Vergelen van Resin?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

aeryn
MSD
MSD

Vergelen van Resin?

Postby aeryn » 08 Feb 2008 16:20

Ik heb een vraagje over het materiaal waar de dolls uit gemaakt zijn, het resin, op de site van souldoll (MIRYU is zo schattig!!) kwam ik de volgende waarschuwing tegen:

2) The material of this doll, urethane, gradually changes its color to yellow as ages.
The material may change rapidly if the product is exposed to lights or heat for a long duration of time.
Keep it away from direct heat and light. Especially expose to the direct sun light may cause severe changes.
Use the tools for assembly and modification carefully.

Da's ff schrikken, of valt het in de praktijk wel mee? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop wat te horen,
Ik ga nu eerst Bobobie Sprite (vind haar oortjes zo leuk!) bestellen in het PINK, hoop dat ze niet vergeelt.

Groetjes Aeryn
Carpe Diem

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 08 Feb 2008 16:44

dolls kunnen idd vergelen, wat kun je er tegen doen, niet te veel je doll blootstellen aan zonlicht, tl buizen en blacklight.

iedere doll vergeelt wel al je der een paar jaar hebt, maar sommige vergelen weer heel snel ligt aan waat voorn resin het precies is, want iedere companie heeft zowat zijn eigen samenstellen resin.

ik heb mijn doll (bambicrony gun) nu een half jaar, maar ik heb haar 2ehands gekocht en ze is nu zonder my geloof ik bijna een jaar oud, en ze is niet vergeelt zover ik zie XD.
ik denk niet als je een roze doll hebt dat die vergeelt want die heeft al een kleur, maar dat weet ik niet zeker te zeggen
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

AntennaGirl
Hound
Hound

Postby AntennaGirl » 08 Feb 2008 16:54

Het schijnt dat gekleurde dolls van Bambicrony en dolls can french resin heel snel vergelen, maar ik heb er zelf geen dus dat vertel ik alleen op basis van wat ik heb gehoord!
Luca|Mayu|Zes|Nadi|Dandelion
AntennaGirl- What on earth? XD There's a tiny dildo in your dolls head.
~ChibiKitsune

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 08 Feb 2008 17:00

dolls vergelen idd, maar ik heb een hele oude (van voor 2002) en die heb ik opgeschuurd waarna ze weer haar oude kleurtje terughad het is dus alleen het buitenste laagje dat verkleurd. daatnaast heb ik Caelan al sinds 2002 hij is wel wat geler dan andere poppen, maar dat ziet er meer uit als bruin dan als echt geel, toen hij zijn face-up kwijt was begin vorig jaar zag je wel dat het resin onder de wenkbrauwen wat lichter was maar het was bijna niet te zien je moest echt goed kijken. en ik laat mijn poppen altijd in de woonkamer staan waar 's ochtends en een deel van de middag de zon vol op staat, ik zou me dus niet zo'n zorgen maken.

floor

Yera
Hound
Hound

Postby Yera » 08 Feb 2008 17:22

Het vergelen kan inderdaad voor komen maar ik heb mij laten vertellen dat dit vooral bij oudere dolls is.
Ik weet niet of ze het nog verkopen maar je hebt ook speciale MSC uv cut die je doll iets meer beschremt tegen zonlicht (tenminste ook dat heb ik mij laten vertellen) dus dat zou een extra bescherming kunnen zijn...
Wat je ook kan doen is op zoek gaan naar een bjdsize parasol :dance: oew cute
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

aeryn
MSD
MSD

Postby aeryn » 13 Feb 2008 18:07

tnx allemaal, zal dus wel meevallen! ga een roze abjd bestellen hoop dat ze roze blijft, ik wil niet eens weten hoe vergeeld roze eruit gaatzien!! behoorlijke ziekelijk denk ik !! :lol:
Carpe Diem

Elaisa
SD16
SD16

Postby Elaisa » 14 Feb 2008 11:33

hallo iedereen , ik had ook nog een vraagje over de UV/licht verkleuring

hoe zit dit met modificaties aan je doll? ik bedoel in dit geval aanpassingen als bjvoorbeeld toegevoegde elven oren. deze zullen in de regel toch van andere samenstelling zijn dan je doll.

is er iemand hier die ervring heeft met doll verkleuring in combinatie met modificaties? verkleurd dit ongelijk, blijft het mooi ect

alvast bedankt

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”