Hoeveel waard?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Draiki
SD13
SD13

Hoeveel waard?

Postby Draiki » 14 Mar 2010 16:51

Hallo :)

Ik maak al een tijdje kleren voor mijn dolls. Ik vraag mij alleen al een hele tijd af hoeveel ik voor de kleertjes zou kunnen vragen als ik ze zou verkopen. Of zou ik mezelf nog moeten verbeteren?

Ik laar hieronder een jasje dat ik pas heb gemaakt in detail zien, dit is ongeveer wel het mooiste wat ik op dit moment kan maken. Daarna laat ik nog wat losse foto's zien van outfits.

Wat informatie:
Ik ben absoluut geen pro in kleertjes maken. Ik gebruik geen eens patronen, ik kijk op internet hoe het patroon er ongeveer uit zou moeten zien en knip en speld dan een beetje tot het mijn doll zou moeten passen.
Ik heb ook geen naaimachine, alles is helemaal met de hand in elkaar gezet. Dit maakt de stiksels niet minder sterk, ik ben erg perfectionistisch en geduldig en naai alles heel fijntjes in elkaar. Er zit dus ook behoorlijk wat tijd in (!).

Hier wat foto's van het jasje. Hij is gemaakt voor mijn AE Mo, het oude slim lichaam. Het jasje is mooi geborduurd, alle naden zijn dubbel af gestikt en hij is helemaal gevoerd behalve in de mouwen. Ik heb de armgaten van de voering wel afgewerkt met stof zodat die niet gaat rafelen en stevig blijft. Ik heb er als laatste een mooi knoopje op gezet maar hij sluit eigenlijk met een druk knopje

Het jasje: (de foto's zijn een beetje overbelicht maar je kan het jasje nog goed zien)

Image
Image
Image

De voering:

Image

Het borduusel: Hier zie je ook de dubbel gestikte naden goed.

Image

Hier nog een verwijzing naar andere foto's met kleertjes die ik gemaakt heb:
http://bjdcafe.nl/viewtopic.php?t=3814
http://bjdcafe.nl/viewtopic.php?t=3490&highlight=

Ik zou dus vooral graag een prijs indicatie op het jasje krijgen. Dat geeft mij gewoon een beetje een idee van hoeveel mijn kleertjes waard kunnen zijn. Kritiek mag zeker ook.
Bedankt voor het kijken en nog meer bedankt als je mijn vraag beantwoord hebt^^

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 14 Mar 2010 18:31

hoi
als ik op de links klik kom ik weer op de hoofdpagina van het forum terecht

verder vind ik het jasje wat je gemaakt hebt erg mooi
heel mooi afgewerkt ook zeker als het allemaal op de hand is gemaakt
een prijs indiciatie vind ik wel erg moeilijk om te geven
denk dat het er ook aan ligt hoeveel uren je erinsteekt natuurlijk
maar vind de kwaliteit wel mooi genoeg om ook te kunnen verkopen

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 14 Mar 2010 18:45

Dankje Anita^^

Ik heb er best veel uur in gestoken... Vanwege het borduren vooral. Ik denk dat ik er grof gezegd 9-12 uur aan gewerkt heb. Best moeilijk te zeggen want ik werk er af en toe een middagje aan en hou dan de tijd natuurlijk niet bij.

Bij mij werken de linkjes trouwens wel... raar.

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 14 Mar 2010 21:30

wat raar
heb het nog een keer geprobeerd maar bij mij werkt het niet
ligt vast weer aan mijn laptop
heb nog even nagedacht over het bedrag
en ik denk zelf zo rond de 20/25 euro dat je ervoor kan vragen

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 14 Mar 2010 23:02

Qua prijs kom ik er zelf ook nooit uit, dus ik durf daar niets over te zeggen XD
Ga na hoeveel materiaal erin zit, hoeveel het je gekost heeft en hoeveel uur erin zit. Dan kun je wel een goede basis leggen voor een prijs.

Verder, tips, eens ff kijken...

Doorstikken. De punten van de jas zouden mooier vallen als het doorgestikt is.
Verder zou ik nog eens kijken naar de kraag, deze valt niet helemaal zoals het normaal zou vallen bij een store-bought jasje.
Het is wel een leuk model en de voering lijkt me er goed in te zitten. Dat is vaak iets dat ik mis bij zelfgemaakte dingen, de voering. Dus die heb je ;)

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 14 Mar 2010 23:32

Dankje Amaris^^

Hoe bedoel je precies met het doorstikken van de punten van de jas? Ik ben dus echt een naai noob, ik weet niet eens alle termen...
En dat van de kraag klopt ja, dat was dus een foutje omdat ik geen patronen gebruik maar zelf knutsel, dan komt soms opeens iets niet goed uit. Maar ik vond het wel leuk dat je het kraagje zo rechtop kon laten staan, heeft ook wel iets^^

Bedankt voor de tips en tops!

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 15 Mar 2010 00:18

Doorstikken is eigenlijk dat wat je al gedaan hebt langs de naden zo te zien. Dat je een stiksel maakt door en door. Dus door je stof aan de buitenkant en de voering aan de binnenkant. Dit zie dan dus aan beide kanten. Dan worden de vormen scherper en worden ze minder dik. Is dan ook steviger.

