face-up vraagje
Moderator: Café Mods
-
kimichan84
- Hound

face-up vraagje
nu het dan bijna zover is en ik als think pink mijn mail heeft beantwoord mijn leo en verf spulletjes kan laten opsturen ben ik erachter gekomen dat ik toch nog met iets zit.
Vraag: Hoe brengen jullie pastel verf eigen aan bij een face-up want de filmpjes enzo die ik heb zitten kijken waren er niet erg duidelijk over hoe je nou met pastels werkt en wat voor kwastje je het best kan gebruiken en ik heb ergen nog gehoord over een gewoon oogschaduw spons kwastje of iets en dat het zowel nat als droog gebruikt kan worden...dus..eh help?
Vraag: Hoe brengen jullie pastel verf eigen aan bij een face-up want de filmpjes enzo die ik heb zitten kijken waren er niet erg duidelijk over hoe je nou met pastels werkt en wat voor kwastje je het best kan gebruiken en ik heb ergen nog gehoord over een gewoon oogschaduw spons kwastje of iets en dat het zowel nat als droog gebruikt kan worden...dus..eh help?
Mijn nieuw forum! http://www.kimsabjdforum.proboards.com
- teenage-angel
- SD16

ik kan je verwijzen naar de face up workshop op de dolliverse, je zou dan je hoofdje en spullen mee kunnen nemen en dan wordt alles je uitgelegt
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough
Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)
Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)
-
Starálfur
Ik gebruik een kwastje van een gewone schilderkwastenset. Ik heb ze wel een beetje rechter afgeknipt maar het is maar net wat je het handigst vindt. En voor oogschaduw gebruik ik ook wel eens zo'n gewoon oogschaduwapplicatordingetje om pastel erop te doen. Wel een nieuwe want je wilt geen echte oogschaduw op je doll hebben ^^
Natte pastel heb ik nog nooit gedaan, volgens mij is het dan echt heel duidelijk te zien dus voor blush zou ik het niet gebruiken.
Natte pastel heb ik nog nooit gedaan, volgens mij is het dan echt heel duidelijk te zien dus voor blush zou ik het niet gebruiken.
Ik gebruik voor pastel (poedervorm) vaak wattenstaafjes voor de blush. Het kan ook voor oogschaduw, maar daarvoor gebruik ik gewoon een kwastje.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
@Wishlist:
-
kimichan84
- Hound

