Welke acrylverf en zachte pastels voor face-up en bodyblush?
Moderator: Café Mods
Welke acrylverf en zachte pastels voor face-up en bodyblush?
Hoi,
Ik wil zelf gaan face-uppen en body-blushen, en nu vroeg ik me af welk merk van acrylverf ik het beste gebruiken kan?
Ik heb al pastels bij think pink gekocht, evenals penselen.
Het enige wat ik nog moet, is de verf en die hele zachte pastels,,
Ik zou graag horen welke kleuren jullie aanraden om mee te beginnen, voor bijvoorbeeld die hele zachte pastels,, en voor de verf natuurlijk ook.
Ik zou graag enkele tips ontvangen.
Alvast bedankt.
Ik wil zelf gaan face-uppen en body-blushen, en nu vroeg ik me af welk merk van acrylverf ik het beste gebruiken kan?
Ik heb al pastels bij think pink gekocht, evenals penselen.
Het enige wat ik nog moet, is de verf en die hele zachte pastels,,
Ik zou graag horen welke kleuren jullie aanraden om mee te beginnen, voor bijvoorbeeld die hele zachte pastels,, en voor de verf natuurlijk ook.
Ik zou graag enkele tips ontvangen.
Alvast bedankt.
De Action heeft inderdaad prima kwaliteit spul! ^.^ Daar heb ik een heel pak met kleine tubetjes acrylverf vandaan. Ook fijne spullen voor tekenen/schilderen.
Ik gebruik gloss van Tamiya (Clear X-22), die vind je bij de afdeling modelbouw.
Vaawl: Gewoon pastelkrijt, mensen make-up is in de meeste gevallen schadelijk voor resin. :3
Ik gebruik gloss van Tamiya (Clear X-22), die vind je bij de afdeling modelbouw.
Vaawl: Gewoon pastelkrijt, mensen make-up is in de meeste gevallen schadelijk voor resin. :3
At Home: Fable (CD Om), Kurt (RS Gang), Trevor (DZ Reiko boy)
@ Rooz, en ixupi weten jullie dat zeker? Want ik was vandaag in n winkel met enkele verfspullen, en die zeiden dat die van de action juist niet goed waren.
En gezien dat ik nog aardig nieuw hierin ben, was ik dus vet onzeker,,
@ Vaawl,, idd gewoon pastelkrijt,, zonder olie! en is handig om eerst msc op te spuiten, dan kan t niet in de resin trekken,, en als je tevreden bent weer n laag msc,, blijft het beter zitten.
@ Vaawl,, idd gewoon pastelkrijt,, zonder olie! en is handig om eerst msc op te spuiten, dan kan t niet in de resin trekken,, en als je tevreden bent weer n laag msc,, blijft het beter zitten.
in pastel van de action zit gewoon minder pigment dat maakt ze niet slechter je hebt gewoon meer van het krijtje nodig om hetzelfde effect te krijgen. het heeft dus geen effect op het resin.
ik gebruik zelf windsor en newton pastel het is een stuk duurder maar je hebt er minder van nodig om een goed en kleurrijk resultaat te krijgen.
mijn advies koop een paar duurdere basiskleuren om te blushen en schaduwen te maken en d goedkopere pastels voor accenten en oogschaduw e.d.
floor
ik gebruik zelf windsor en newton pastel het is een stuk duurder maar je hebt er minder van nodig om een goed en kleurrijk resultaat te krijgen.
mijn advies koop een paar duurdere basiskleuren om te blushen en schaduwen te maken en d goedkopere pastels voor accenten en oogschaduw e.d.
floor
@Serid Jaa ik weet het zeker, maar het is natuurlijk je eigen keuze wat je nou eigenlijk kiest
Om het eens te proberen is het spul van de Action genoeg, maar stel je bent langer bezig en wilt echt hele goede face ups maken, dan snap ik best dat je over stapt naar duurdere spullen. Dus ik zou zeggen, als je het alleen eens wilt proberen neem de Action want dat is echt wel goed te gebruiken.
Nou, dat zeggen ze ook alleen omdat hun moeten concureren met Action... Ze zullen zelfs in hun eigen winkel vooral de duurdere proberen aan te smeren. Verkopers zijn nu eenmaal evil :p (of sommigen toch)@ Rooz, en ixupi weten jullie dat zeker? Want ik was vandaag in n winkel met enkele verfspullen, en die zeiden dat die van de action juist niet goed waren.
Voor de rest indd gewoon beginnen met iets goedkopere pastels. Ik heb ook een hele set gekocht voor 24€, 1€ per krijtje dus :p Zijn goede dingen en veel kleurtjes (yay).
Qua verf heb ik eigenlijk nog niets bijgekocht (behalve effectjesverf). Ik had nog grote tubes acryl liggen, maar die waren vooral voor doek bestemd. Maar ik had nog van die kinder-verf liggen, van die waterverf (waar acryl opstaat ofc :p) en die werken perfect als je op voorhand genoeg verf met een beetje water mengt. Maar ik ga toch ook eens kijken voor een klein setje tubes om te mengen. Ik had er nog van Talens, maar die waren al bijna 12 jaar oud en dus helemaal opgedroogd :p
Het beste kan je gewoon iets kopen en het proberen. Zo werkt iedereen met andere spullen, en iedereen zal dus een andere mening hebben. Veel kwaad kan acryl zowieso niet, en zolang je pastels zonder olie hebt is het ook geen probleem.
Dus gewoon proberen en onderzoeken, dan merk je vanzelf waar je het liefst en beste mee werkt.
Dus gewoon proberen en onderzoeken, dan merk je vanzelf waar je het liefst en beste mee werkt.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
Dankjulliewel, iedereen!
De gewone pastels had ik al, ik ben vrijdag bij Think Pink geweest en heb daar oa penselen, MSC en pastels gekocht. En ik had al acryl van de action idd, maar omdat ik gehoord had dat t niet goed was, idd minder pigment ed,, werd ik helemaal onzeker,, dus vandaar mijn vraag.
Ik ben van plan dinsdag nog even te gaan kijken voor een paar van die speciale hele zachte pastels, bij een winkel in alkmaar,, en was benieuwd of er mensen nog tips hadden.
Dus iedereen nogmaals heel erg bedankt.
Misschien kijk ik in die winkel ook nog wel even voor Acrylverf, als ze die in setjes daar te koop hebben. Want ik wil uiteindelijk inderdaad, als t n beetje lukken wil, wel verder proberen te gaan in face-uppen ed.
De gewone pastels had ik al, ik ben vrijdag bij Think Pink geweest en heb daar oa penselen, MSC en pastels gekocht. En ik had al acryl van de action idd, maar omdat ik gehoord had dat t niet goed was, idd minder pigment ed,, werd ik helemaal onzeker,, dus vandaar mijn vraag.
Ik ben van plan dinsdag nog even te gaan kijken voor een paar van die speciale hele zachte pastels, bij een winkel in alkmaar,, en was benieuwd of er mensen nog tips hadden.
Dus iedereen nogmaals heel erg bedankt.
Misschien kijk ik in die winkel ook nog wel even voor Acrylverf, als ze die in setjes daar te koop hebben. Want ik wil uiteindelijk inderdaad, als t n beetje lukken wil, wel verder proberen te gaan in face-uppen ed.