Vraagjes over Volks

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

AntennaGirl
Hound
Hound

Vraagjes over Volks

Postby AntennaGirl » 11 Mar 2008 20:01

Gisteren was ik aan het neuzen op de USA Volks site en ik kreeg toch de kriebels er ooit wat te bestellen. Maar ik had toch wat vragen.

Verzenden ze vanaf deze site ook wereldwijd hun spullen?

En nu met de Dolpha, er zijn poppen die je met een loterij kunt winnen, ik vroeg me af hoe dat ging, zo ongeveeer tenminste.

Kan iemand me hiermee misschien helpen?
In elk geval bedankt!
Luca|Mayu|Zes|Nadi|Dandelion
AntennaGirl- What on earth? XD There's a tiny dildo in your dolls head.
~ChibiKitsune

Fénicia
MSD
MSD

Postby Fénicia » 11 Mar 2008 20:05

De usa-site van Volks verzend normaal wel wereldwijd, evenals de Japanse site (http://www.volks.co.jp/en/index.aspx). Wel is het via usa duurder daar er al eens verzendingskosten zijn bijgerekend van Japan naar hun en dan komt er weer verzending bij van de usa naar jou.
Als je echt iets van Volks wil bestellen, kun je eventueel meedoen aan de groep-order (http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... .php?t=383) ;)

AntennaGirl
Hound
Hound

Postby AntennaGirl » 11 Mar 2008 20:13

Ik zou het best willen, moet ik er alleen geld voor hebben...
Sorry, anders was je waarschijnlijk al lang een PM rijker. ;)

Maar bedankt voor je antwoord!
~ChibiKitsune

Fénicia
MSD
MSD

Postby Fénicia » 11 Mar 2008 20:16

Ik ga pas de bestelling doorgeven (voor de juiste prijzen per item) op 1 of 2 april (deadline is 31 maart). Dus heb je nog even om te sparen.
Zolang je geen volledige doll besteld, hoef je geen verzendingskosten van Japan naar mij te betalen, enkel van bij mij tot bij jou, tenzij je naar van de events of meets komt waar ik ook zal zijn. Zo kun je ook weer centjes uitsparen. ;)

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 12 Mar 2008 12:05

moet ik je toch even corrigeren fenicia
volks usa verzend alleen aan de usa verder rijkt hun licentie niet als je dus wat van volks wilt bestellen moet je dat via hun internationale site doen (die dan weer geen fcs optie heeft) of een shopping service inschakelen voor de winkels in japan of de usa. zo is in iedergeval wat ik begrepen heb ander had ik daar zelf ook al wel wat dolpa 18 spullen gekocht (ik heb het nog even gecontroleerd en ik heb gelijk ze zenden alleen naar de usa, canada en mexico das voor sommige amerikanen misschien wereldwijd, maar voor ons niet ;) )

officieel is mijn cristal een dolpa pop, en ik heb haar geprobeerd te bestellen bij een after event, maar dat is mislukt. verdere uitleg over dolpas volgt hieronder :D

een dolpa wordt georganiseerd door volks meestal in japan, maar nu ook in de usa als je op de dag van de dolpa zelf komt kun je in de rij gaan staan voor een nummertje, niet wie eerst komt die eerst maalt, maar je krijgt random een nummer toebedeelt om te voorkomen dat mensen al 2 dagen van te voren in de rij liggen (je mag ook eigenlijk niet voor 6 of 8 uur 's ochtends in de rij staan dan wordt je weggestuurd) deze tickets heb je alleen nodig als je de limiteds wilt hebben, maar het schijnt dan zo te zijn dat je geen toegang hebt tot de rest van de stands al snap ik dat ook nog niet helemaal.

de poppen zijn vrij snel uitverkocht en het hebben van een nummertje is geen garantie dat jouw pop er nog is als je aan de beurt bent.
meestal wordt rond dezelfde datum in de usa ook een loterij gehouden je schrijft je in en betaald je pop van te voren met creditcard volks schrijft het geld al af en houd het vast op de datum zelf krijg je dan te horen of je gewonnen hebt of niet en als je niet gewonnen hebt stort volks het geld terug op de credit card dit om te voorkomen dat mensen zich meerdere keren inschrijven al gebeurd dit toch wel door een vriend mee te laten doen zo worden ook poppen verkocht die dubbel zijn.

een paar weken na de dolpa volgt het after event alle spullen die nog over zijn van de dolpa worden op internet gegooid en dan begint een oorlog om te zorgen dat je wat wint. ik heb dit geprobeerd met cristal en mislukte jammerlijk ik dacht dat ik haar in mijn karretje had zitten maar toen ik keek was er niks. de after event is meestal binnen de minuut uitverkocht (vooral voor de gewilde dingen soms schiet er wat over) dit komt ook omdat de after event niet gehouden wordt in de usa maar alleen op de japanse en internationale site de hele wereld zit dus achter de leftovers aan. Volks usa krijgt dan achteraf ook nog wat spulletjes om te verkopen maar dat zijn eigenlijk altijd kledingsets en geen poppen. er zijn in de usa ook 2 winkels die een beperkt aantal poppen krijgen van volks om te verkopen een van de twee is we love dolls en de ander is dolls and friends geloof ik maar daar ben ik niet zeker van zij mogen ook alleen maar aan mensen in de usa verkopen en je weet van te voren nooit of en hoeveel dolls ze van volks mogen verkopoen en vaak zijn ze ook meteen weg het is daar geloof ik op eerste inschrijving.

de beste kans om dolpa spullen aan te komen is dus eigenlijk yahoo japan en soms heb je je spullen dan nog sneller dan de mensen in de usa. er zit altijd wel een mark up op de spulletjes op yahoo maar die is soms te verwaarlozen, waar je wel rekening mee moet houden is dat je op yahoo japan alleen maar kunt bieden met behulp van een inwoner van japan heb je geen vrienden daar dan zul je een shopping service in moeten huren om voor je te bieden (ik zelf werk met crescent shop die is wat duurder maar je hoeft pas te betalen als het item bij hem binnen is en hij de staat van het object gecontroleerd heeft zodat je zeker weet dat wat je koopt dat wat je betaald hebt is en je bent verzekerd als de verkoper niets opstuurd dan hoef je niet te betalen je loopt dus geen risico wat bij andere shopping services vaak wel het geval is)
yahoo auctions eindigen niet op een bepaalde tijd ze kunnen uitlopen als iemand in de laatste 5 minuten bied dan krijgt de veiling er een uur bij ofzoiets prijzen op yahoo kunnen dus behoorlijk oplopen de veiligste keus om een object te kopen is dus nu kopen zoals ook op ebay kan, het bedrag staat dan in een geel balkje en dan weet je dat je het object voor die prijs kunt kopen. zo had ik cristal dus voor 100.000 yen plus de kosten voor de shopping service haar echte verkoopprijs lag rond de 85.000 yen.

zo dat was weer een lekker lang verhaal :dance:
floor

AntennaGirl
Hound
Hound

Postby AntennaGirl » 12 Mar 2008 20:40

Dankjewel voor je lekker lange verhaal! Het heeft me echt geholpen.
Nou ja, de reden waarom ik dat wilde weten was omdat ik een enorm schattige Dolpha doll zag... Dat wordt dus even sparen.
~ChibiKitsune

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”