Wat te doen tegen WS vergeling?
Moderator: Café Mods
Wat te doen tegen WS vergeling?
Hoi Allemaal,
Ik heb Emily mijn mnf shushu nu een tijdje, e is een white skin, hiervoor was haar eigenaar Mikustar,
ik weet dat ze veel buiten is geweest, en vind ik dat ze heel erg vergeeld is, noujah, het is bijna groenachtig vind ik zelf
is er misschien iets wat ik hiertegen kan doen?
op doa kan ik niks vinden, of ik heb hier heel ver overheen gelezen --''
xo Angel
Ik heb Emily mijn mnf shushu nu een tijdje, e is een white skin, hiervoor was haar eigenaar Mikustar,
ik weet dat ze veel buiten is geweest, en vind ik dat ze heel erg vergeeld is, noujah, het is bijna groenachtig vind ik zelf
is er misschien iets wat ik hiertegen kan doen?
op doa kan ik niks vinden, of ik heb hier heel ver overheen gelezen --''
xo Angel
Persoonlijk vind ik zelf altijd dat WS dolls van luts/fairyland van zichzelf soms al wat groenig zijn.
Helaas valt er weinig aan te doen, alhoewel je het kan bleken volgens mij.
Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://www.denofangels.com/forums/showt ... p?t=173691
Helaas valt er weinig aan te doen, alhoewel je het kan bleken volgens mij.
Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://www.denofangels.com/forums/showt ... p?t=173691
Bovendien verkleuren ze altijd hoor, ook al bewaar je ze voortdurend in de doos en komen ze niet buiten.
Ik vermoed dat het een soort oxidatieproces is dat wellicht versnelt onder invloed van zonlicht, dat nu eenmaal warmte geeft (chemische reacties gaan sneller naarmate je de temperatuur opvoert (tot een bepaalde grens meestal)). Het kan tevens zo zijn dat UV-straling hierbij fungeert als katalysator (een middel om chemische reactie sneller en beter te laten verlopen).
Vergelen voorkom je niet. Als je je doll wil bleken, zou ik heel goed kijken wat je wil gaan doen en de gekozen methode eerst uittesten op een onderdeel wat je normaal niet ziet, bijvoorbeeld de headcap.
*edit* Ik heb die draad eens even doorgekeken en ik denk dat er nogal wat haken en ogen zitten aan dit bleken en dat het in feite alleen maar een tijdelijke oplossing heeft. Gebruik van peroxide (wat oxideren zelfs bevordert) kan er zelfs toe leiden dat je doll na bleken sneller vergeelt.
Mijn conclusie: begin er niet aan. Ik geniet van mijn dolls, neem ze mee naar meets, conventies en dus ook wel eens naar buiten(wel beschermd in draagdoek). Regelmatig schoonmaken kan ook een hoop schelen
Vergeling voorkomen wil simpelweg zeggen: vacuümverpakt bewaren :P
Ik vermoed dat het een soort oxidatieproces is dat wellicht versnelt onder invloed van zonlicht, dat nu eenmaal warmte geeft (chemische reacties gaan sneller naarmate je de temperatuur opvoert (tot een bepaalde grens meestal)). Het kan tevens zo zijn dat UV-straling hierbij fungeert als katalysator (een middel om chemische reactie sneller en beter te laten verlopen).
Vergelen voorkom je niet. Als je je doll wil bleken, zou ik heel goed kijken wat je wil gaan doen en de gekozen methode eerst uittesten op een onderdeel wat je normaal niet ziet, bijvoorbeeld de headcap.
*edit* Ik heb die draad eens even doorgekeken en ik denk dat er nogal wat haken en ogen zitten aan dit bleken en dat het in feite alleen maar een tijdelijke oplossing heeft. Gebruik van peroxide (wat oxideren zelfs bevordert) kan er zelfs toe leiden dat je doll na bleken sneller vergeelt.
Mijn conclusie: begin er niet aan. Ik geniet van mijn dolls, neem ze mee naar meets, conventies en dus ook wel eens naar buiten(wel beschermd in draagdoek). Regelmatig schoonmaken kan ook een hoop schelen
Vergeling voorkomen wil simpelweg zeggen: vacuümverpakt bewaren :P
- Amber-kyou
- Moderator

Vergelen kan ook komen door sealing dat verouderd en dus een geel/bruine tint aanneemt.
Een van mijn dolls die was vanuit te company gesealed (ook haar lichaam), en die werd na ongeveer een half jaar al vrij geel.. Omdat de sealing gewoon vies werd, en ook verkleurde omdat 't gewoon oud werd.. een mooie schropbeurt, en een nieuwe face-up later was ze weer als nieuw. Kijk dus ook even of haar lichaam gesealed is.
Een van mijn dolls die was vanuit te company gesealed (ook haar lichaam), en die werd na ongeveer een half jaar al vrij geel.. Omdat de sealing gewoon vies werd, en ook verkleurde omdat 't gewoon oud werd.. een mooie schropbeurt, en een nieuwe face-up later was ze weer als nieuw. Kijk dus ook even of haar lichaam gesealed is.
- Amber-kyou
- Moderator

Ja dat weet ik ook niet XD@Amber_kyou
even een dummy vraag: hoe kan ik zien of ze gesealed is?![]()
ook heb ik al geprobeert met een wonder spons maar zie niet veel verschil =(
Ik kon bij mijn doll chipjes zien in de sealing (van die kleine stukjes die los waren geraakt) en daaronder was 't véél lichter.
@Amber_Kyou
ghehe lijkt me ook niet echt dat je dat normaal zou kunnen zien,
ik zie als ik naar Emily's lichaam kijk niet echt lichtere plekken ofzo, dus vrees dat ik toch doormoet met een geel/groene white skin minifee
ik zou haar natuurlijk kunnen bleken, maar dan moet ze helemaal uit elkaar en dan opnieuw gestring worden, en haar hoofd kan niet anders moet haar face-up eraf
ghehe lijkt me ook niet echt dat je dat normaal zou kunnen zien,
ik zie als ik naar Emily's lichaam kijk niet echt lichtere plekken ofzo, dus vrees dat ik toch doormoet met een geel/groene white skin minifee
ik zou haar natuurlijk kunnen bleken, maar dan moet ze helemaal uit elkaar en dan opnieuw gestring worden, en haar hoofd kan niet anders moet haar face-up eraf
Kijk en Huiver ....
http://www.denofangels.com/forums/showt ... p?t=108556
Mijn cp juri is van 2005 en ziet er ook ietwat ziekelijk uit ....
http://www.denofangels.com/forums/showt ... p?t=108556
Mijn cp juri is van 2005 en ziet er ook ietwat ziekelijk uit ....
Carpe Diem
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”