@allemaal: Dankje voor de uitleg
@teenage angel: Ik kan helaas door het verhuizen niet naar dolliverse. Sorry. Misschien kan ik met een beetje geluk wel eind oktober naar de poppen en beren beurs in Ahoy. Maar dat hangt van veel af en ik denk niet dat daar face-up lessen gegeven worden. Anyway de uitleg is nu duidelijk en ik kan aan de slag als de spulletjes binnen zijn dus dankjewel!
@teenage angel: Ik kan helaas door het verhuizen niet naar dolliverse. Sorry. Misschien kan ik met een beetje geluk wel eind oktober naar de poppen en beren beurs in Ahoy. Maar dat hangt van veel af en ik denk niet dat daar face-up lessen gegeven worden. Anyway de uitleg is nu duidelijk en ik kan aan de slag als de spulletjes binnen zijn dus dankjewel!
Ik gebruikte in het begin een oogschaduw applicatortje voor de pastelkrijt, maar vond een klein penseel toch even wat makkelijker voor de kleine details.
Dus tegenwoordig gebruik ik gewone penselen daarvoor. Voor grote stukken (zoals hoeven) een wat bredere en platte penseel, en voor de kleine stukjes zoals oogschaduw en lippen een smal kwastje.
Ik heb in het verleden pastel eens nat gebruikt, maar was er zelf niet zo tevreden mee. Ik vond het moeilijk om het daarmee gelijkmatig aan te brengen; er waren steeds stukjes die wat donkerder waren dan andere.
Dus ik gebruik het gewoon droog. Schraap wat pastel van mijn krijtje op een blaadje, eventueel mengen met andere tot de juiste kleur en dan dus voorzichtig aanbrengen. Als ik schaduw wil (zoals bij hoeven), dan tussendoor nog even een extra laagje MSC zodat ik de schaduw als een 2e laag kan aanbrengen op de stukken waar het nodig is.
Dus tegenwoordig gebruik ik gewone penselen daarvoor. Voor grote stukken (zoals hoeven) een wat bredere en platte penseel, en voor de kleine stukjes zoals oogschaduw en lippen een smal kwastje.
Ik heb in het verleden pastel eens nat gebruikt, maar was er zelf niet zo tevreden mee. Ik vond het moeilijk om het daarmee gelijkmatig aan te brengen; er waren steeds stukjes die wat donkerder waren dan andere.
Dus ik gebruik het gewoon droog. Schraap wat pastel van mijn krijtje op een blaadje, eventueel mengen met andere tot de juiste kleur en dan dus voorzichtig aanbrengen. Als ik schaduw wil (zoals bij hoeven), dan tussendoor nog even een extra laagje MSC zodat ik de schaduw als een 2e laag kan aanbrengen op de stukken waar het nodig is.
Als je pastel met water mengt (werkt alleen met pastel met veel pigment) werkt het net als verf 
Ik heb wel eens nat pastel aan gebracht, maar alleen om een hoofd met een lichaam te matchen. De truc om het mooi gelijk te krijgen: Gebruik pastel met veel pigmenten en met een goed natte penseel aanbrengen als verf. Daarna als het droog is met een penseel de penseel strepen weg poetsen. Stofmasker is wel aan te raden want er komt veel pastel stof vrij XD
Ik heb wel eens nat pastel aan gebracht, maar alleen om een hoofd met een lichaam te matchen. De truc om het mooi gelijk te krijgen: Gebruik pastel met veel pigmenten en met een goed natte penseel aanbrengen als verf. Daarna als het droog is met een penseel de penseel strepen weg poetsen. Stofmasker is wel aan te raden want er komt veel pastel stof vrij XD
*is een wandelend stof/msc/etc nest* stofmaskers moet je voor de zekerheid gewoon hebben eigenlijk. xD
Ik heb ook wel nat pastel gebruikt voor gewoon oogschaduw, dat werkt best goed, en wordt nog best mooi egaal.
Maar je kan het beste gewoon blijven oefenen en uitvinden hoe je het liefst pastel gebruikt. Fouten mogen gemaakt worden, een hoofdje kan makkelijk weer schoongemaakt worden. Gewoon steeds overnieuw beginnen als het niet lukt, andere manieren proberen. Zo ontdek je hoe jij zelf het liefst werkt. Elke face-up artist werkt anders.
Ik heb ook wel nat pastel gebruikt voor gewoon oogschaduw, dat werkt best goed, en wordt nog best mooi egaal.
Maar je kan het beste gewoon blijven oefenen en uitvinden hoe je het liefst pastel gebruikt. Fouten mogen gemaakt worden, een hoofdje kan makkelijk weer schoongemaakt worden. Gewoon steeds overnieuw beginnen als het niet lukt, andere manieren proberen. Zo ontdek je hoe jij zelf het liefst werkt. Elke face-up artist werkt anders.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
@Wishlist:
@Home:
@Wishlist:
-
kimichan84
- Hound

