Ik wil graag wat meer mode bewuste kleding zien! Dus truitjes, broeken, jurkjes die je ook in onder andere Zara shops tegen komt, maar ook in een H&M ofzo

Zoekt plaatjes ......

Image

Maar ook tiny kleding zonder kantjes en tirlantijntjes aan

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 14 Dec 2009 19:56

Steampunk! En ook enorm zeker weten FRUITS-STYLE! Dat laatste zie ik echt nergens =3= en steampunk.. mja.. niks moois ALS ik het al vind. I would adore you if you could make these stuffies xD.
Finishing: 7 outfit, 3 wig, 5 shoes, 4 eyes, 1 face, 6 acc, 1 body, 2 cap/putty.

Dark
YoSD
YoSD

Postby Dark » 14 Dec 2009 20:05

Hmmm, om even terug te grijpen op je "probleem" Amaris.
Ik denk dat je het beste zelf eerst grondig onderzoek kan doen naar wat er zoal overal al op de markt is en om voor je vooraad kleertjes andere dingen te maken wat wel relatief neutraal en erg toegankelijk is.
Dan kan je gewoon voor de echt aparte dingen in opdracht te werken.
Op die manier heb je wel al het éénenander om te laten zien en als je dan een opdracht hebt gedaan kan je ook daarvan foto's plaatsen om de creatieve geest te kietelen ;)
Ik heb geen Doll nodig m'n poppetje leeft al met me samen.

Roeleines
SD
SD

Postby Roeleines » 14 Dec 2009 20:09

Alles behalve lolita. l3 Zie er te weinig variatie in.
Hoewel casual en victoriaans (met moderne invloeden) wel wordt verkocht is premade nooit naar m'n zin. ;3
En ik houd van mooi afgewerkt en gedetailleerd, oh en slimfit, ik houd niet van zakkige kleding. ;3 Kwaliteit boven alles. ;D

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 14 Dec 2009 20:28

Oeh, rococo en Gouden Eeuw kleding :) maar dat is mijn persoonlijke smaak ;)
Waarschijnlijk is daar geen brede markt voor.

Angel
SD13
SD13

Postby Angel » 14 Dec 2009 20:31

Mijn smaak voor dolls is Emo/Scene achtig xD
*UCHE*dat zie je ook wel aan Emily*UCHE*
en die schooloutfits uit andere landen =3

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 14 Dec 2009 20:48

Ik zie het al, veel verscheidenheid XD

Wat Dark zegt klinkt wel goed.

Hexjes voorbeelden komen als geroepen, want ik was dus al bezig met casual outfits, dus dat komt goed uit.
Daarbij heb ik een voorkeur voor alternatief dus dat hoor ik ook veel.

Maar misschien moet ik eens kijken om inderdaad casual en 'gangbare' dingen te maken en dan de meer alternatieve dingen op commissie basis.

En dan misschien limited outfits zoals de rococo en fruits-style pre-made voor de liefhebbers ;)

Laat vooral nog meer voorbeelden zien wat er meer moet komen, ik denk dat het ook inspirerend kan werken voor andere dollowners die er nog niet uit zijn wat ze willen voor hun dolls XD

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 14 Dec 2009 21:23

Nou fruits style.. je weet 't he ;) http://misseccles.files.wordpress.com/2 ... orer48.jpg Zoiets enzo, vind ik altijd heerlijk rommelig en adorable. Hoeft niet perse zo druk though. Je zou zulke kledingstukjes apart kunnen maken, en dan mix-n-matchen, AKA nog meer keus voor de koper! Dan kun je dus ook fel gekleurde shirtjes doen bijvoorbeeld en een casual pants, ipv helemaal fruits en heel 'opvallend'. Kan ook bij rokken en jurken enzo evt :B.

x3 Maar dat is alleen wat ik leuk zou vinden hehe, mix-n-match.
Finishing: 7 outfit, 3 wig, 5 shoes, 4 eyes, 1 face, 6 acc, 1 body, 2 cap/putty.

Tamara
SD
SD

Postby Tamara » 14 Dec 2009 22:00

Jaaa das idd ook heel cute!

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 14 Dec 2009 22:09

Dat wordt aardbeien stof halen zie ik al lol!

Tamara
SD
SD

Postby Tamara » 14 Dec 2009 22:16

Ja heel erg sweet lolita met een klok rok *ziet van alles voor zich*

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”