Ik heb toch een vraagje. Ik heb zoals de tutorial voorschrijven bij het gebruik van MSC een speciaal mondkapje voor verven en schuren en veiligheids bril gedragen maar nu beschermt het mondkapje mij niet zo goed. Ik ruik de MSC er gewoon doorheen dus ik ben na 1 spuit maar even gestopt.
Wat voor soort bescherming kan ik het beste kopen hiervoor? Ik heb allergieen dus ik moet bescherming dragen.
Vraag over MSC gebruik en bescherming
Moderator: Café Mods
-
kimichan84
- Hound

Vraag over MSC gebruik en bescherming
Mijn nieuw forum! http://www.kimsabjdforum.proboards.com
Om heel eerlijk te zijn gebruik ik geen bescherming *shame*
Maar ik weet dat andere artists alleen een mondkapje dragen.
Zo een die ze in china vaak dragen, die kreeg ik zelfs een keer bij een dollmore order erbij.
Verder zou ik het absoluut niet weten... maar ik denk dat alleen een gasmasker alles buiten houdt.
MSC is zulk sterk ruikend spul, dat ruik je nog uren na gebruik aan je al schoongewassen handen. Heerlijk spul is het toch XD
Maar ik weet dat andere artists alleen een mondkapje dragen.
Zo een die ze in china vaak dragen, die kreeg ik zelfs een keer bij een dollmore order erbij.
Verder zou ik het absoluut niet weten... maar ik denk dat alleen een gasmasker alles buiten houdt.
MSC is zulk sterk ruikend spul, dat ruik je nog uren na gebruik aan je al schoongewassen handen. Heerlijk spul is het toch XD
-
kimichan84
- Hound

Het punt is dat ik heel snel ademhalings problemen krijg met spuitverf en gelijksoortige producten dus mogelijk ook van de MSC. Dus ja als ik dat spul dan ruik heb ik gelijk zoiets van 'oh shit' want al de tutorials die ik heb door gelezen zeggen dat je een kapje moet dragen en als je het ruikt sluit je kap niet goed. >> En het valt al niet mee omdat ik nooit goed kan werken met een veiligheidsbril op omdat ik een gewone bril draag en die af moet doen en dan dus half blind ben. Ik was begonnen met zijn vleugeltjes te spuiten voor het opbrengen van de pastel zoals de tutorials zeiden. Dan kon ik kijken of het ging voor ik aan zijn koppie begin.
-
BlackDragon
- Sabik

-
kimichan84
- Hound

Ik deed het ook buiten want ik mag dit soort dingen niet binnen doen omdat die geur blijft hangen.
Als je MSC ruikt dan krijg je het al binnen. Zorg altijd dat je in een goed geventileerde ruimte spuit. Het om hebben van een speciale spuitmasker (van het A type filter - P filter is tegen stof) is aan te raden als je langdurig moet gebruiken. Een stofmasker biedt geen bescherming tegen de dampen van organische oplosmiddelen.
Dus je kan net zo goed je adem inhouden dan een stofmasker (met eventueel P filter) gebruiken.
Als je buiten spuit, hou rekening mee met de wind. Een windvlaag kan de wolk MSC weer je richting op blazen. Uit eigen ervaring was dat niet echt fijn
Edit: Ik gebruik zelf een koolstof masker voor als ik veel MSC moet gaan spuiten. Verder doe ik ook "houd adem in" truc.
Dus je kan net zo goed je adem inhouden dan een stofmasker (met eventueel P filter) gebruiken.
Als je buiten spuit, hou rekening mee met de wind. Een windvlaag kan de wolk MSC weer je richting op blazen. Uit eigen ervaring was dat niet echt fijn
Edit: Ik gebruik zelf een koolstof masker voor als ik veel MSC moet gaan spuiten. Verder doe ik ook "houd adem in" truc.
Last edited by holyvirus on 30 May 2010 14:22, edited 1 time in total.
-
kimichan84
- Hound

Type heb ik niet gezien d'r stond op de verpakking dat het voor bij stof van zagen en voor als je ging verven was. Mijn pa gebruikt ze als ie een tafel lakt dus ik nam aan dat het goed was.
Het was droog dus ik heb buiten even met masker en bril op snel de hoofdjes gespoten. Ik moest toch mijn adem inhouden omdat anders die stomme bril beslaat. Dus ik heb snel gespoten en ben er toen meteen vandaan gegaan omdat de sterke geur me irriteerde heb ze laten drogen en ga nu zo beginnen met de eerste laag verf. Wens me maar succes. Ik ga pas weer met de msc aan de slag als ik maandag even naar de doe het zelf zaak ben geweest voor een beter masker.
Het was droog dus ik heb buiten even met masker en bril op snel de hoofdjes gespoten. Ik moest toch mijn adem inhouden omdat anders die stomme bril beslaat. Dus ik heb snel gespoten en ben er toen meteen vandaan gegaan omdat de sterke geur me irriteerde heb ze laten drogen en ga nu zo beginnen met de eerste laag verf. Wens me maar succes. Ik ga pas weer met de msc aan de slag als ik maandag even naar de doe het zelf zaak ben geweest voor een beter masker.