pakket verdwenen ?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Anita
SD13
SD13

pakket verdwenen ?

Postby Anita » 28 Jan 2010 15:38

ik heb tien dagen geleden een pakket met een doll erin naar de uk gestuurd'
met internationaal pakket plus
nu is het pakket nog steeds niet aangekomen
als ik de code invoer kom ik niet verder als zending verzonden naar land van bestemming en meer informatie is er niet dit is inmiddels dus al tien dagen geleden
nu heeft de koper informatie gevraagd bij parcel post en daar zeggen ze dat het pakket nog gewoon in nederland is
nu heb ik met TNT gebeld en deze meneer zegt mij dat de kode niet na te gaan is omdat ze geen afspraken hebben gemaakt met buitenlandse postkantoren maar ik dacht dat dat juist wel zo was met een inernationaal plus plakket maar volgens hem niet dus
nu krijg ik een navraag formulier toegestuurd maar dat onderzoek kan wel drie maanden duren zei hij
kan ik nou veder niets ondernemen?
ik snap er helemaal geen laars meer van
pakket kan toch niet zomaar verdwijnen

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 28 Jan 2010 17:19

Het kan zijn dat ze daar hetzelfde probleem hebben als wij hier, namelijk dat pakketten bij douane/inklaring belanden en daar onnodig lang blijven liggen en/of niet ingescand worden. ik heb tenminste gehoord op DoA dat de Engelse douane de laatste tijd erg langzaam is en nu ook pakketten van binnen de EU probeert te belasten (en ik zie nu dat ze het daar ook over deze transactie hebben, slome douane is het dus blijkbaar niet, zucht). Als je met Internationaal Pakket Plus verzonden hebt dan moet dat pakket binnen de hele EU te traceren zijn en anders moet je de waarde gewoon terug kunnen krijgen, IPP pakketten zijn standaard tot 500 euro verzekerd, daar betaal je die hoge verzendkosten voor=_=. Ik weet helaas niet wat je precies zou kunnen doen, maar als ik jou was zou ik nog eens aan de telefoon gaan hangen en gewoon koppig blijven volhouden dat ze het pakket moeten zoeken of anders je geld moeten teruggeven. Welk nummer van TNT had je gebeld, gewoon de klantenservice of iets anders? En dit is misschien een stomme vraag, maar zeker weten dat het niet per ongeluk retour afzender is gegaan? Ik heb eens een pakje naar de VS gestuurd dat maar niet aankwam, dat bleek uiteindelijk weer naar mij teruggestuurd te zijn vanwege een fout in het adres. Maar dat zou je toch moeten kunnen nagaan via de tracking...
Last edited by ShuriTigerH on 28 Jan 2010 17:24, edited 1 time in total.

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 28 Jan 2010 17:20

Ik geloof dat je bij de TNT een meneer te pakken hebt gehad die er niet zo veel vanaf weet.

Je zou het nog eens kunnen proberen om te bellen.

Wat je ook kan doen, is een klachtenformulier invullen op de TNT website (moet je zelf even zoeken waar die is), en daar ook je pakket code bij invoeren en zeggen dat het pakket dus nog steeds niet is aangekomen, na 10 dagen.
Volgens de tnt website zou je pakket binnen 2 tot 4 werkdagen aangekomen moeten zijn, dus dit is wel belachelijk. En als hij niet bezorgbaar is, zou die teruggestuurd moeten zijn.

Bij de klachtenformulieren van de TNT is mijn ervaring dat je daarna via mail of telefonisch wordt benaderd over je klacht. Dus ze nemen je klacht (wat het ook mag zijn) echt serieus.
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 28 Jan 2010 17:37

bedankt!
het was een 0900 0570 nummer
en daar kon je speciaal voor pakketten naar het buitenland vragen
maar hij blijft staan op zending verzonden naar land van bestemming en verder niks
ik had al gekeken op de tnt site maar als ik klik op navraag forumulier invullen
krijg ik een blanco pagina
wat een gedoe allemaal
de koper wil dat ik nu al het geld ga terugvragen
maar weet niet of dat al zo snel kan na tien dagen