Tja het word voor mij allemaal een voor het eerst dus ik stel maar zoveel mogelijk vragen en zoek zoveel mogelijk op.
Een masker moet ik zowiezo gebruiken vanwege mijn allergie anders dan leg ik weer een hele nacht te hyperventileren van de benauwdheid. T is erg genoeg om te irriteren, maar niet erg genoeg dat ik er medicijnen voor krijg dus ja dan liever een kapje. Ik had toch speciale kappen voor het verven van mijn huis wat later niet hoefde, dus das mooi.
Ik had trouwens iemand horen fluisteren op een andere site dat je acryl verf moet verdunnen met thinner? Hoe zit dat want in thinner zit aceton en ik weet dat dat niet goed is voor je dolls. >.>
Een masker moet ik zowiezo gebruiken vanwege mijn allergie anders dan leg ik weer een hele nacht te hyperventileren van de benauwdheid. T is erg genoeg om te irriteren, maar niet erg genoeg dat ik er medicijnen voor krijg dus ja dan liever een kapje. Ik had toch speciale kappen voor het verven van mijn huis wat later niet hoefde, dus das mooi.
Ik had trouwens iemand horen fluisteren op een andere site dat je acryl verf moet verdunnen met thinner? Hoe zit dat want in thinner zit aceton en ik weet dat dat niet goed is voor je dolls. >.>
Aan thinner moet je zeker niet beginnen. Maar je hebt speciaal voor acryll een verdunner, Acryll medium heet het. Het enige voordeel wat je uithaalt is dat het bindmiddel in de verf behouden blijft. Door water verdeel je ook het pigment, waardoor je het niet mooi dekkend krijgt of zelfs dat de verf niet meer mooi vloeit. Met het medium heb je daar minder last van en krijg je een mooi transparante effect. (Vooral gebruikt bij glaceren)
Maar voor face-ups heb je dat niet nodig. Een beetje water is al voldoende.
Maar voor face-ups heb je dat niet nodig. Een beetje water is al voldoende.
- Unknown User
- Hound

Ik heb een hele verzameling van kwasten.
Van hele dikke tot hele dunne.
Voor de bush op de wangen gebruik ik een hele dikke kwast.. Denk maar een beetje aan mensen make up. Als hun blush op doen, doen ze dit ook met een hele dikke kwast/penseel.
De oogschaduw.. Ik heb daar 5 verschillende penselen voor. Heel veel platte omdat ik daar goed mee kan werken. je kan op die manier goed lijntjes maken.
Voor de wimpers en haartjes van de wenkbrauwen
gebruik ik een hele dunne penseel. Of gewoon een penseel met een heel dun puntje. Meng verf met een hooop water. op deze manier kan je mooie lijntjes trekken.
maar iedereen heeft zo zijn manier van werken. Maar ik zou gewoon lekker gaan face uppen en op die manier kom je er zelf wel achter wat nou voor jou de beste manier is van dingen doen haha zo ben ik ook begonnen
Van hele dikke tot hele dunne.
Voor de bush op de wangen gebruik ik een hele dikke kwast.. Denk maar een beetje aan mensen make up. Als hun blush op doen, doen ze dit ook met een hele dikke kwast/penseel.
De oogschaduw.. Ik heb daar 5 verschillende penselen voor. Heel veel platte omdat ik daar goed mee kan werken. je kan op die manier goed lijntjes maken.
Voor de wimpers en haartjes van de wenkbrauwen
gebruik ik een hele dunne penseel. Of gewoon een penseel met een heel dun puntje. Meng verf met een hooop water. op deze manier kan je mooie lijntjes trekken.
maar iedereen heeft zo zijn manier van werken. Maar ik zou gewoon lekker gaan face uppen en op die manier kom je er zelf wel achter wat nou voor jou de beste manier is van dingen doen haha zo ben ik ook begonnen
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)
-
kimichan84
- Hound

Mijn demonnetje en puki hoofdje worden de eersten waarbij ik ga face-uppen. Ik weet nog niet of ik er goed in zal zijn maar ik ben wel altijd best aardig geweest in schminken (Al kon ik er op mijn eigen huid niet tegen) Maar das toch anders. Mijn tante vind het hardstikke leuk dat ik lekker crea bezig ben ze heeft zelf niks met bjd maar wel met andere poppen en andere creabea dingetjes zoals we dat hier aan de kust noemen hihi. We zullen het wel zien in mijn topicje in het in progress forum of waar ze het gedumpt hebben want ik had het geloof ik op de verkeerde plek geplakt hihi.