Ik wil dus zelf een face up gaan proberen te maken. Ik heb een aantal videos bekeken en een van de dingen die veel gebruikt worden zijn van die soft pastels. Vierkante blokken pastel krijt ziet het er naar uit.
Nou ben ik zelf al 2 weken aan het zoeken en ik krijg alleen maar olie pastels. Ik weet dat die dus slecht zijn voor je BJD's gezichtje dus ik hoop dat er hier iemand is die misschien weet bij welke winkel ik ze krijgen kan. Vanwegen mijn vervoer's problemen of beter het niet bestaan van mijn eigen vervoer ben ik met name aangewezen op winkels in Rotterdam (Zuid-plein of beurs. Pipos heeft het niet die heeft alleen olie verf) of op het internet. Ik hoop dus dat iemand me kan vertellen waar ze hun pastels hiervoor vandaan hebben dan kan ik mogelijk via het internet eraan komen. De meeste winkels hebben tegenwoordig hun eigen site of in ieder geval een nummer waar je ze bereiken kunt om te bestellen.
Soft pastels (voor face-up)
Moderator: Café Mods
-
kimichan84
- Hound

Soft pastels (voor face-up)
Mijn nieuw forum! http://www.kimsabjdforum.proboards.com
-
kimichan84
- Hound

Olie verf verkoopt beter zeggen ze bij pipos. Ik kom er ook niet graag ze zijn ontzettend onvriendelijk of laten je uren wachten met je vraag. Onze hobbie zaak op het eiland is een eigen eigenaar. Die heeft er wel van rembrant maar dan ben ik gelijk 120 euro kwijt voor 45 krijtjes... bij think pink had ik trouwens gekeken maar pastels stonden er niet bij.
-
BlackDragon
- Sabik

-
psychopatti
- YoSD

Als je naar Van Beek of Harolds gaat (in de buurt van Blaak zitten die, geloof op de hoogstraat)
daar kun je ze op zeker kopen, waarschijnlijk zelfs per stuk. Dan kan je precies de kleuren kopen die je nodig hebt.
het voelt aan als een soort stoepkrijt, zo droog
daar kun je ze op zeker kopen, waarschijnlijk zelfs per stuk. Dan kan je precies de kleuren kopen die je nodig hebt.
het voelt aan als een soort stoepkrijt, zo droog
All you dyslexics, sell your soul to Santa!
ik quote mezelf even uit het andere topic dat je net hieronder heb staan
dus ruime keuze
adressen kan je opzoeken via de sites, en ze zijn redelijk makkelijk te vinden (Harolds net wat makkelijker dan Van Beek, omdat Van Beek wat meer uit de winkelroute ligt)
ik weet 100% zeker dat ze daar ruime selectie van pastels hebben, zowel in sets(kleine en grote sets) als los, en van verschillende merkenin rotterdam centrum zitten in ieder geval Harolds en Van Beek, beide hebben veel schilder spullen(en pastel)
ze zitten voorbij de markt bij de bieb/station blaak, weg van de winkelstraat
http://www.vanbeekart.nl/
http://www.harolds.nl/
pipoos zou ik afraden, zijn vaak veels te duur in vergelijking met andere winkels, eventueel kan je bij de gamesworkshop langsgaan voor kwasten
dus ruime keuze
adressen kan je opzoeken via de sites, en ze zijn redelijk makkelijk te vinden (Harolds net wat makkelijker dan Van Beek, omdat Van Beek wat meer uit de winkelroute ligt)
-
Space-puppy
- YoSD

Ik heb zelf rembrand (soft) pastels gebruikt. Dit is wel een A merk voor kunstenaarsbenodigdheden, maar je zou ook goedkopere kunnen vinden. Ik weet niet of je een V en D in de buurt hebt, maar deze verkopen ook schildersspullen en daar moeten ze dan ook bij liggen (in utrecht tenminste wel). Ze zijn ook in kleinere doosjes verkrijgbaar. Oliepastels zijn absoluut niet geschikt voor faceups, want het is te vettig. Waarschijnlijk dacht die vrouw in de winkel dat je het op papier wilde gebruiken, maar voor dolls absoluut ongeschikt!
Daarnaast heb je een heel klein en dun kwastje nodig en een wat bredere, wat alcohol om eventueel schoon te maken en tandenstokers mocht je wipers willen vastplakken. En ik raad mister super clear aan voor de laagjes aan te brengen over je pastel. Gebruik wel een mondkapje, want dat spul is heel giftig om in te ademen. Oh ja, bijna vergeten; een kneedgum is ontzettend handig mocht je mis gaan met je pastel. Ik ben heel benieuwd trouwens!!!
Daarnaast heb je een heel klein en dun kwastje nodig en een wat bredere, wat alcohol om eventueel schoon te maken en tandenstokers mocht je wipers willen vastplakken. En ik raad mister super clear aan voor de laagjes aan te brengen over je pastel. Gebruik wel een mondkapje, want dat spul is heel giftig om in te ademen. Oh ja, bijna vergeten; een kneedgum is ontzettend handig mocht je mis gaan met je pastel. Ik ben heel benieuwd trouwens!!!
-
kimichan84
- Hound

We hebben wel een v&d maar das een kleintje dus ik weet niet of ze het daar hebben. Ik kan wel in Rotterdam kijken.
Die van Pipos verkoopt meer olieverf omdat dat vaker gebruikt wordt. Ball Jointed dolls had ze zelfs nog nooit van gehoord. >>
Een mondkapje gebruik ik zowiezo want ik ben astmatisch dus moet ik die altijd op bij spuitbussen.
Die van Pipos verkoopt meer olieverf omdat dat vaker gebruikt wordt. Ball Jointed dolls had ze zelfs nog nooit van gehoord. >>
Een mondkapje gebruik ik zowiezo want ik ben astmatisch dus moet ik die altijd op bij spuitbussen.
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”