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 15 Mar 2010 08:37

Ok, dankje amaris :)

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 15 Mar 2010 19:17

Bump! Willen alsjeblieft meer mensen hun mening geven? Ben benieuwt naar wat mensen er van vinden :x al, 100 mensen hebben hebben de pagina bekeken en maar 2 geantwoord, dat is toch een beetje weinig ;)

ixupi
MSD
MSD

Postby ixupi » 15 Mar 2010 21:07

Oké vooruit, ik kom uit mijn donkere hoekje gekropen en zal je mijn mening geven. ;3

Ik vind dit jasje echt supermooi, het ontwerp is origineel, de borduursels zijn indrukwekkend. Ziet er professioneel uit, het enige is inderdaad wat Amaris zei de punten.

D'r heeft veel tijd en zorg ingezeten zie ik. Ik zou zeggen tussen €20 en €30 dus doe maar €25, lol. Ik zou 'm kopen.
At Home: Fable (CD Om), Kurt (RS Gang), Trevor (DZ Reiko boy)

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 15 Mar 2010 21:36

Dankje Ixupi :)

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 15 Mar 2010 21:40

Het ontwerp is origineel en mooi Dat vind ik echt een pluspunt. Voor handgemaakt zijn de naaisteekjes behoorlijk netjes. Ik ben het met Amaris eens wat betreft punten en kraag. Dat doet voor mij wel iets af aan het jasje..

Het partroon en de kleur van het borduursel is erg vrolijk en maakt het jasje zeker uniek. Ik had het wel graag te steekjes iets strakker gezien, maar het kan zijn dat je expres voor deze look heb gekozen en het kan een kwestie van smaak zijn.

Prijs vind ik moeilijk.... (maar goed ik ook vrij kritisch als het hier om gaat). Je uren krijg je er nooit uit met zulke dingen. Het beste is om te weten wat het waard is om het gewoon op de markt te zetten voor de prijs die je wilt en dan kijken hoe snel het verkoopt. Verkoop het super snel dan is je prijs kwaliteit verhouding scheef en kun je omhoog gaan, verkoop je het niet dan is het de andere kant op. Probeer het uit met de richtlijnen die je nu hebt zou ik zeggen.

Verder schreef je dat je het patroon verzint zo op de pop als het ware (hi, hi, zo werk ik dus ook met alles, erg leuk en verrassend wat er dan uit komt). Dat kan een groot probleem worden als je echt commissies omdat iedere doll weer anders is en iets wat op jou doll perfect past kan er dan weer niet uitzien op een andere doll.

Maar mooi jasje. Ben benieuwd naar je volgende werkje.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 15 Mar 2010 22:03

Dankje voor je feedback raafke ^^
Dat de steekjes niet zo strak zijn komt vooral door het goedkope draad dat ik gebruikt heb. Mijn materiaal is niet echt kwaliteits spull...

En dat over de commissies snap ik zeker, daarom wil ik ook geen commisies doen. Ik wil gewoon zelf leuke dingentjes maken en als ik ze niet gebruik door verkopen. Ik had op SA een tip gehad dat het makkelijker te verkopen kan zijn als ik full sets maak. Lijkt me erg leuk om te doen^^ Natuurlijk zal ik er dan bij vermelden hoe de proporties van je dol ongeveer zouden moeten zijn om het te passen... Zoals bij dit jasje, hij zit alleen strak rond de borst dus die mag dan niet groter zijn dan mijn AE Mo. Maar daar onder zit het jasje toch los dus dat maakt niet uit^^

nogmaals bedankt!

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 16 Mar 2010 16:55

ik weet niet of fullsets zo veel beter zouden verkopen

als ik een fullset zie en ik vindt het jasje bijvoorbeeld leuk maar de broek niets dan ga ik die set niet kopen
en sommige dingen zit wat meer rek in zeg maar, waardoor het meerdere dolls zou passen, terwijl anderen echt specifiek bij 1 type doll passen
plus fullsets = meestal duurder = schrikt eerder mensen af

ik moet zeggen dat ik het eens ben met de eerder gegeven kritiek, en inderdaad het gaat nu eigenlijk alleen goed passen bij hetzelfde lichaam

wat ik persoonlijk wel zou veranderen is het jasje uit meer panden laten bestaan, je hebt nu in totaal 4 panden(2 voor, 2 achter) terwijl als ik naar mijn jasjes kijk ze voornamelijk uit 8 panden bestaan(4 voor, 4 achter) met de extra naden kan je dan ook de vorm beter passender maken

en ik vindt persoonlijk de omslag van de mouwen wat groot, daardoor komt het wat grover over en meer poppenkleding dan "verkleinde kleding"
maar dat zijn natuurlijk persoonlijke smaken en daar hoef je niets mee te doen natuurlijk(aangezien ik nooit die maat zou kopen met mijn collectie van SD's)

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 17 Mar 2010 21:43

Dankje ezzora^^

De omslag van de mouwen is meer een persoonlijke keuze, ik vind die FF look wel wat hebben^^

en tja, extra panden kan best maar dat word wel priegelieger. MSD is niet zo heel groot natuurlijk. Maar als ik nog eens zin heb in priegelen tot perfectie zal ik eens meer panden proberen:) bedankt voor de tip.

Return to “Vragen en tips”