MINDER volume graag?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

ixupi
MSD
MSD

MINDER volume graag?

Postby ixupi » 29 Dec 2009 21:28

Ik heb een nieuw monique pruikje voor Fable (dus geen fur), maar het staat hem een beetje raar en volgensmij komt het door zijn shampoo xD Het pruikje is extreem fluffy op de bovenkant en krijg het niet plat met haarspray. Iemand tips?
Moet ik knippen in een laag eronder? Wassen met iets? :/
At Home: Fable (CD Om), Kurt (RS Gang), Trevor (DZ Reiko boy)

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 29 Dec 2009 22:46

Je zou aan de slag kunnen gaan met warm water *net niet kokend* Hierdoor kun je het hele pruikje in model brengen en dus delen die te bol staan weer stijl maken enz.

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 30 Dec 2009 00:47

Mijn eigen pruiken (van kanakalon, dus professionele japanse pruikenfiber) stijl ik met net niet kokend water inderdaad. Dit giet ik eroverheen en zo neemt het krul en volume weg.
Alleen... krijg je dat er ook niet meer echt in terug 8D
Niet zo makkelijk in ieder geval.

Dit giet ik eroverheen terwijl mijn pruik op een wigstand staat (gebruik niet je doll hiervoor uiteraard :P) En kijk onwijs goed uit voor je handen.

Als je een bepaalde vorm wilt hebben kun je deze methode ook gebruiken. Krulspeld erin en dan heet water eroverheen doet wonderen.
Stijlen werkt hetzelfde. Je kan het tussendoor een keer gladkammen en nogmaals het water eroverheen doen als het erg bouncy enzo is.

http://www.pettingzoowigs.com/wigtutori ... ening.html

Zij is professional, een Wig Goddess XD Ik zou zeggen, probeer het uit.

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 30 Dec 2009 09:16

Naast de methodes van hierboven kan je ook een stoomreiniger gebruiken.
Als je dan iets hebt om het pruikje overheen te doen (hoeft geen wigstand te zijn, een flesje verzwaard met zand werkt ook) dan hang je die eroverheen en met een kam, kam je zachtjes de haartjes strak naar beneden en met de stoom van de stoomreiniger spuit je op het pruikje. De stoom werkt net als (net-niet)kokend water: je kunt er pruikjes mee stylen die niet heat resistent zijn.

Wat je ook kan doen is een beetje water op het pruikje doen. Hoeft niet warm te zijn, koud kan ook. Waardoor het een beetje wat platter ligt.
En dan van een afstandje voorzichtig föhnen. Niet te dicht bij en ook goed je föhn heen en weer bewegen, zodat het wel een beetje warm wordt, maar je niet de haartjes verschroeit.

Haarspray werkt trouwens niet omdat je pruikje van synthetisch kanekalon is.. Daar werken haarproducten zoals haarspray en mensen-shampoo niet op. ;)
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

ixupi
MSD
MSD

Postby ixupi » 30 Dec 2009 11:13

Ahaa :D
Ik heb vanmiddag wat te doen. Bedankt allemaal, ik laat weten hoe het gegaan is.

ixupi
MSD
MSD

Postby ixupi » 30 Dec 2009 12:56

Jup, heet water heeft gewerkt ^^ Zo ziet 'ie er stukken beter uit. Thanks! <3

Return to “Vragen en tips”