Zoeken op Yahoo Japan

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

LunarReverie
Sabik
Sabik

Zoeken op Yahoo Japan

Postby LunarReverie » 03 Feb 2008 11:16

Hoe kun je een goede search doen op Yahoo Japan? Als je engelse letters gebruikt, krijg je natuurlijk ontzettend weinig resultaten, maar als je bijv. via Crescent Shop zoekt, krijg je er ook helemaal niet zo veel.

Via de Super Dollfie Database kun je per doll zoeken, maar dan vindt je nog niet alles :(

Weet iemand hier meer van?

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 03 Feb 2008 12:03

De enige manier die ik weet en die ik gebruik is naar DoA gaan ->Links out forum->Yahoo Japan Auction Links thread. Daar staat ook een thread over hoe te zoeken op Y!J en met welke zoektermen, maar daar heb ik nog niet ingekeken aangezien in de Yahoo Japan Auction links thread alles lekker al bij elkaar staat (note to self: zo gauw DoA er weer is, toch maar even die zoektermen in een wordbestandje plakken, dat scheelt als DoA weer plat mocht gaan). Je vindt dan wel ontzettend veel. Zo heb ik Miri's hoofdje gevonden.

Overigens als je op een Engels woord zoekt, bijv Dollfie (je kunt trouwens veel beter zoeken op SD13, al krijg je er dan om de een of andere reden een bende Yugioh(?) kaartenveilingen doorheen) kun je ook op een van de auctions klikken en dan een van de in blauw gedrukte woorden met de pijltjes ertussen copyen en pasten in je zoekvenster. Dat zijn namelijk de categorieen waarin je zoekt, dus veiling>hobby>poppen&beren>super dollfie>SD13/kleding/hoofden/enz. . In het zoekvenster van Crescent kun je de pagina laten vertalen, dan kun je wat beter zien welke woorden je moet hebben. Maar japanners doen wel ontzettend moeilijk met verjapaniseren van engelse woorden en de vertaler van Crescent ook (auction wordt orcsho bijvoorbeeld).

Toen ik nog naar Piccolo (van Dragonball) Dragonball dingen zocht op Yahoo deed ik altijd moeilijk: Dragonball invullen, auction aanklikken, japanse woord opzoeken, copy&paste, nog een keer zoeken, japanse woord voor Piccolo copy&pasten en bij vorige zoekterm zetten en voila. Maar toen wist ik welk japans woord ik moest hebben, dat scheelt nogal wat.

Succes!

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 03 Feb 2008 12:54

Okee! Hartstikke bedankt :D

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”