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 28 Jan 2010 18:31

linkje
En dit klachtenformulier, lukt het om die in te vullen?[/url]
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 28 Jan 2010 19:22

ja deze kan ik wel invullen
maar dat is niet de goede
dat gaat over of je je post wel of niet ontvangt of over de bezorger
denk dat dit alleen voor je eigen post in nederland is

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 28 Jan 2010 21:02

Mij lijkt het sowieso verstanding om dat navraag formulier in te vullen. Dan word het onderzoek alvast gestart. En af en toe bellen of mailen of ze al iets weten kan waarschijnlijk ook geen kwaad.
Image

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 29 Jan 2010 15:41

ik heb vandaag het navraag formulier ingevuld
en nog een keertje gebeld
en wat blijkt nu
bij de post hier hebben ze de verkeerde sticker erop geplakt
met een kode voor internationale pakketten en niet een sticker voor een eu pakket want de uk valt onder de eu
nu is dus mischien het pakket wel meegegaan naar de engelse douane net als de internationale pakketten
we gaan verder zoeken
maar wel handig weer van de tnt :angry:

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 29 Jan 2010 16:33

Dat is zeker handig van de postkantoor :puccadoh:
Maar hopenlijk weten ze nu sneller waar het gebleven is. Hopenlijk duikt het pakket snel op.
Image

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 29 Jan 2010 21:44

ik hoop het ook
de koper is erg ongeduldig en wil al haar geld terugvragen bij paypal en de post
maarvolgens mij kan dat niet zonder dat er onderzoek naar het pakje is gedaan

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 29 Jan 2010 21:48

Als ze je de kans niet eens wil geven om het uit te zoeken, zou ik uitkijken.
De kans dat Paypal in haar voordeel zal oordelen zal niet zo snel zijn.

Wat ik begrijp is dat het pakketje wel gewoon onderweg is maar vertraging oploopt, dus paypal zal haar geld niet zo gauw teruggeven.

Ik zou haar vragen nog geduld te hebben omdat je het nog aan het uitzoeken bent en ze jou nu de kans ontneemt om het uit te zoeken. Ook zou ik het bonnetje inscannen/fotograveren van versturing en die aan haar sturen in geval ze je verdenkt niks opgestuurd te hebben (wat raar is aangezien de trackcode).
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 30 Jan 2010 19:42

ik ben een beetje boos
ze heeft al een geschil ingedient bij paypal
en nu is de 120$ al van mijn account afgehaald
ik heb haar geschreven dat ik dit niet eerlijk vind
het onderzoek is eigenlijk net opgestart
en mischien ligt het inderdaad wel per ongeluk bij de douane in the uk
ze geeft het helemaal de tijd niet
en wat als de doll nou over een tijdje wel aankomt?
ben ik nu en de doll kwijt en mijn geld,kan dat allemaal zomaar dan

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 30 Jan 2010 20:06

Oei dat is vervelen. Tja enige tips die ik zou kunnen geven neem contact op met paypal leg de situatie uit, stuur een scan of foto van het verzendbewijs mee. Als je een onderzoeksnummer hebt stuur die ook mee. stuur hun alles aan bewijs dat jij wel recht hebt op dat geld.

Daarnaast vind ik dat je zoiets best in haar feedback mag zeggen. Jij doet er alles aan om uit te zoeken wat er gebeurt is, en zij geeft jou de kans niet. ik denk dat toekomstige verkopers graag zouden willen weten dat hun koper erg ongeduldig is.
Image

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 30 Jan 2010 20:45

Blijkbaar komen jullie er onderling niet uit en als het een DoA transactie was, kun je nu een paging thread open in het problem transactions forum. Dat is niet alleen voor kopers maar ook voor verkopers, want vlak sommige kopers ook niet uit zoals je nu merkt.

Dat zou ik doen, naast een klacht indienen bij paypal. Je hebt tenslotte bewijzen van verzenden.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 30 Jan 2010 21:27

een paging topic is volgens mij alleen als de (ver)koper helemaal niets van zich laat horen
niet als er een probleem is met de transactie

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”